Toon posts:

PC als audio en DVD systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mijn PC voor alles: ik kijk DVD's en TV via mijn beeldscherm en luister mijn MP'3 erop.

Ik heb een Pioneer Receiver (VSX C300) met Dolby Digital en Pro Logic. Dat klinkt niet slechtop 5.1 boxen aangesloten, maar ik vermoed dat het beter kan.

Mijn Receiver staat namelijk direct aangesloten op de on-board geluidskaart van ASUS Mobo. Als ik een 5.1 geluidskaart koop, krijg ik dan aanzienlijk beter (Dolby) geluid uit mijn boxen? Krijg ik dan ook beter geluid op mijn DVD's ? :?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Als je de AN7X Deluxe hebt of iets in die trant heb je Soundstorm geluid, gelijkwaardig aan de creative Audigy met 5.1 geluid.
Je hebt trouwens ook niets aan dat 5.1 setje als je geen 5.1 geluidskaart hebt :?
En hoe wou je dolby digital naar je receiver, je moet wel SPIDF hebben daarvoor. :?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 23:43
als je beter geluid wilt zou ik gaan voor een terratec aureon fun. deze via spdif aansluiten op je stereo. Dan gaat er dus 1draadje van pc naar je versterker en daarover heen kan dan dts (en ac3) geluid gaan. Ideaal, en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van het geluid :9~

Verwijderd

Topicstarter
need some help want ik ben noob op audio gebied : wat is een spdif?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Digitale aansluiting naar je receiver (versterker) dat is SPIDF.
Als je die niet hebt kan je ook geen dolby digital hebben, laat staan DTS.
Tenzij je alles analoog aansluit met Tulpjes, maar als je nou eerst ff zegt welk mobo je hebt is het ook wat handiger voor ons, want ALS je een soundstorm onboard hebt hoef je natuurlijk niet een nieuwe soundcard te kopen.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 23:43
ligt er aan of je kwaliteit wilt ofniet :)
caspergt, het is spdif (S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface, ziehier ) ;)

maar idd, wat voor mob heb je?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
Mijn Receiver staat namelijk direct aangesloten op de on-board geluidskaart van ASUS Mobo. Als ik een 5.1 geluidskaart koop, krijg ik dan aanzienlijk beter (Dolby) geluid uit mijn boxen? Krijg ik dan ook beter geluid op mijn DVD's
Lees even één van de vele topics met deze vraag door. Ook al gaat het niet specifiek over _jouw_ chipset, _jouw_ speakerset en de geluidskaart die _jij_ op het oog hebt, toch is het allemaal hetzelfde: Praktisch alle onboards geluidskaarten zijn tegenwoordig prima. Wanneer je een pci kaart erin propt, wordt het niet merkbaar beter.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.