De titel geeft al aan wat ik wil bereiken.
De lijst met tekens wordt natuurlijk nog veel groter dan wat er nu staat.
dit heb ik geprobeerd, ik zat met het probleem dat ik een variabele niet kan aanroepen door 2 andere variabelen te combineren.
Ik denk dat dit komt door de verschillende soorten variabelen (string, integer)
het probleem is echter dat ik niet weet hoe ik bij LUA 5 dit moet veranderen.
In mijn volgende stukje code zou het volgende moeten gebeuren:
de string " A" word ingelezen > de spatie word eruit geveegd en vervangen met "20". Vervolgens word de overige invoer ("A") ingelezen en de "A" word vervangen door "21"
jammer genoeg werkt t niet
mijn code tot nog toe:
het lijkt redelijk veel op C, daarom heb ik de syntax highlighting van die taal gebruikt.
"--" betekend dat alles wat daarna komt genegeerd word
De lijst met tekens wordt natuurlijk nog veel groter dan wat er nu staat.
dit heb ik geprobeerd, ik zat met het probleem dat ik een variabele niet kan aanroepen door 2 andere variabelen te combineren.
Ik denk dat dit komt door de verschillende soorten variabelen (string, integer)
het probleem is echter dat ik niet weet hoe ik bij LUA 5 dit moet veranderen.
In mijn volgende stukje code zou het volgende moeten gebeuren:
de string " A" word ingelezen > de spatie word eruit geveegd en vervangen met "20". Vervolgens word de overige invoer ("A") ingelezen en de "A" word vervangen door "21"
jammer genoeg werkt t niet
mijn code tot nog toe:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| invoer = " A" tnummer = 20 teken20 = " " teken21 = "A" function omzetten() if (invoer ~= "") then omzet = strsub(invoer, 1, 1) if (omzet == ("teken"..tnummer)) then display = display..tnummer invoer = strsub(invoer, 2) else tnummer = tnummer + 1 end print (tnummer) -- (om te testen) print (display) -- (om te testen) if (tnummer < 21) then omzetten() end else result = 1 end end omzetten(); |
het lijkt redelijk veel op C, daarom heb ik de syntax highlighting van die taal gebruikt.
"--" betekend dat alles wat daarna komt genegeerd word
[ Voor 12% gewijzigd door Arjan op 31-07-2003 13:29 ]
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad