Toon posts:

werken in een computerwinkel?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He,

Sorry dat ik deze topic misschien op de onjuiste plaats post, maar ik kan geen betere afdeling op GOT vinden.

Ik word dus binnenkort 15 (bijna eind v/d vakantie!! :( ) en heb met iemand contact gehad op msn die nu op zn 16e in een computerzaak werkt. Hij vertelde dat hij daar simpel naar binnen werd gelaten door te vragen naar de baas en daarna een klein gesprekje had gevoerd. Hij zegt dat ik gewoon naar de baas moet vragen en dan te vragen of hij nog personeel nodig heeft...

Ik wil dat dus een paar dagen gaan doen nadat ik 15 geworden ben, bij een computer zaak hier in de buurt genaamt : de computerwinkel (www.computer-winkel.nl ja ik weet dat hij duur is!!)

Ik vraag me alleen af of ze me daar op 15 jarige leeftijd kunnen aannemen.
En ook vraag ik me af of ik genoeg van die dingen weet van wat ze daar doen...

-Ze bouwen daar pentium en celeron systeempjes, en dat kan ik ook.
- Ze verkopen gewoon normale hardware en softwaren en informaeeren daar over, en dat kan ik ook.
-Ze controleren pc's op virussen en fouten in windows, dat kan ik aan de hand van dit mooie forumpje (GOT) :*)
-Ze montoren losse hardware in ander soorte pc's enzo en dat kan ik ook wel.

Denken jullie dat ik een kans maak? Hebben jullie misschien nog tips om daar goed binnen te komen? Heb ik meer nodig voor deze winkel? (kijk op www.computer-winkel.nl)

Ik denk namelijk dat ik iets niet goed ga doen...

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:02
Gewoon daar naar binnenstappen, en erop af gaan. Dan maak je de meeste kans.

Veel geluk :)

Btw, dit hoort toch niet en W&L?

|>

Verwijderd

Topicstarter
Btw, dit hoort toch niet en W&L?
ja ik zei al, er is geen betere plaats waar ik het kan posten... waar dan? :|

trouwens bedankt voor het geluk :) , maar vind je 15 niet te jong? :/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 11:18 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-01 10:48

Eijkb

Zo.

Een vriend van mij heeft 0,0 kennis op computergebied maar kan leuk babbelen. Die werkt ook bij een computerwinkel. Zeker als verkoper heb je meer aan een brutale mond dan aan erg veel kennis (helaas). Heb je beide: perfect.

.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 07:50
Nou zeg niet dat je alles weet van computers want dat is gewoon niet zo.
Ik heb zelf stage gelopen bij een computer reparatie bedrijf (particulier en mkb) en dan kom je toch vaak genoeg problemen tegen die hier op GoT niet zijn besproken :P
Maar ja jij gaat meer in een computer verkoop winkel werken dus wees ook te vreden met kassa werk..

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 11:17:
[...]
ja ik zei al, er is geen betere plaats waar ik het kan posten... waar dan? :|
In SG, maar daar kom je nog niet in, helaas voor jou. Eventueel ook in de HK, maar dat duurt nog veel langer.
trouwens bedankt voor het geluk :) , maar vind je 15 niet te jong? :/
Met 15 mag je werken. Als de baas je daar aanneemt, zit dat wel goed.

* Freee!! wenst je ook veel geluk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• simon
Eijkb schreef op 31 July 2003 @ 11:19:
Een vriend van mij heeft 0,0 kennis op computergebied maar kan leuk babbelen. Die werkt ook bij een computerwinkel. Zeker als verkoper heb je meer aan een brutale mond dan aan erg veel kennis (helaas). Heb je beide: perfect.
Ik heb de (sorry dat ik het zo zeg) de pest aan computer winkels waar zo daarmee wordt omgesprongen.

Het hangt enorm af van in welke winkel je gaat werken, stel dat het een 'techie' winkel is, dan zie ik liever een 15 jarige die er wat vanaf weet dan een 30 jarige die met zijn gladde praatjes + bijbehorend gel en kapsel mij moet zien omtepraten.

offtopic:
als je toegang tot de SG zou hebben, zou het daar horen :)

|>

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-01 10:48

Eijkb

Zo.

Simon schreef op 31 July 2003 @ 11:23:
[...]

Ik heb de (sorry dat ik het zo zeg) de pest aan computer winkels waar zo daarmee wordt omgesprongen.

Het hangt enorm af van in welke winkel je gaat werken, stel dat het een 'techie' winkel is, dan zie ik liever een 15 jarige die er wat vanaf weet dan een 30 jarige die met zijn gladde praatjes + bijbehorend gel en kapsel mij moet zien omtepraten.
Ik heb daar zelf ook de pest aan. Natuurlijk. Als ik bij hem kom en hij heeft vragen over zijn computer of iets dergelijks dan help ik hem ook niet uit principe. Ik vertel hem dan dat hij die kennis paraat zou moeten hebben gezien zijn functie :)

.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 11:15:
-Ze controleren pc's op virussen en fouten in windows, dat kan ik aan de hand van dit mooie forumpje (GOT) :*)
Zolang dit niet leidt tot helpdesk gedrag is dat natuurlijk prima. De search en FAQ's zijn er niet voor niets ;)

• simon
Ze moeten in die winkel wel iemand nodig hebben, anders is de kans dat jij daar komt te werken nihil :)

|>

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als ik jouw was, zou ik:

- Zorgen dat je er verzogd uitziet. Eerste indruk is altijd belangrijk.
- Informeer eerst even of ze nog iemand zoeken, anders sta je (redelijk) voor aap :P
- Doe niet alsof je ECHT alles weet, betweters hebben de meesete mensen een hekel aan.
(- Als je aangenomen wordt kijk dan of je niet onderbetaald wordt.)

(je leeftijd is niet een groot probleem, ik werkte ook al vanaf me 13de (dankzij een insider dat wel maja :P ) dus 15 moet geen probleem zijn)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 31 July 2003 @ 11:29:
[...]

Zolang dit niet leidt tot helpdesk gedrag is dat natuurlijk prima. De search en FAQ's zijn er niet voor niets ;)
en zo is het maar net :) , bedankt trouwens voor alle veel gelukjes >:)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dit hoort niet in W&L. Nog even een ruime week wachten tot je SG access krijgt, maar met een beetje zelfvertrouwen kom je er ook wel denk ik.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.