MIDI naar WAV converteren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik moet het volkslied van Australië en van China op een CD zetten. Nu vind ik deze enkel in MIDI-formaat. Weet er iemand hoe ik deze kan converteren naar WAV. Ik heb enkel (via Google) een paar shareware-programma's gevonden die dit kunnen, maar ik ga zo geen programma kopen enkel en alleen om deze CD te maken. Toen heb ik de GoT-search gebruikt. Deze zei me dat ik WinAmp moest gebruiken. Maar met WinAmp en de DiskWriter plugin lukte het niet. WinAmp speelde het liedje gewoon af en maakte geen WAV-file aan. Een MP3 omzetten naar WAV met de DiskWriter plugin lukte wel, dus deze werkt normaal.

Hier staan de twee liedjes: http://wim.bernaerts.net/volksliedjes

Weet er iemand hoe ik deze kan omzetten?

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
- Open gewoon de windows geluidsrecorder
- zet 'm op rec
- start je midi in winamp

(doet ie 't niet kijk dan even bij je opname-volume instellingen)

• WimB
Met de Windows Geluidsrecorder kan ik maar 60 seconden opnemen. Net als met sommige demo's van die shareware-programma's

Verwijderd

Lengte kun je volgens mij instellen bij geluidsrecorder, en anders zoek je een freeware programma op download.com

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 11:12 ]

• WimB
De tijd instellen bij de geluidsrecorder lukt me niet. Daar komt nog eens bij dat ik dan blijkbaar met een kabeltje de geluidsuitgang met de microfooningan g moet verbinden om op te nemen.

Op download.com vind ik enkel shareware-programma's om MID te converteren. En hiermee kan ik altijd maar de eerste xx seconden omzetten.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je niet wat aan deze:

http://www.polyhedric.com/software/wavmaker/

Edit:

Laat maar die zuigt hard :|

(Zie ook: http://www.google.nl/sear...=midi+to+wav+download&lr=)

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 31-07-2003 11:42 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• WimB
Als ik die Google-link aanklik krijg ik bijna allemaal paarse url's. Ben ik dus al aan 't zoeken geweest. Allemaal betalen om een MIDI te converteren naar WAv :(

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Deze ziet er toch wel goed uit. Gratis evaluation period.

[ Voor 1% gewijzigd door KingRichard op 31-07-2003 12:11 . Reden: Tag-foutje ]

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

je kunt bij winamp, bij plugins de output op nullsoft disk writer instellen (versie 2.x dacht ik) die speelt het bestand dan versneld af, en maakt er een wav van.

• WimB
KingRichard schreef op 31 juli 2003 @ 12:10:
Deze ziet er toch wel goed uit. Gratis evaluation period.
Hiermee kan je maar 10seconden van de WAV opslaan. (dit programma had ik al getest)
Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 12:16:
je kunt bij winamp, bij plugins de output op nullsoft disk writer instellen (versie 2.x dacht ik) die speelt het bestand dan versneld af, en maakt er een wav van.
Heb ik geprobeerd, maar met MID werkte dit niet. Met MP3 naar WAV enzo werkte het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door WimB op 31-07-2003 12:31 ]

• WimB
Ik ben nu "op één of andere manier" aan de volledige versie van Midi2Wav geraakt. Probleem opgelost.
Pagina: 1