Toon posts:

print vriendelijke versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een print vriendelijke versie te maken voor een e-mail nieuwsbrief. Het enige punt waar ik nu op vastloop is dat de zgn. achtergronden die ik voor tabellen gebruik niet worden afgedrukt.
Is er wel een mogelijkheid om td backgrounds WEL af te laten drukken ? Of is dit technisch gewoon niet mogelijk. Plaatjes e.d. worden wel mooi afgedrukt.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

En als je een <div> achter de tekst zet, met daarin een heel groot uitgerekte pixel? Dit werkt alleen als je egale vlakken hebt...

En ten tweede is het de vraag, wil de klant wel zoveel inkt verspillen? Denk ook aan de donkerte van het vlak, als mensen het ding in zwart-wit afdrukken...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad met dat laatste argument denk ik dat ik de opdrachtgever wel kan overtuigen, mijn idee bij een printbare versie is namelijk een soort uitgeklede versie van het orgineel, met niet teveel poespas erin....

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Gebruik je CSS of alleen HTML?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte eerst alleen HTML, heb ook met css geprobeerd , om in een class dus td achtergronden te specificeren maar dit geeft hetzelfde resultaat, dat het gewoonweg niet word afgedrukt....

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In Internet Explorer is het een instelling die bepaalt of een achtergrond{kleur|plaatje} wel of niet wordt afgedrukt. Aangezien dat standaard uit staat, zal dat wel de oorzaak zijn van het niet afdrukken van die zooi :). Kijk er eens naar, te vinden via je Internet-opties > tabblad Geavanceerd en dan staat ie bovenaan.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Harm schreef op 31 July 2003 @ 13:51:
In Internet Explorer is het een instelling die bepaalt of een achtergrond{kleur|plaatje} wel of niet wordt afgedrukt. Aangezien dat standaard uit staat, zal dat wel de oorzaak zijn van het niet afdrukken van die zooi :). Kijk er eens naar, te vinden via je Internet-opties > tabblad Geavanceerd en dan staat ie bovenaan.
Klopt, en dat kun je niet veranderen. Je kunt alleen trucjes bedenken om een gewoon plaatje als achtergrond in de HTML te gebruiken. Die zal hij dan wel afdrukken.

Verwijderd

zet onderaan de nieuwsbrief een link met "print", en zet gewoon een pdf'je ofzo online.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 15:43 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kunt gewoon images gebruiken en met behulp van layers en CSS zorgen dat de tekst er boven komt en dat zo de achtergrond toch wordt afgedrukt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

afaik kun je de settings van de browser hierin niet overriden. Wat je wel kunt doen is een speciale css afdeling inrichten voor wanneer de pagina uitgeprint wordt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
@media print { 
   td {
      background-image:none ! important;
      color:#000;
      background-color:#fff;
   }
}
Scheelt je een hoop geklooi met extra pdf'jes, html bestandjes etc :)
edit:
En naast jou een hoop geklooi scheelt het de printer een hoop inkt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door drm op 31-07-2003 17:22 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Johnny schreef op 31 July 2003 @ 17:06:
Je kunt gewoon images gebruiken en met behulp van layers en CSS zorgen dat de tekst er boven komt en dat zo de achtergrond toch wordt afgedrukt.
layers in een html-mail? :?
drm schreef op 31 July 2003 @ 17:21:
afaik kun je de settings van de browser hierin niet overriden. Wat je wel kunt doen is een speciale css afdeling inrichten voor wanneer de pagina uitgeprint wordt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
@media print { 
   td {
      background-image:none ! important;
      color:#000;
      background-color:#fff;
   }
}
Scheelt je een hoop geklooi met extra pdf'jes, html bestandjes etc :)
edit:
En naast jou een hoop geklooi scheelt het de printer een hoop inkt ;)
en dit werkt in een e-mail client? (outlook, lotus notes, webmail e.d)

of is het alternatief voor TS een html pagina? ik snap de vraag dan nie meer zo goed, die kan dan net zo zijn "hoe print ik mijn webpagina goed uit?"[

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
CSS is in dit geval geen optie aangezien het via een mail applicatie verzonden word die dat niet ondersteunt, het moet in HTML..... Heb nu met de klant overlegd en die kan ik niet overtuigen om een print versie zo basic mogelijk te houden, dus in dit geval moet ik het toch zo goed mogelijk eruit laten en dat gaat een hoop inkt kosten =)
Pagina: 1