Toon posts:

hulp nodig zelfbouw projectding !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik heb even jullie hulp nodig en hoop dat ik dit op ut goede forum heb gezet O-) . Ik doe een aantal dingen voor de radio en had nu als idee om een soort reportefoon te maken via een gsm telefoon. Ik heb hiervoor een headset uitelkaar gesloopt zodat ik de uitgang koptelefoon/microfoon "bloot" had liggen.

Nu heb ik een Bimbox gekocht waar ik een mic voorversterkertje heb ingebouwd. Mijn idee was om via een xlr plug aan de buitenkant een gewone mic in te pluggen en het signaal hieruit vervolgens te laten versterken door het mic versterkertje. Zo gezegd zo gedaan..alles aangesloten en inderdaad hij versterkt netjes mijn mic geluid. maaaaaaaar nu hoor ik continue die hele irritante gsm ratel door mijn microfoongeluid heen. ZELFS als ik het dekseltje op de box doe zodat je toch een behoorlijk gesloten metalen geheel krijgt komt het erdoor. Naar mate ik met de telefoon beweeg en hem verder of dichterbij hou wordt het wel erger en of minder erg maar blijft behoorlijk hard!

Nu lijkt het mij gewoon instraling op het printje wat ook goed te horen is op het moment dat je de telefoon bij het printje houdt dan is de brom niet meer te overzien en keihard. Wat zou ik nog kunnen doen om het geheel wat meer af te schermen dannnnn al het metalen boxje wat naar mijn weten genoeg zou moeten zijn.

Iemand een ideetje?

rene

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Heb je je al ingelezen op het onderwerp van afscherming van schakelingen (kortom, wat is je eigen onderzoek geweest)?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Ten eerste vind ik dat je je signaal niet te veel moet versterken, je moet de GSM mic ingang (die automagisch zijn niveau regelt) niet overmoduleren.
Zulke oplossingen zijn toch al eens gemaakt?

Misschien dat er op google wat tekeningen te vinden zijn van de elektuur ofzo

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07
-nevermind-

[ Voor 101% gewijzigd door Gody op 31-07-2003 15:32 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou dat snoerje van de gsm headset langer maken doortrekken tot in je microfoon en alles wat in dat knopje zit prinplaat + microfoon inbouwen in een ouwe/kapotte mic
dat is teminste op elkaar afgestemd

echt studio kwaliteit gaat er toch niet door zo'n gsm dus waarom niet de originele mic ?

edit .. euh dat ophangknopje naturlijk niet in je mic he :P dat gaat een keer fout :)

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 31-07-2003 20:45 ]

Iperf

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 15:01

NEn

Zekersteweten

kabeltje afschermen? met wat alu folie er omheen (gebeurt ook in USB kabels om storing te voorkomen) zelfde krijg je als je met een gsm bij een (oude) radio zit....

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

Verwijderd

Probleem is filter/afscherming/instralings-sprobleem. Zet tussen de GSM en je boxje goed afgeschermd snoer en eventueel 2 condensatortjes van 100nF (1 tussen de signaaldraad, 1 tussen de massadraad).
code:
1
2
[gsm]----||-----[boxje]
           100nF
Daarnaast zou je het snoer langer kunnen maken zodat er meer afstand tussen je antenne en je boxje is. GSM signalen zijn lastig qua instraling, ik heb er met mijn oude PC boxjes, walkman, MP3 speler en TV ook altijd last van.

Je topic is echter niet computer gerelateerd. (zie Lees dit eerst voordat je een topic opent! & Moderatiepolicy CME) - wat een vereiste is voor een topic in CME.
Move naar IT/SG en omdat de topicstarter SG nog niet in kan wordt het IT in de verwachting dat daar ook genoeg ervaring is met GSM straling. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 09:11 ]

Pagina: 1