Rechten nodig voor route add?

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Ik wil op een NT machine via een login script de gateway toevoegen aan de route tabel:
route add 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.100.4

Maar krijg nu als error:
The Route Addition Failed: 87

het vage is, MS technet zegt dat ik hier een foute invoer geef:
'This message alerts you that you have an addressing problem.'

maar als ik op dezelfde machine inlog met admin rechten, dan werkt het wel!
maar op technet of GoT kon ik verder helemaal niks vinden over benodigde rechten bij het routen?

edit:

ik heb wel via poledit registerbewerkingsprogamma's uitgeschakeld, maar dat zal het toch niet wezen??

[ Voor 14% gewijzigd door GeleFles op 31-07-2003 10:53 ]

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 10:03
nou vanaf welk niveau het werkt weet ik niet precies

maar zoals je zelf al zegt mag het als "gewone user" niet en als Admin wel. Je kan het volgensmij niet dmv een registry entry oid. aanzetten.

je moet er dus voor zorgen dat je routes op de rets van je netwerk goed lopen zodat je op je workstation niks in hoeft te stellen

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
is er niet een manier om via poledit ofzo, toch rechten te geven tot het routen?

(het gaat hier namelijk om de gateway voor het internet, en niet iedereen mag daar dus gebruik van maken)

Verwijderd

kun je niet de default gateway in het register aanpassen?
Route is namelijk een admin tool.

Verwijderd

RonnieB82 schreef op 31 July 2003 @ 10:51:

het vage is, MS technet zegt dat ik hier een foute invoer geef:
'This message alerts you that you have an addressing problem.'
betekent dit niet gewoon dat je een 2de default gateway toevoegt... dat gaat niet werken zonder de oude gateway weg te halen!!!

edit: idd admin rechten nodig voor route

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 11:13 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
hmmm... dat sux dus behoorlijk... ff kijken waar ik default gateway in het register kan gooien... :(

Verwijderd

RonnieB82 schreef op 31 July 2003 @ 11:06:
is er niet een manier om via poledit ofzo, toch rechten te geven tot het routen?

(het gaat hier namelijk om de gateway voor het internet, en niet iedereen mag daar dus gebruik van maken)
volgens mij probeer je dat op een verkeerde manier te regelen... als je nu gewoon iedereen direct toegang tot internet weigert en alleen een proxy naar inet toestaat, dan moet iedereen over de proxy. vervolgens geef je op de proxy aan wie wel en niet mag internetten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 11:15:
[...]

volgens mij probeer je dat op een verkeerde manier te regelen... als je nu gewoon iedereen direct toegang tot internet weigert en alleen een proxy naar inet toestaat, dan moet iedereen over de proxy. vervolgens geef je op de proxy aan wie wel en niet mag internetten...
precies, maar als je een router gebruikt, gaat dat dus niet op, en dat heeft TS denk ik in zn bedrijf.
Maargoed default gateway ingeven is natuurlijk een lapmiddel. Er zijn vast wel mensen die geen rechten zouden moeten hebben, maar toch weten wat ze moeten instellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 11:18 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
klopt, ik heb hier een ipcop router, en active directory, met wat NT clients...

ik zat dus te denken, ik geef ze geen default gateway mee, en dan maak ik in het inlogscript een route entry aan...

maar dat gaat dus helaas niet op...

ik had eerst via DHCP sommige machines een gateway meegegeven, maar omdat we nu vakantiemedewerkers hebben, willen ze graag per user wel of geen internet...

heb via poledit internet explorer opties al uitgeschakeld, zal nu via een registersleutel de proxy daar wel/niet aanschakelen...

maar dan zit ik weer met mn gebruikers die graag hun prive mail op willen halen... :(

Verwijderd

als ze dat graag willen moet je gewoon gaan zeuren om een proxy... anders blijft het een pruts oplossing.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
mja, heb IIS aangekaart, maar dat is nou niet echt rendabel voor een 20 man bedrijfje...
Pagina: 1