Toon posts:

Geen beeld opstarten na aanpassing

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het volgende is het geval.

Mijn buurman heeft een tijdje geleden een dynabyte pc gekocht via een pc prive project. Omdat er een onboard waardeloze videokaart inzat kocht hij een gf4mx. Op zich leuk. Bij het open maken van de pc bleek echter dat er geen agp slot aanwezig was. Uit noodzaak dus maar de pci mx200 gekocht. Geinstalleerd en het zoontje was blij dat hij medal of honour kon spelen.

Nu had de pc echter om de haverklap last van vastlopers, zonder reden. Ik ben erbij gehaald en kwam er al snel achter dat er 2 videokaarten actief waren. Een Trident kaart, en de nieuwe geforce. In windows heb ik de trident kaart uitgeschakeld. (overigens zeer vreemd dat windows hier een pci kaart in herkende, er is toch echt maar 1 pci slot bezet) Maar de vastlopers bleven. Uiteindelijk dacht ik de interne chip wel even via de bios uit te schakelen. Dit kan immers meestal dacht ik zo. In de bios is echter niks terug te vinden over onboard video, alleen audio stond vermeld. Erg irritant.

Nu echter het probleem. Ik dacht slim te zijn door een instelling te verandern. In het moederbord stond iets van 'first look for pci video card' Deze heb ik dus veranadert 8)7 8)7 naar agp. Ik dacht 'ach ik kan het altijd terug veranderen in de bios, en helpt het niet dan zet ik het terug'

Maar nee hoor, bij een herstart bleef de monitor op stand by staan. De pc 'lijkt' gewoon op te starten, of iig eventjes, maar wat ik ook doe. geen beeld meer. Nu zit ik met de handen in het haar, want wat nu? Geen beeld, kan ik dus geen bios zien en niks aanpassen. Is er een mogelijkheid om dit toch terug te zetten naar fabrieksinstellingen ofzo? of heb ik dat ding echt kapot gemaakt??? Ik snap dat het pittig is hier op te antwoorden maar advies zou welkom zijn. Volgens mij is het een msi maar weet ik niet zeker. Probeer ik vanmiddag meer info over te krijgen.

Nu gaan jullie vragen ' welk moederbord is het' op het moment weet ik dat echter niet. Geen documentatie bijgeleverd. Ik ga daar vanmiddag heen en sleep misschien de pc hierheen, maar wil toch graag wat advies van mensne met iets meer ervaring hiermee.

Ik zit hier behoorlijk mee in mijn maag, zonder beeld kan ik weinig aanpassen lijkt me, maar het is de pc van een ander. Mooi klote dus. iemand tips?

Alle advies is welkom

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Meestal is er een jumper op het moederboard om de bios te resetten, dan komt hij weer terug in fabrieksinstellingen. Mijn ASUS moederboard sprong zelfs terug naar fabrieksinstellingen als ik de PC tijdens het booten weer uitzette.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 11:12:
Ok, het volgende is het geval.

Mijn buurman heeft een tijdje geleden een dynabyte pc gekocht via een pc prive project. Omdat er een onboard waardeloze videokaart inzat kocht hij een gf4mx. Op zich leuk. Bij het open maken van de pc bleek echter dat er geen agp slot aanwezig was. Uit noodzaak dus maar de pci mx200 gekocht. Geinstalleerd en het zoontje was blij dat hij medal of honour kon spelen.

Nu had de pc echter om de haverklap last van vastlopers, zonder reden. Ik ben erbij gehaald en kwam er al snel achter dat er 2 videokaarten actief waren. Een Trident kaart, en de nieuwe geforce. In windows heb ik de trident kaart uitgeschakeld. (overigens zeer vreemd dat windows hier een pci kaart in herkende, er is toch echt maar 1 pci slot bezet)
Helemaal niet vreemd- ook onboard of (in dit geval hoogstwaarschijnlijk) integrated VGA controllers zijn uiteindelijk gewoon AGP/PCI devices.
Maar de vastlopers bleven. Uiteindelijk dacht ik de interne chip wel even via de bios uit te schakelen. Dit kan immers meestal dacht ik zo. In de bios is echter niks terug te vinden over onboard video, alleen audio stond vermeld. Erg irritant.

Nu echter het probleem. Ik dacht slim te zijn door een instelling te verandern. In het moederbord stond iets van 'first look for pci video card' Deze heb ik dus veranadert 8)7 8)7 naar agp. Ik dacht 'ach ik kan het altijd terug veranderen in de bios, en helpt het niet dan zet ik het terug'

Maar nee hoor, bij een herstart bleef de monitor op stand by staan. De pc 'lijkt' gewoon op te starten, of iig eventjes, maar wat ik ook doe. geen beeld meer.
En als je de monitor op de onboard VGA connector aansluit :?

Je hebt hem immers daar vanaf laten starten.
Nu zit ik met de handen in het haar, want wat nu? Geen beeld, kan ik dus geen bios zien en niks aanpassen. Is er een mogelijkheid om dit toch terug te zetten naar fabrieksinstellingen ofzo? of heb ik dat ding echt kapot gemaakt??? Ik snap dat het pittig is hier op te antwoorden maar advies zou welkom zijn. Volgens mij is het een msi maar weet ik niet zeker. Probeer ik vanmiddag meer info over te krijgen.
Vrij basic. Zoek de clear CMOS jumper en zet die even een paar seconden (met de stekker uit het stopcontact!) op de 'clear' stand :z
Nu gaan jullie vragen ' welk moederbord is het' op het moment weet ik dat echter niet. Geen documentatie bijgeleverd. Ik ga daar vanmiddag heen en sleep misschien de pc hierheen, maar wil toch graag wat advies van mensne met iets meer ervaring hiermee.
Fout.

Dit graag lezen eer je post :)
Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn

Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk

Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
Bij deze. Wij kunnen ook geen steek zonder specs, je hoort eerst zelf op zoek te gaan en dan pas een topic te openen- GoT is geen helpdesk :o
Ik zit hier behoorlijk mee in mijn maag, zonder beeld kan ik weinig aanpassen lijkt me, maar het is de pc van een ander. Mooi klote dus. iemand tips?

Alle advies is welkom
Ga gewoon ff rustig uitzoeken welk mobo erin zit, vervolgens daar de manual van downloaden en het wordt vanzelf duidelijk.

Nog geen succes :?

Probeerd dan:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Als je er dan nog niet uitkomt mag je hier gerust een topic openen, maar dan met volledige specs en alle stappen die je zelf ondernomen hebt tgv de troubleshooter erin.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.