Ik heb een login script gemaakt met sessions, in de database staan de volgende gegevens:
-username
-wachtwoord, gecodeerd met md5
-email
-status
maar de status hoeft alleen maar bij admin's in gevuld te worden, daar heb ik een apart aanmeld script voor admin's gemaakt:
maar op een of andere manier maakt hij geen nieuw record in de database maar reload de pagina gewoon, ik kan zlef niet vinden waar de fout zit, hoop dat jullie me kunnen helpen.
/edit
[php] vergeten in titel
-username
-wachtwoord, gecodeerd met md5
-status
maar de status hoeft alleen maar bij admin's in gevuld te worden, daar heb ik een apart aanmeld script voor admin's gemaakt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| <? include ("config.php"); if ($_SERVER["QUERY_STRING"] != "aangemeld") { if ($_POST['meldaan']) { if ($_POST['gebruikersnaam'] != "" && $_POST['wachtwoord'] !="" && $_POST['email'] !="" && $_POST['status'] !="") { if ($_POST['wachtwoord'] == $_POST['wachtwoord2']) { $query = mysql_query("SELECT * FROM login WHERE gebruikersnaam = '$_POST[gebruikersnaam]'"); if(mysql_num_rows($query) >= 1) { echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">De <B>Gebruikersnaam</B> is al aangemeld!</FONT>"; } else { if (preg_match("/(?i)^([a-z0-9._-])+@([a-z0-9.-])+\.([a-z0-9]){2,4}$/",$_POST['email'])) { $md5_pass = md5($_POST[wachtwoord]); mysql_query("INSERT INTO login (gebruikersnaam, wachtwoord, email, status) VALUES ('$_POST[gebruikersnaam]','$md5_pass','$_POST[email]' , '$_POST[status]')") or die (mysql_error()); header("Location: $_SERVER[PHP_SELF]?aangemeld"); } else { echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">Geen juiste <B>E-mail</B> ingevuld!</FONT><BR>\n"; } } } else { echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">De <B>Wachtwoorden</B> zijn niet hetzelfde!</FONT>"; } } else { echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">Geen <B>Gebruikersnaam</B>, <B>Wachtwoord</B> en/of <B>E-mail</B> ingevuld!</FONT>"; } } echo "<FORM METHOD=\"post\" ACTION=\"$_SERVER[PHP_SELF]\">\n"; echo "Gebruikersnaam:<BR><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"gebruikersnaam\" VALUE=\"$gebruikersnaam\"><BR><BR>\n"; echo "Wachtwoord:<BR><INPUT TYPE=\"password\" NAME=\"wachtwoord\"><BR><BR>\n"; echo "Herhaal Wachtwoord:<BR><INPUT TYPE=\"password\" NAME=\"wachtwoord2\"><BR><BR>\n"; echo "E-mail:<BR><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"email\"><BR><BR>\n"; echo "Status:<BR><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"status\"><BR><BR>\n"; echo "<INPUT TYPE=\"submit\" NAME=\"meldaan\" VALUE=\"Meld Aan\">\n"; echo "</FORM>"; } else { echo "Okey, je profiel is aangemaakt!<BR>\n"; echo "Klik <A HREF=\"login.php\">hier</A> om te gaan inloggen."; } ?> |
maar op een of andere manier maakt hij geen nieuw record in de database maar reload de pagina gewoon, ik kan zlef niet vinden waar de fout zit, hoop dat jullie me kunnen helpen.
/edit
[php] vergeten in titel
[ Voor 45% gewijzigd door Sv3n op 31-07-2003 10:32 ]