Athena 2095 Thin Client ombouwen

Pagina: 1
Acties:

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 12:26
(jarig!)
Hoi, ik heb hier een Athena 2095 Thin client die ik wil gaan ombouwen tot mp3-speler. Nu wil ik graag weten wat voor motherboard erin zit. ik kan het op hun site nergens vinden, en ook op het bord kan ik niets terug vinden. Als ik de layout van het bord, de kleur e.d. zie, denk ik zelf aan een asus. Hier wil ik een 2,5" schijf op hangen (past net in de kast) van 20 of 40 gig. Nu wil ik dus weten of dat wel kan op dit bord. Er zit wel een IDE-aansluiting, maar daar zitten alle pinnetjes op. Op een flatcable zit het middelste pinnetje normaalgesproken dicht.... Die past er dus niet op :( en effe testen met een full-size disk zit er dus niet in....
Kent iemand die machientje danwel kan iemand me vertellen wat voor bord erin zit?? (google doet dan wonderen ;) )
voor details van het ding zie
http://www.acropolis.nl/p...p/2095/T2095T%20Dutch.pdf

iRacing Profiel

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 13:43

Shuriken

Life is all about priorities

Ik ben zelf wel eens aan het rommelen geweest met een Neoware Thinclient. Meestal is het geen standaard spul.
Ik zie dat deze is uitgerust met een NS Geode 300 Mhz processor. Ik vraag me af of je er een normaal operating system opkrijgt.

Bij mij was het wel gelukt. Alleen het is zo traag en allerlei zaken werkten niet. Dus echt een goede oplossing vond ik het niet.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Ik heb een Acropolis TUBE 2100F Thin Client

En ik zou die ook heel graag geinstalleerd hebben met iets van Linux / UNIX.
Maar ik kom er ook niet uit !!!
Er zit een Geode 300mHz proc. in en een 8mb DiskOnChip.
Ik heb een interface kaart van Advantech, waar ik de DiskOnChip mee kan aanspreken, formateren en mounten, alleen wanneer ik hem terugplaats in de thin client gebeurd er niets, behalve dat het systeem aangaat. Maar er komt niets op het scherm.

Kan IEMAND me op de goede weg helpen hiermee ?? IK KOM ER ECHT NIET MEER UIT!

SOS = SOS - SOS = SOS !!
;)