[MIDI] Reason + AN1x geen signaal.

Pagina: 1
Acties:

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Topicstarter
Ik krijg mijn Yamaha AN1x niet aan de praat in Reason.. of Reason krijg mijn AN1x niet aan de praat :P
Ik zei tegen mezelf.. utfs :P Er staan genoeg topics hierover, maar het heeft allemaal niet gebaat.

Setup:
Windows XP
AMD 2100+
512ddr
Gigabyte 7VAX1394 rev1.2
Onboard geluidspul : MPU 401
Kaartje: SB Audigy Player (gebruik de MIDI Port [A800])
Onboard gameport

Synth: Yamaha AN1x Analog Physical Modelong synth
Midikabeltje : midi in/out > gameport

Het zit dus zo:
Ik wil dat als ik toetsen druk op mijn AN1X synth, ik de software synths, samplers etc kan aansturen dmv midi. Heb het even uitgetest in Cubase, FL en Creative keyboard, maar niks was aan te sturen. In Cubase en Reason zie ik zo nu en dan midi in lampje branden..maar geen geluid en het brandde niet op de toon..beetje random.
Ik heb de AN1X editor gedownload.. en daar werkte de midi in en midi out. Ik hoorde geluid als ik op de softkeyboard in dat proggie klikte. Maar alleen in geval van deze instelling:
midi in: Audigy MIDI Port [a800]
Midi out: MPU-401.
Bij andere instellingen zoals MPU-401 krijg je unexpected error of iets als pianogeluid..iig niet uit synth of gewoon helemaal geen geluid.

Kanaal: heb ik overal ingesteld op kanaal 1. Ook in de synth zelf.

Toen dacht ik van.. nou misschien iets vaags met IRQs in bios. Je weet maar nooit..
Dat ziet er zo uit: (andere keuze mogelijkheden staan tussen haakjes)
Onboard Paralel Port: 378/IRQ 7 (278/IRQ5, 3BC/IRQ7)
Game Port Adress: 201 (209)
Midi Port Adress: 330 (300)
Midi Port IRQ: 5 (10)

In hardware instellingen doet alles het. Al vind ik het vaag om te zien dat er 2 gameports zijn: onboard en creative :S toch zie ik er echt alleen maar eentje.
Ik hoop dat we er een beetje uit kunnen komen. Tis een dure grap allemaal (reason, audigy, yamaha an1x..een midiman die niet deed onder XP)..zeker als ik het niet werkend krijg.

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lijkt erop dat je het verkeerd heb aangesloten.
MIDI-out van de MIDI-kabel in MIDI-IN op je keyboard aansluiten.

Ey!! Macarena \o/

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Topicstarter
Nee, helaas. Dat was em niet. Dat stond overigens wel goed. Was het eerste wat ik veranderde toen ik de andere topics doorlas.

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 07:59

Ryan1981

Je ne sais pas

Mm ik heb geen audigy(Terratec DMX6Fire) maar wel een midi connectie en Reason.

Als 1e heb je je Asio aan staan en je EAX ondersteuning uit? Dat moet ik hier ook doen al weet ik niet zeker of dat bij de audigy ook moet.

Als 2e hier wat instellingen die ik hier in Reason heb onder de preferences:
Audio sectie
Audio card driver: Asio for DMX6fire 24/96
Sample Rate 96000
Active Channels 4 out of 8 <-- belangrijk
Clock source Internal

Midi sectie
port: DMX 6fire Midi
Channel: 1

De rest heb ik standaard staan. Verder moet je zorgen dat in Reason je wel je midi aan een actief apparaat toewijst in de pattern editor. Daar zie je het rondje van de 5 polige din stekker voor de apparaten staan die in een arrangement voorkomen. Het kan handig zijn om als je een apparaat geselecteerd heb effe met je muis op het toetsenbord in reason te klikken om te kijken of dat wel werkt. Natuurlijk moet ook in de hardware interface alle bedrading goed aangesloten zijn maar dit is meestal wel het geval als je een liedje heb dat je af kan spelen. Ik weet niet of die A800 poort een 5 polige din stekker is (zoals op de front connector) Is dit een poort die via je joystick poort gaat dan zijn er aparte programma's die je probleem misschien op kunnen lossen alleen heb ik daar niet veel verstand van , ik heb het alleen een keer bij een SBlive! 1024 gezien.