Ik krijg mijn Yamaha AN1x niet aan de praat in Reason.. of Reason krijg mijn AN1x niet aan de praat 
Ik zei tegen mezelf.. utfs
Er staan genoeg topics hierover, maar het heeft allemaal niet gebaat.
Setup:
Windows XP
AMD 2100+
512ddr
Gigabyte 7VAX1394 rev1.2
Onboard geluidspul : MPU 401
Kaartje: SB Audigy Player (gebruik de MIDI Port [A800])
Onboard gameport
Synth: Yamaha AN1x Analog Physical Modelong synth
Midikabeltje : midi in/out > gameport
Het zit dus zo:
Ik wil dat als ik toetsen druk op mijn AN1X synth, ik de software synths, samplers etc kan aansturen dmv midi. Heb het even uitgetest in Cubase, FL en Creative keyboard, maar niks was aan te sturen. In Cubase en Reason zie ik zo nu en dan midi in lampje branden..maar geen geluid en het brandde niet op de toon..beetje random.
Ik heb de AN1X editor gedownload.. en daar werkte de midi in en midi out. Ik hoorde geluid als ik op de softkeyboard in dat proggie klikte. Maar alleen in geval van deze instelling:
midi in: Audigy MIDI Port [a800]
Midi out: MPU-401.
Bij andere instellingen zoals MPU-401 krijg je unexpected error of iets als pianogeluid..iig niet uit synth of gewoon helemaal geen geluid.
Kanaal: heb ik overal ingesteld op kanaal 1. Ook in de synth zelf.
Toen dacht ik van.. nou misschien iets vaags met IRQs in bios. Je weet maar nooit..
Dat ziet er zo uit: (andere keuze mogelijkheden staan tussen haakjes)
Onboard Paralel Port: 378/IRQ 7 (278/IRQ5, 3BC/IRQ7)
Game Port Adress: 201 (209)
Midi Port Adress: 330 (300)
Midi Port IRQ: 5 (10)
In hardware instellingen doet alles het. Al vind ik het vaag om te zien dat er 2 gameports zijn: onboard en creative
toch zie ik er echt alleen maar eentje.
Ik hoop dat we er een beetje uit kunnen komen. Tis een dure grap allemaal (reason, audigy, yamaha an1x..een midiman die niet deed onder XP)..zeker als ik het niet werkend krijg.
Ik zei tegen mezelf.. utfs
Setup:
Windows XP
AMD 2100+
512ddr
Gigabyte 7VAX1394 rev1.2
Onboard geluidspul : MPU 401
Kaartje: SB Audigy Player (gebruik de MIDI Port [A800])
Onboard gameport
Synth: Yamaha AN1x Analog Physical Modelong synth
Midikabeltje : midi in/out > gameport
Het zit dus zo:
Ik wil dat als ik toetsen druk op mijn AN1X synth, ik de software synths, samplers etc kan aansturen dmv midi. Heb het even uitgetest in Cubase, FL en Creative keyboard, maar niks was aan te sturen. In Cubase en Reason zie ik zo nu en dan midi in lampje branden..maar geen geluid en het brandde niet op de toon..beetje random.
Ik heb de AN1X editor gedownload.. en daar werkte de midi in en midi out. Ik hoorde geluid als ik op de softkeyboard in dat proggie klikte. Maar alleen in geval van deze instelling:
midi in: Audigy MIDI Port [a800]
Midi out: MPU-401.
Bij andere instellingen zoals MPU-401 krijg je unexpected error of iets als pianogeluid..iig niet uit synth of gewoon helemaal geen geluid.
Kanaal: heb ik overal ingesteld op kanaal 1. Ook in de synth zelf.
Toen dacht ik van.. nou misschien iets vaags met IRQs in bios. Je weet maar nooit..
Dat ziet er zo uit: (andere keuze mogelijkheden staan tussen haakjes)
Onboard Paralel Port: 378/IRQ 7 (278/IRQ5, 3BC/IRQ7)
Game Port Adress: 201 (209)
Midi Port Adress: 330 (300)
Midi Port IRQ: 5 (10)
In hardware instellingen doet alles het. Al vind ik het vaag om te zien dat er 2 gameports zijn: onboard en creative
Ik hoop dat we er een beetje uit kunnen komen. Tis een dure grap allemaal (reason, audigy, yamaha an1x..een midiman die niet deed onder XP)..zeker als ik het niet werkend krijg.
PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R