Toon posts:

[NT] werkstations kunnen DHCP niet zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een DHCP server draaien op een NT 4.0 server.
Sinds gisteren zijn er enkele stations (98 en 2000) die geen IP-adres krijgen van de DHCP server.
Het heeft jaren gewerkt en er is niks aangepast.
Ze krijgen een 192.168.x.x nummer, maar dan kunnen ze natuurlijk niet het netwerk op.
Nu hebben we een tijdelijke oplossing kunnen vinden door ze een vast IP-adres te geven.

Heeft iemand een idee hoe dit opeens komt.
Dus het lijkt erop alsof sommige stations niet meer weten waar ze de DHCP vandaan moeten krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 13:55:
We hebben een DHCP server draaien op een NT 4.0 server.
Sinds gisteren zijn er enkele stations (98 en 2000) die geen IP-adres krijgen van de DHCP server.
Het heeft jaren gewerkt en er is niks aangepast.
Ze krijgen een 192.168.x.x nummer, maar dan kunnen ze natuurlijk niet het netwerk op.
Nu hebben we een tijdelijke oplossing kunnen vinden door ze een vast IP-adres te geven.

Heeft iemand een idee hoe dit opeens komt.
Dus het lijkt erop alsof sommige stations niet meer weten waar ze de DHCP vandaan moeten krijgen.
En jij denkt dat iemand hier een serieus antwoord op gaat geven? Geef eerst eens wat meer informatie, zodat we er wat mee kunnen..... :?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

192.168 nummer ? Dat is gewoon een private range dus er staat waarschijnlijk iemand te DHCP-en. Kijk eens wat de dhcp server is voor die pc's.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef van jou geen serieus antwoord, ik wil weten of iemand dit weleens meegemaakt heeft en een oplossing voor gevonden heeft.
Het verhaal dat ik schreef kan je in alle situaties toepassen, hoef geen specifieke scopes of andere dingen op te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Muppet schreef op 31 July 2003 @ 13:59:
192.168 nummer ? Dat is gewoon een private range dus er staat waarschijnlijk iemand te DHCP-en. Kijk eens wat de dhcp server is voor die pc's.
De DHCP in het register staat op 255.255.255.255

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 13:55:Het heeft jaren gewerkt en er is niks aangepast.
Hmmm... kennelijk is er wel degelijk wel wat veranderd, anders had het nog gewerkt 8)7

Maar de machines kirjgen nu een 192.168.x.x als ip-adres of is het soms een 169.x.x.x nummer. In geval van het eerste lijkt het erop dat er ergens een andere DHCP server actief is, misschien in de vorm van een machine met ICS ?. Als de machines een 169.x.x.x adres krijgen (het zogenaamde AIPIPA adres) dan wordt de DHCP server idd niet gevonden.
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 14:02:
De DHCP in het register staat op 255.255.255.255
Het broadcast adres, lijkt mij correct.

[ Voor 11% gewijzigd door [ash] op 31-07-2003 14:03 ]

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Niet perongeluk iemand met een laptop ofzo met windows XP internet sharing aan??

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dmv een tool om andere DHCP-servers op te sporen in je netwerk.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

kijk welke computers geen ip krijgen van jouw DHCP
kijk welk IP ze hebben... kijk bij ipconfig /all waar hij zijn IP vandaan krijgt.. klaar

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 14:01:
Ik hoef van jou geen serieus antwoord, ik wil weten of iemand dit weleens meegemaakt heeft en een oplossing voor gevonden heeft.
Het verhaal dat ik schreef kan je in alle situaties toepassen, hoef geen specifieke scopes of andere dingen op te geven.
nee maar je moet tenminste zeggen dat je nog genoeg leases vrij hebt in je scope...

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 14:43:
nee maar je moet tenminste zeggen dat je nog genoeg leases vrij hebt in je scope...
Ik ga daar een beetje stil zwijgend van uit :X

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

je hebt in de resource kit van zowel Windows NT 4 als in Windows 2000 een tool die DHCP servers kan discoveren. Weet alleen niet 123 meer hoe die heet dus moet TS zelf even zoeken. Grote kans dat een grapjas lokaal dhcp draait.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mutsje schreef op 31 July 2003 @ 16:04:
je hebt in de resource kit van zowel Windows NT 4 als in Windows 2000 een tool die DHCP servers kan discoveren. Weet alleen niet 123 meer hoe die heet dus moet TS zelf even zoeken. Grote kans dat een grapjas lokaal dhcp draait.
dhcploc.exe :z

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1