[Alle] Bootmenu op CD

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Ik heb alle policies & FAQ's doorgelezen, maar kan het niet vinden / heb er overheen gelezen.

Ik zou graag een bootable-CD maken met een Bootmenu.

Ik wil een aantal Windows OS'en op CD zetten en op het moment dat deze dan boot, wil ik een menuutje krijgen a la windows NT (normaal / VGA-modus) waar ik dan uit kan kiezen om te installeren.

weet iemand een link naar een FAQ oid.
Ervaringen, punten waar ik op dien te letten?

Much obliged.

PS: Mod, ik wist niet zeker of dit in software algemeen moest of hierin, maar het gaat mij specifiek om de Windows OS'en die op die CD moeten.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-03 18:34

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Met nero kun je evt. een boot cd maken, met een start image van een standaard 1,44 Mb boot floppy. Maar kijk ook eens op:
http://www.bootscriptor.org/
http://www.911cd.net/

Atari 4 ff'r 😊

• its_Muppet
Is het niet zo dat ik zeg maar een autoexec.bat en een config.sys van een al bestaande bootdisk op die CD kan zetten en die dan aanpassen?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:39

momania

iPhone 30! Bam!

Toch gaat ie naar Software Algemeen, het gaat nml om de cd, niet wat er op komt ;)

Heb je dit topic trouwens gezien: Cd Bootmenu
Daar staat volgens mij heel veel handige informatie in.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

dan moet je er wel eerst veel van opzoeken hoe dat moet want anders gat dat dus totaal NIET

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:39

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 13:16:
dan moet je er wel eerst veel van opzoeken hoe dat moet want anders gat dat dus totaal NIET
En jouw bijdrage aan dit topic is :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-03 18:34

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Bij 911rescue staan ook bijvoorbeeld hoe je div. boot cd's moet maken en prg'stjes er voor. Gewoon wat proberen, heb ik ook gedaan (met een standaard bootdisk en die een beetje verbouwen met menuutjes). Als je daar een beetje achter bent kun je voor een cd gaan :)

Atari 4 ff'r 😊

• its_Muppet
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim
aldus Louis van Gaal.
Toch gaat ie naar Software Algemeen, het gaat nml om de cd, niet wat er op komt

Heb je dit topic trouwens gezien: Cd Bootmenu
Daar staat volgens mij heel veel handige informatie in.
I stand corrected ;)

Thanx 4 the link. Hier staat iets in over Bart's Site, maar die gaat er van ui dat je alsnog met diskette gaat pielen. Of..... zie regel 1?

Edit: 8)7 Typo |:(

[ Voor 4% gewijzigd door its_Muppet op 31-07-2003 13:32 ]

Verwijderd

check http://www.bink.nu/ eens daar staat stond ooit een goede howto op!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 14:24 ]

• its_Muppet
Waar precies? Het enige wat ik kan vinden wat er in de buurt komt is hoe je van installatiebestanden op de HD een bootable XP [bold] of [/bold] W2K CD kan maken.
Ik wil een CD maken waar bv. de installatiefiles van W95, W98se, WME en WNT op staan.
Geslipstreamed, maar dat is niet zo'n punt

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@its_Muppet:
Kijk eens op sharereactor bij de multiboot CD's van een Japanner, die o.a. de SuperERD disk heeft gemaakt. Ook bijvoorbeeld een Windows XP 8in1 CD.
Erg handig in elkaar gezet, vooral die SuperERD>
Pagina: 1