[Raid] Schijf verdwijnt vaak bij My Computer

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Heeel gaar.. soms en tegenwoordig vaak.. als ik boot en dan weer opstart dan is mijn Raid Drive verdwenen bij my computer ,en kan ik dus de files die erop staan niet bereiken... echt ongelovelijk irritant. Ik moet em dan een uur uit doen ofzo en dan is ie er weer. Bij het booten krijg ik geen errors te zien (raid log) en geen conflicten bij hardware of wat dan ook.. ik verander niets
ik doe niets anders als dat ik normaal doe.. Hij is opeens gewooon weg.

Is dit een algemeen XP probleem ofzo zo niet dan geef ik alle andere specs.. maar een vriend van me had het ook al is gehad (andere system andere raid drive etc)

alvast bedankt,

MAIN PC:
  • PROC : Athlon XP 1800+
  • CASE : click
  • PS : Standard i suppose
  • MONITOR : 17" Fujitsu e175
  • MEM : 1gb SDRAM
  • GFX : MSI GF4-Ti4800SE 128mb DDR
  • SOUND : SoundBlaster Live 5.1
  • INET : Cable 2048/256
  • HD : 1x30 + 2x80 (Raid) +1x20 (windows)
  • CDRW : LG 24x10x40
  • DVD/CDROM : LG 16x52
  • FANS : lots, around 10.
  • KEYB : Qware standard
  • MICE : Logitech Dual Optical
aangezien jij zei dat het een voeding probleem kan zijn.. daar kan ik nog bij instemmen want ik heb ongelovelijk veel fans erin en aardig wat schijfen dus.. dat klinkt zo gek nog niet

[ Voor 40% gewijzigd door nudie op 31-07-2003 14:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dude, post gewoon je specs .. Weest altijd zo compleet en informatief mogelijk in je startpost. Complete systeemspecs zijn altijd relevant, omdat dat in dit geval bijvoorbeeld wel een voedingskwestie kan zijn :) Tip: zet je specs ergens online en post ze dan als een linkje, eventueel in je signature.

Wat betreft het probleem: Wat voor partities staan erop? (Standaard/dynamisch?) Zijn deze schijven dan ook verdwenen in de schijfbeheer en apparaatbeheer? Zie je niks bijzonders in het systeemlogboek?

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 31-07-2003 14:44 ]

• nudie
mijn exuces , edit = klaar.. is het dus een idee om een paar fans uit te schakelen , Er staan geen partities op de raid drive. Schijfbeheer is ie ook weg. Apparaat beheer staat hij gewoon , geen conflicten. Systeem logboek hoe kom je daar ook alweer ?

[ Voor 5% gewijzigd door nudie op 31-07-2003 14:54 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Euh, als daar geen partities op staan, dan behoor je de schijf ook niet onder My Computer te kunnen zien 8)7

Verder vind ik het hoogst vreemd dat de schijf niet in de schijfbeheer zichtbaar is, terwijl het wél in de apparaatbeheer te zien is .. Systeemlogboeken kun je gewoon in computermanagement vinden, zoals apparaat/schijfbeheer .. Start > uitvoeren > compmgmt.msc :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:44
"Bij het booten krijg ik errors te zien"

Pic? Of schrijf het anders ff op...

Als je met b.v. Partition Magic gaat kijken staan je schijven er dan nog wel tussen inclusief de hoeveelheid data die erop zou moeten staan?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• nudie
Sluuut schreef op 31 July 2003 @ 15:01:
"Bij het booten krijg ik errors te zien"

Pic? Of schrijf het anders ff op...

Als je met b.v. Partition Magic gaat kijken staan je schijven er dan nog wel tussen inclusief de hoeveelheid data die erop zou moeten staan?
eurm lees ff :
Mikez schreef op 31 July 2003 @ 14:34:

.. Bij het booten krijg ik geen errors te zien (raid log) en geen conflicten bij hardware ...
moet ik ff kijken of ik partition magic heb..

[ Voor 11% gewijzigd door nudie op 31-07-2003 15:16 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:44
Dus??

Wat staat er dan in je raid log :?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• nudie
Ja niets dus.. niets speciaals gewoon wat hij altijd zegt

en nog iets .. ik denk dat je iets anders bedoelde bij Schijfbeheer

hoe kom ik daar , heb engelse xp en kom het niet vinden d8 dat je iets anders bedoelde

[ Voor 59% gewijzigd door nudie op 31-07-2003 15:34 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doe dus eens start > run > compmgmt.msc, dan gaat er vast een wereld voor je open :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 31-07-2003 17:23 ]

• nudie
hmmmm idd :D

maargoed ik heb mn overbodige 30 gb uitgeschakeld + 1 fan uitgedaan, hij is nu weer terug.. dat is niet zo verrassend want hij kwam altijd wel terug.. tis nu even de vraag of hij blijft dus ik hou jullie wel op de hoogte mocht dat niet het geval zijn

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 10:52
offtopic, waarom draai je windhoos niet vanaf je raid array? da gaat een stuk sneller :)
als je raid array eruit ligt zie je dat bij het opstarten. word niks gevonden of hij meld broken stripe set. is het alleen windows, dan zou ik een herinstall overwegen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Welke raid controller gebruik je? Een onboard ding ? Maar welk moederbord heb je?
En ik neem aan dat je raid0 bedoeld of heb je raid1?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• nudie
hmmm nou het probleem blijft dus.. het was geen power ding want ik had 2 andere overbodige schijven + dvd + een fan uitgeschakelt en hij ging nog steeds vaak weg.

Kijk ik kan wel windhoos er op zetten daar d8 ik ook aan maar is dat wel verstandig ? Wellicht is hij aan het einde van zn leven wat ik dus echt niet hoop ivm 150 GB aan filmpjes..

En het is geen onboard ding het is een ander merk en dat zoek ik zo op
en ik heb een MSI K7T Turbo II ,

wellicht nog wat handige info, mn moederboard doet al sinds een jaartje heel gaar.
Als ik hem aan doe hoor ik niet de diagnostische piepjes van de speaker, het beeldscherm blijf start en dan blijft hij dus in een of andere slaap modes ofzo. Als ik hem dna uit doe en dan weer aan dan werkt ie wel. En resetten werkt ook niet.
Dit is geen bios settin want die heb ik al uitgepluisd.
Misschien dat het daar aan ligt ;s

Maar is het verstandig om windows te installeren op de raid ?

• nudie
hmmm nou ik heb de knoop doorgehakt
het zat eerst dus :
15 GB - windows
30 GB - stuff
RAID2x70 = stuff

nu heb ik die 15 GB eruit gehaald en de 30 geformateerd. en daar zit ik nu windows op te gooien maar nu zegt hij bij het booten dat het een array van 70 GB is en pakt hij dus 1 van de raid schijven niet :@ Ik heb de kabel vervangen (precies zo gedaan zoals het eerst was, niks veranderd) Ik doe straks wel de kabel terug om te kijken of dat werkt.. maar ik hoop dus ECHT niet dat ik alles kwijt ben :(

• nudie
ik ben dus niet alles kwijt.. maar hij verdwijnt wel weer.. en nu vaker als ooit

gister had ik geprobeert toen hij kwijt was om de driver te verwijderen en dan te installeren en dat werkte , toen kwam hij meteen terug .. maar nu is dat truukje niet meer effectief :(

dit is trouwens de volledige naam : ik heb al gezocht naar betere drivers maar kon niks vinden... wellicht dat andere een btere plek hebeb om te zoeken.. zou ook helpen

het gaat om :

Silicon Image Sil 0680 Ultra-133 Medley ATA Raid Controller

kut mijn excuses voor de spam ;s

[ Voor 4% gewijzigd door nudie op 12-08-2003 19:09 ]

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2025

Dakoina

Newbie archer

Nieuwste BIOS al es installed?

• nudie
jalive updater

• nudie
bestaat er een programma die raid ongedaan maakt en dat je je gegevens kan bewaren op de een ofandere manier.. want ik heb geen 150 GB schijf waar ik ze op kan backuppen...

of iets anders waaarmee ik iets kan bewaren op wat voor manier dan ook ... want ik wil van raid af..
Pagina: 1