Toon posts:

Hoeveel kost webdesign ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Samen met twee vrienden werden we aangesproken om een website te ontwikkelen tegen betaling.

Het gaat om 3 geneesheren die binnenkort een medisch centrum voor alternatieve geneeskunde willen openen.

Graag willen ze een website met informatie over hun centrum, een plaats om artikels te posten, nieuws, wetenschappelijke rapporten e.d.
Daarnaast willen ze ook een webshop hebben voor een soort natuurwinkel/dieetwinkel. Op dit te verwezenlijken zouden we PHP en MySQL gebruiken.

Nu komt de vraag :P
Hoeveel kun je vragen voor zulk project of hoe bereken je de prijs?

Ik heb met Google een hoop webdesign sitejes bezocht, en de meeste beperken zicht tot sites van 5 statische pagina's en vragen een vaste prijs voor zo'n package. Anderen rekenen je weer een prijs per uur aan voor consultancy, design, programming, testing ... Die prijs delen ze dan weer niet mee >_<

Qua materiaal kunnen ze ons enkel een aantal artikels leveren, dus geen graphics of andere flash toestanden. Die moeten ook nog gemaakt worden.

Er zijn hier vast en zeker mensen die zo'n bedrijfje hebben :9
Hoe pakken jullie dat aan?

Wijzelf zijn pas afgestudeerd en hebben dus geen bedrijf.
Ervaring met dergelijk projecten hebben we wel... echter met Progress WebSpeed zoals een elektronisch meldpunt voor gemeentelijke overheden (Progress Belgium)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 14:51

TwoR

Gekleurde stippen

Volgens mij is hier laatst nog een keer een topic over geweest zal eens kijekn

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Er zijn hier genoeg topics over. Het is misschien leuk om hier een discussie over te hebben maar in de search is ook zeker veel te vinden.

Ik heb enkele dingen:
1) weten jullie zeker dat jullie als vrienden die site kunnen blijven ontwikkelen, ontstaat er niet onderling onenigheid over taakverdeling etc?
2) blijf je de site updaten, ook over zeg maar 10 jaar?
3) kies dus een goede taakverdeling uit
4) ga er niet zelf iets van bakken maar overleg wekelijks met de klant, dat werkt een stuk lekkerder
5) hoever zijn jullie met het ontwikkelen van dit soort projecten? heb je genoeg kennis, zowel van de technische kant, maar kun je ook het design gedeelte aan?
6) verkoop je de artsen geen troep waarvan je na een maand zegt 'jezes dat we daar geld voor hebben gevraagd...'
7) ... laten we een redesign voorstellen, want dit is achterhaald! :P
8 ) hoe wil je gaan factureren?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

@Darkblue: volgens mij vraagt hij hoeveel hij mag vragen, niet wat er allemaal in een bedrijfsplan moet staan ;)

Ik zou 500 euro de man vragen.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Deze thread gaat waarschijnlijk nergens op uitlopen, gebruik vooral eens de search optie van dit forum. Er zijn al een aantal lange discussies te vinden over dit onderwerp.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

crisp

Devver

Pixelated

Uit de P&W FAQ: P&W FAQ - Hoeveel kan ik vragen voor ...?

heel toepasselijk stukje IMHO :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.