[win xp pro] hoe installeren na formatteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 16:18
ik wil graag nadat ik net een w32 aka PE APRITE a vrus heb gehad mijn pc formatteren , maar ik weet niet hoe , want ik heb een win xp cd zonder floppy
ik wil eigenlijk het volgende gaan doen , eerst formatteren in dos en dan met een me opstart diskette xp installeren , maar weet de stapjes niet hoe ik dat allemaal meot aanpakken , wie o wie kan me helpen ?
alvast bedankt
(heb ook in de faq gekeken maar kon niets vinden)

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:02

BoAC

Memento mori

Waarom met een diskette?? Elke moderne machine kan starten vanaf CDRom.
Je kan met de XP Setup de schijf toch formateren voor Fat32 voordat er uberhaupt iets wordt gekopieerd??

Of is de XP CD niet bootable??

[ Voor 9% gewijzigd door BoAC op 31-07-2003 13:56 ]

Verwijderd

je mmoet in je bios als primary boot ff je cd-rom speler zetten.
Als de setup opnieuw opstart niet vergeten om het meteen terug te zetten anders gaat ie niet verder met instaleren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 13:58 ]

Verwijderd

idd, no need.

Als je wxp boot van de cd kun je ook de ouwe partities verwijderen en een nieuwe lap formateren.

Da's meer dan genoeg als je zeker wilt weten dat het virus niet mee komt.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:02

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 13:58:
je mmoet in je bios als primary boot ff je cd-rom speler zetten.
Als de setup opnieuw opstart niet vergeten om het meteen terug te zetten anders gaat ie niet verder met instaleren.
Nope XP-Boot-CD vraagt om op een toets te drukken om te booten van CD dus...
Setup gaat gewoon verder als je niet op een toets drukt ;)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Euhhmm.. ja, dit is echt basiskennis. En wij verwachten van onze users dat ze deze basiskennis reeds bezitten. Het installeren van WinXP staat prima beschreven in de bijgeleverde handleiding... mocht je die niet hebben dan moet je even naar MS bellen ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.