Ik heb een nieuwe pc in elkaar gesleuteld en heb daar 4 schijven in zitten. 1 ATA schijf voor de backup, 2 SATA schijven van 120 Gb die RAID 0 ingesteld zijn en voor data opslag dienen. Voor het OS (Win XP ivm HT van mn P IV) heb ik een SCSI 15K schijf geplaatst maar op de één of andere manier is XP hier niet op te zetten. Op de ATA en SATA schijven is het geen probleem maar ivm performance (is scsi 320) wil ik het OS op de scsi schijf hebben. Ik heb het via de F6 functie tijdens install van XP gedaan met de SCSI/RAID driver die van giga-byte komt en via een ghost die ik van de ATA/SATA schijf op de SCSI schijf geplaatst heb. Op de laatse manier kom ik tot het opstartschem van XP maar dan loopt t vast en reboot mn systeem. In mn bios heb ik ook div instellingen geprobeerd maar helaas. Voor de duidelijkheid:
Mobo: giga-byte GA 8KNXP Ultra
Geheugen: kingston DDR gepaard pc3500 2x512 Mb
Grafische kaart: hercules 9600 PRO
Ik heb op dit moment mijn SATA schijven gebruikt om XP op te zetten en alles werkt als een speer (CPU is 2.4Ghz maar loopt al weken stabiel op 3.0Ghz). Maar het extra geld dat ik heb uitgegeven aan mijn mobo en scsi schijf is op deze manier nogal weggegooid.
Op de sites van fabrikanten kan ik hier niets over vinden (scsi schijven zijn als opstart schijf in te stellen maar alleen als ze in RAID opstelling staan en er zit bij mij slechts 1 schijf op de scsi poort). Spreekt voor zich dat de laatste drivers geïnstalleerd zijn.
Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen?
Mobo: giga-byte GA 8KNXP Ultra
Geheugen: kingston DDR gepaard pc3500 2x512 Mb
Grafische kaart: hercules 9600 PRO
Ik heb op dit moment mijn SATA schijven gebruikt om XP op te zetten en alles werkt als een speer (CPU is 2.4Ghz maar loopt al weken stabiel op 3.0Ghz). Maar het extra geld dat ik heb uitgegeven aan mijn mobo en scsi schijf is op deze manier nogal weggegooid.
Op de sites van fabrikanten kan ik hier niets over vinden (scsi schijven zijn als opstart schijf in te stellen maar alleen als ze in RAID opstelling staan en er zit bij mij slechts 1 schijf op de scsi poort). Spreekt voor zich dat de laatste drivers geïnstalleerd zijn.
Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen?
P IV 2.4@3.0Ghz/Peltier koeling/1Gb pc3500 RAM/240Gb SATA/60Gb ATA/36Gb SCSI/Hercules 9600Pro/XP pro