Toon posts:

geheugen stoot elkaar af?!

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Besteld bij geheugenshop--> 1x Dane-Elec 512 MB Dimm PC2100

Specificaties van me PC:
Epox 4bda Mobo
P4 2200mhz 400fsb Boxed (niet overclocked)
2x 256 mb DDR Apacer pc2100
Geforce3 Ti-200 64MB AGP
60GB Maxtor HD
Creative Audigy geluidskaart

Mijn Probleem:
Mobo heeft maar 2 geheugenbanken en die zijn in gebruik door 2 x 256 ddr Dimms
Ik wou upgraden naar 768 MB(en later evt. 1024-2x 512).
Dus 1 reepje dane elec besteld.
Al het geheugen is in perfecte staat maar allebei de Apacer reepjes willen niet samen werken met het Dane elec reepje.
Als ik alleen de dane elec in het mobo doe werkt het goed en als ik allebei de apacer dimms erin doet werkt hij ook. :|
Maar hoe ik 512 mb ook met 1 van de apacer reepjes combineer, hij erkend alleen het apacer reepje. :O
Alle reepjes met memtest86 getest en ze zijn in orde.

Iemand een idee? |:(

Verwijderd

dan zal het geheugen elkaar toch niet mogen blijkbaar. Dit komt wel eens vaker voor en er is volgens mij niks aan te doen. Je kan proberen om het geheugen op alle mogelijke manieren erin te stoppen maar het zal niks worden denk ik. Jammer voor je

Verwijderd

PMG Faq: geheugen mixen al nagelopen en gekeken of de hoeveelheid geheugen wel ondersteund wordt? Op lagere geheugensnelheid al getest?

Verwijderd

Topicstarter
Maximaal kan er 2GB op het Mobo---en op een lagere snelheid willen ze nog steeds niet samenwerken..(en al zouden ze dat wel doen ..ik vind 266mhz al traag genoeg.)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

_nethack

We're all MAD here

Is het hetzelfde type geheugen?
Als de Apacer reepjes non-registered geheugen zijn, en de Dane-Elec registered is, dan gaat het inderdaad niet samenwerken.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
waar zie je aan of het registered of unregistered is? en het verschil daartussen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie de link van euss hierboven maar vooral ook:

Dit graag lezen eer je post :)
Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

[...]
geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
[...]
vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn

Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk

Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
Bij deze dus :o

Met zo weinig informatie over wat voor geheugen je hebt kunnen wij ook niet anders dan constateren dat dat wel niet samen zal gaan. Om ook maar een kans te lopen dat we iets zinnigers kunnen zeggen moeten we exact weten welke geheugenchips op die repen gebruikt worden (Apacer en D-E maken zelf namelijk geen chips...), en welk chipset je mobo heeft.

Dicht dus wegens te weinig relevante info

Lees trouwens ook de GoT huisregels na mbt topictitel en ovedreven uitroepteken/negatief smileygebruik in topicstart.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.