Toon posts:

xcopy (dos, pre-os) wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag, maar ik zit hier met een laptop (compaq Armada 1572) zonder OS. Ik heb een cd waar een volledig ingestelde versie van windows 98 op staat en een opstart disk van win98. De HD is geformateerd en de partitie ingesteld.

Op de cd staat in windows/command xcopy en xcopy32 (en .mod) die ik nodig heb om alle directories mee te kopieren naar de C. Wanneer ik vanaf C (waar ik de volledige inhoud van bovenstaande directory ingetieft heb) "xcopy32 e:\restore c:\ /s" (of /e) probeer lijkt hij het allemaal goed te doen. Maar nadat hij 4 directories heeft afgewerkt en alles in /windows er ook goed op heeft gezet geeft hij bij elke directory "kan het pad niet vinden". Die directories bestaan en zijn gewoon gevuld.

Wat doe ik fout?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

xcopy pakt never nooit niet de hidden files. Dus je zal een heel groot aantal files missen. Nu heb ik zelf een Compaq Armada 1560d (p166). Daar loop je met een install van win98 gewoon mooi doorheen. Denk dat xcopy gewoon niet is wat jij nodig heb.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Volgens mij kun je gewoon met xcopy32 e:\restore\*.* c:\windows\ /s /h gewoon alles kopiëren. Dat kun je daarna toch gewoon controleren door naar je c: te gaan en daarna cd \windows te doen? Ik snap het probleem niet echt...

Bij zoveel files is het trouwens handig om smartdsk te laden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat de files die hij niet pakt allemaal hidden zijn. En is er niet een /* dingetje waardoor hij die ook mee pakt? Welk programma zou eventueel xcopy kunnen vervangen.

De overtuiging bestaat dat het wel mogelijk is om deze installatie zo uit te voeren. Je hoort er wel vaker van en anders zou bovendien de creatie van die CD geen nut hebben gehad.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Is't een orginele cd dan? Of een zelfbouw?
Als't om een orgineel gaat, De bekende restore cd's, dan kan je er dus de donder opzeggen dat je veel files zult missen, de hidden files. Hidden directories ook misschien.
Met het commando attrib kan je kijken welke files welk attribuut hebben (H R A S). Je System-files zijn namelijk bijna altijd ook hidden, en zal xcopy niet meenemen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
xcopy32 e:\restore\*.* c:\windows\ /s /h ------> /h schakeloptie ongeldig.

Het is een zelfbouw van de vorige eigenaar. Die had hem al vaker gebruikt, maar is op vakantie. Attrib ken ik.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welke xcopy.exe gebruik je?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\>xcopy /?
Bestanden en mapstructuren kopiëren.

XCOPY bron [doel] [/A | /M] [/D[:datum]] [/P] [/S [/E]] [/V] [
                  [/C] [/I] [/Q] [/F] [/L] [/H] [/R] [/T] [/U]
                  [/K] [/N] [/O] [/X] [/Y] [/-Y] [/Z]
                  [/EXCLUDE:bestand1[+bestand2][+bestand3]...]

[F_J_Knip]

/L           Geeft de te kopiëren bestanden weer.
  /H           Kopieert ook verborgen en systeembestanden.

Al heb ik geen idee of die xcopy onder DOS (welke versie?) werkt :X

Naast bovenstaande: is de CD wel goed (kan je het wel dmv slepen kopieren vanuit Windows, of bijv via iets als norton commander?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

Reptile209

- gers -

Geen krasjes op de CD? Probeer eens chkdsk (weet niet of die ook CD's aankan...) om te zien of er andere fouten op de CD zitten...
xcopy /? :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
chkdsk wil inderdaad niet "e is geen cdrom of netwerkgebeuren" Mijn xcopy kent geen optie voor verborgen bestanden. Ik ga maar eens kijken of ik norton commander ergens kan downloaden

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 15:45 ]

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
deze xcopy werkt beter en kan overweg met hidden files (/h optie)
www.xxcopy.com

de xcopy van windows: de /h (hidden ) optie werkt alleen in box onder windows maar niet onder real dos

[ Voor 40% gewijzigd door ajouin op 01-08-2003 12:02 ]

Pagina: 1