Toon posts:

[VB] Een erg vaag probleem met labels aanmaken!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik ben al een aardige tijd aan het rommelen in Visual Basic om een planningssysteem te maken, hiervoor gebruik ik VB6 Enterprise Edition.

Nou is het geval dat ik allemaal interactieve labels (een gewoone label maar die veranderd van kleur bij een muisklik) gebruikt heb voor de weergave van de planning(en). Hierachter heb ik een mooie code in elkaar gezet, maar tot mijn schrik kon/kan ik niets meer verplaatsen indien ik 30 of meer labels in mijn form heb. Zijn jullie ook al eens tegen dit probleem opgelopen of ligt het gewoon aan mijn versie van VB?

<achtergrondinfo>
Hieronder nog even wat achtergrond informatie om het wat beter te kunnen weergeven wat ik gedaan/gebruikt heb;
- Bij het aanmaken van de labels heb ik een array aangemaakt (essencieel voor de verwerking)
</achtergrondinfo>

Natuurlijk ben ik ook niet acht door 1 gat te vangen, dus een "oplossing" heb ik er al voor gevonden (ik maak gewoon meerdere projecten aan om de opbouw te maken en knip en plak deze in een leeg project). Maar ik ben wel benieuwd of het een bug is in m`n versie van VB of het een instelling is die niet goed staat, want als het een instelling is dan zou het me bijzonder veel helpen! Dus graag jullie reactie/ervaring op dit verhaal...... bvd. :*)

Ps herinstalleeren werkt ook al niet en het installeeren op een ander systeem ook niet.

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb net even ruim 30 labels op een form aangemaakt, maar ik krijg geen problemen...

Krijg je een foutmelding???

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik krijg geen foutmelding, maar dat moet je ook niet verwachten bij 30 labels.

Dit is nl mijn werkwijze;
> Label plaatsen
> Naam wijzigen naar ........
> Kopieeren
> Plakken
> Array aanmaken => Ja
> Plakken
.... ect, via reeksen tot aan het benodigde aantal

Ps, even corrigeren; Ik hadmoeten zeggen dat het meer dan 75 labels zijn ipv 30

Verwijderd

Als ik me goed herinner kan je in VB6 maximaal 255 controls op een form plaatsen. Je kan de limiet een beetje rekken door controls in een array te plaatsen, bij sommige controls wordt dat dan als 1 control gerekend. Er is dacht ik een limiet van rond de 470 control namen per form. Ik heb zelf ook een project hier met ontstellend veel labels en andere controls op een form en ik heb de boel uiteindelijk over 2 forms moeten verdelen.
Maar het is lang geleden, hoe het precies zit weet ik niet meer. Ik zou even gaan zoeken in discussiegroepen in google of op MSDN.

Het kan ook een probleem met resources zijn als je onder win95/98 werkt.

edit:
typos

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 13:30 ]