Tuurlijk is dit niet verplicht, maar ik zou het wel doen voor een goede overbrenging van de hitte van je cpu. Kan je makkelijk zo'n 10 graden schelen.
Ze zeggen van wel ja. Heb er verder niet veel verstand van. Heb bij mijn cooler fan combi een zakje met een beetje zilverkleurige pasta gekregen en heb zelf nog thuis witte coolpasta liggen. Zou het verschil niet weten. De zilverkleurige zou meer metaaldeeltjes bevatten en dus beter de warmte kunnen geleiden.
Er is zoals hurricane al aangeeft witte pasta en er zijn ook zilverkleurige pasta's.
Vooral deze laatste zijn over het algemeen veel beter, sommigen bestaan uit aluminium of (andere) metaalverbindingen, maar er is ook een pasta die Arctic Silver heet. Deze heeft zoals de naam al aangeeft een verbinding met zilver. Zilver geleid de warmte vele malen beter dan bijvoorbeeld aluminium, hierdoor is deze pasta dan ook het meest geschikt om op een processor te smeren.
Helaas is de prijs van dit spul nogal hoog, bij OC-shop verkopen ze dit goedje voor ƒ49,- per tube (van 6,5 gram, genoeg voor ongeveer 100 keer). Het is heel duur, maar scheelt in mijn geval ook bijna 15 graden (vergeleken met normale witte koelprut). Het kan dus wel de moeite zijn, maar nogmaals, het is vrij prijzig.
Vooral deze laatste zijn over het algemeen veel beter, sommigen bestaan uit aluminium of (andere) metaalverbindingen, maar er is ook een pasta die Arctic Silver heet. Deze heeft zoals de naam al aangeeft een verbinding met zilver. Zilver geleid de warmte vele malen beter dan bijvoorbeeld aluminium, hierdoor is deze pasta dan ook het meest geschikt om op een processor te smeren.
Helaas is de prijs van dit spul nogal hoog, bij OC-shop verkopen ze dit goedje voor ƒ49,- per tube (van 6,5 gram, genoeg voor ongeveer 100 keer). Het is heel duur, maar scheelt in mijn geval ook bijna 15 graden (vergeleken met normale witte koelprut). Het kan dus wel de moeite zijn, maar nogmaals, het is vrij prijzig.
Bericht hierboven
misschien iets om zelf te bouwen bij scheikunde? hebben ze zat zilververbindingen
dus wat kan ik proberen?
dus wat kan ik proberen?
Breek je nek voorzichtig
Wehehe, voor zover ik weet zit er 80-84% zilver in, maar je kunt natuurlijk ff naar de website:
Hier
Succes!
Hier
Succes!
Bericht hierboven
Pagina: 1