[firewall] lycos chat komt niet door firewall NIS 2003

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden,

Ik gebruik Norton Internet Security 2003. En nou wil ik (op aanraden van een vriend van me, schijnt daar erg gezellig te zijn) op de chat van lycos. Alleen wordt deze door mijn firewall dus tegengehouden.
Nou heb ik al geprobeerd het trucje dat daarvoor bij Norton bekend is om startpagina werkend te krijgen toe te passen (uitschakelen van alle restricties op banners e.d. voor domein pagina.nl en startpagina.nl, in dit geval dus het toevoegen van lycos.nl en alle daaronder hangende subdomeinen), maar dat werkt niet. Ik kom iets verder, maar krijg een totaal gare webpagina te zien met een witte achtergrond...echt alsof er iemand in HTML een beetje heeft lopen klooien.
Ook een zoek op google levert niks op, behalve een paar duitse sites over hoe lycos.de is. Maar zoals je begrijpt wil ik daar niet heen....als ik Duitsers wil spreken ga ik wel naar Scheveningen })

Help anyone?

NB. OS is w2k, verder IE6 met laatste updates. Overigens leverde de site van Symantec ook niks op voor lycos

edit:
Typo

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 31-07-2003 14:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zet je firewall dan eens uit, werkt het dan wel?
waarschijnlijk gaat die chat over een andere poort, en wordt die geblokt ;)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Erkens schreef op 31 juli 2003 @ 14:41:
zet je firewall dan eens uit, werkt het dan wel?
waarschijnlijk gaat die chat over een andere poort, en wordt die geblokt ;)
Firewall helemaal uit gaat wel werken, maar als ik zie hoeveel alerts ik krijg peins ik er niet over om barenaked op internet te gaan zitten met mijn pc.
Aan poorten kan het niet liggen, bij mijn weten heb ik voor IE6 geregeld dat op alle poorten geconnect mag worden. Een Java-IRC chat op de daarvoor standaard poorten (443 en 1667 uit mijn hoofd) gaat wel gewoon.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

The_Eagle schreef op 31 July 2003 @ 14:45:
[...]

Firewall helemaal uit gaat wel werken, maar als ik zie hoeveel alerts ik krijg peins ik er niet over om barenaked op internet te gaan zitten met mijn pc.
Aan poorten kan het niet liggen, bij mijn weten heb ik voor IE6 geregeld dat op alle poorten geconnect mag worden. Een Java-IRC chat op de daarvoor standaard poorten (443 en 1667 uit mijn hoofd) gaat wel gewoon.
persoonlijk heb ik het niet op die zogenaamde firewalls, maargoed.

connect eens (met firewall uit) en bekijk met netstat naar welke poorten je allemaal connecties hebt.
dan kan je die openzetten ;)

(als die chat via irc gaat is er een grote kans dat het poort 6667 is. Maar het kan ook dat 113 open moet staan)

[ Voor 8% gewijzigd door Erkens op 31-07-2003 14:50 ]

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Erkens schreef op 31 juli 2003 @ 14:49:
[...]

persoonlijk heb ik het niet op die zogenaamde firewalls, maargoed.

connect eens (met firewall uit) en bekijk met netstat naar welke poorten je allemaal connecties hebt.
dan kan je die openzetten ;)

(als die chat via irc gaat is er een grote kans dat het poort 6667 is. Maar het kan ook dat 113 open moet staan)
|:( waarom kom ik daar zelf niet op??? |:( |:( Ga ik vanavond direct ff proberen. Maar als het een poortprobleem is blijft het me nog steeds een raadsel waarom ik als ik het domein toevoeg wel een pagina (automatisch) geopend krijg (zij het met een hoop bagger er op), terwijl als ik dat niet doe ik helemaal niks krijg.