IR range van Palm Zire 71 en iPaq 1915 (remote control)

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Ik wil een PDA gaan aanschaffen. Nu twijfel ik tussen beide bovenstaande modellen. Primair doel is (heel saai) het bijhouden van een agenda. Daarnaast wil ik hem echter gaan gebruiken als afstandsbediening. Nu schijnt de Palm een behoorlijke range te hebben en dus alleen een stukkie software nodig te hebben. De iPaq daarentegen schijnt een externe IR module nodig te hebben omdat het signaal te zwak is.

Zijn er andere reden om de een te verkiezen boven de ander?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Beide hebben een relatief zwak IR signaal. Bedienen van apperatuur moet binnen een meter als niet minder.
Volgens mij is de Sony Clie NX serie de enige met ingebouwde 'enhanced transmitter'.
Ik haal hier zeker 4 meter mee.

...gamen blijft leuk...

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:43
De 2210 is standaard wèl voorzien van een sterke IR transmitter en kun je gelijk gebruiken als afstandsbediening

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Die is wat te duur...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Selachii schreef op 31 juli 2003 @ 12:14:
Beide hebben een relatief zwak IR signaal. Bedienen van apperatuur moet binnen een meter als niet minder.
Volgens mij is de Sony Clie NX serie de enige met ingebouwde 'enhanced transmitter'.
Ik haal hier zeker 4 meter mee.
ik kan mijn Ipaq 5450 anders door de complete woonkamer mijn tv/dvd bedienen hoor (en ja das verder als 1 meter :P )

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Mijn palm (IIIXE) doet het comfortabel vanaf de bank over zo´n 4 tot 5 meter. Een 2e hands palmpje hoeft ook helemaal niet veel te kosten.

Maar bij de nieuwere en betere versterkers zitten ook lerende afstandsbedieningen, dus mijn palm gaat binnenkort ten ruste..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 12:43 ]

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
De te behalen afstand hangt meer af van de hoek waarop je je Palm richt tov de receiver, dan van de afstand. Zolang je er maar recht voor staat kom ik de kamer ook wel door met m'n Palm. Maar tis wel een kwestie van goed richten. Écht handig is 't niet, doe mij maar een conventionele afstandsbediening. ;)
Pagina: 1