Toon posts:

mountpoint veranderen van raidset

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein "probleempje"

Ik heb een softwarematige raidset (raid5) met 3 schijven a 17 GB (ong.), maar het mount point is /home

Doordat mijn stage een exacte kopie wil van een andere machine en dit dus de ontwikkel/testmachine moet worden moet ik het mount point van de raid set kunnen veranderen als het kan.

en wat ze ook ook eigenlijk willen is dat er meerdere mount points zijn op die raid set.

dus bv een /ontwikkel /web map ofzo

Kan ik dit nog veranderen en zo ja is daar een volume manager voor net zoals bv bij Windows het geval is.

Zodat

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:40

Brazza

Byte me!

sorry maar mountpoint /home? Lijkt me dat niet kan. Je hebt nl. min. 2 mounts :?

[ Voor 24% gewijzigd door Brazza op 31-07-2003 13:20 ]

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Kan je niet diverse mountpoints opgeven in [/b]/etc/fstab[/b]
Of werkt dat niet met een RAID ?

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
Brazza schreef op 31 July 2003 @ 13:19:
sorry maar mountpoint /home? Lijkt me dat niet kan. Je hebt nl. min. 2 mounts :?
Ik heb ook nog 2 systeemschijven en daar staat / op en /boot en /var en voor de rest de swap op die schijven

Verwijderd

Topicstarter
root@amsterdam etc]# cat /etc/fstab
LABEL=/ / ext3 defaults 1 1
LABEL=/boot /boot ext3 defaults 1 2
none /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0
/dev/md0 /home ext3 defaults 1 2
none /proc proc defaults 0 0
none /dev/shm tmpfs defaults 0 0
LABEL=/var /var ext3 defaults 1 2
/dev/sdd2 swap swap defaults 0 0
/dev/cdrom /mnt/cdrom iso9660 noauto,owner,kudzu,ro 0 0
/dev/fd0 /mnt/floppy auto noauto,owner,kudzu 0 0

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hallo! Welkom in NOS.
Voordat je hier een thread start, moet je NOS policy - updated 01/04/03 en FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02 even lezen.
Uit je startpost maak ik op de je mountpoints van een partitie wil veranderen, dit is tamelijk triviaal en zou tot je basiskennis moeten behoren, en is ook makkelijk te vinden via diverse wegen (man mount en man fstab, bijvoorbeeld). Meerdere mountpoints kan ook, zie wederom man mount.
Als dit niet is wat je vraagt, mag je een nieuw topic maken, maar dan eentje met een duidelijkere probleemstelling, en wat je al geprobeerd hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.