[PHP] query gaat niet goed *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:44
Ik heb een login script gemaakt met sessions, in de database staan de volgende gegevens:

-username
-wachtwoord, gecodeerd met md5
-email
-status

maar de status hoeft alleen maar bij admin's in gevuld te worden, daar heb ik een apart aanmeld script voor admin's gemaakt:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?    

include ("config.php");    

if ($_SERVER["QUERY_STRING"] != "aangemeld") { 
if ($_POST['meldaan']) {    
  if ($_POST['gebruikersnaam'] != "" && $_POST['wachtwoord'] !="" && $_POST['email'] !="" && $_POST['status'] !="") {    
    if ($_POST['wachtwoord'] == $_POST['wachtwoord2']) {    
      $query = mysql_query("SELECT * FROM login WHERE gebruikersnaam = '$_POST[gebruikersnaam]'");    
      if(mysql_num_rows($query) >= 1) {     
        echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">De <B>Gebruikersnaam</B> is al aangemeld!</FONT>";     
      } else {    
        if (preg_match("/(?i)^([a-z0-9._-])+@([a-z0-9.-])+\.([a-z0-9]){2,4}$/",$_POST['email'])) {    
          $md5_pass = md5($_POST[wachtwoord]); 
          mysql_query("INSERT INTO login (gebruikersnaam, wachtwoord, email, status) VALUES ('$_POST[gebruikersnaam]','$md5_pass','$_POST[email]' , '$_POST[status]')") or die (mysql_error()); 
          header("Location: $_SERVER[PHP_SELF]?aangemeld"); 
        } else {    
          echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">Geen juiste <B>E-mail</B> ingevuld!</FONT><BR>\n";    
        }    
      }    
    } else {    
    echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">De <B>Wachtwoorden</B> zijn niet hetzelfde!</FONT>";    
    }    
  } else {    
    echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">Geen <B>Gebruikersnaam</B>, <B>Wachtwoord</B> en/of <B>E-mail</B> ingevuld!</FONT>";    
  }    
}    

echo "<FORM METHOD=\"post\" ACTION=\"$_SERVER[PHP_SELF]\">\n";    
echo "Gebruikersnaam:<BR><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"gebruikersnaam\" VALUE=\"$gebruikersnaam\"><BR><BR>\n";    
echo "Wachtwoord:<BR><INPUT TYPE=\"password\" NAME=\"wachtwoord\"><BR><BR>\n";    
echo "Herhaal Wachtwoord:<BR><INPUT TYPE=\"password\" NAME=\"wachtwoord2\"><BR><BR>\n";    
echo "E-mail:<BR><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"email\"><BR><BR>\n"; 
echo "Status:<BR><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"status\"><BR><BR>\n";   
echo "<INPUT TYPE=\"submit\" NAME=\"meldaan\" VALUE=\"Meld Aan\">\n";    
echo "</FORM>";    

} else { 
  echo "Okey, je profiel is aangemaakt!<BR>\n"; 
  echo "Klik <A HREF=\"login.php\">hier</A> om te gaan inloggen."; 
} 
?> 

maar op een of andere manier maakt hij geen nieuw record in de database maar reload de pagina gewoon, ik kan zlef niet vinden waar de fout zit, hoop dat jullie me kunnen helpen.

/edit

[php] vergeten in titel :+

[ Voor 45% gewijzigd door Sv3n op 31-07-2003 10:32 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Je kan misschien eerst eens je code debuggen.
Dan zal je zien waar het fout loopt en hoe je het kan oplossen.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

PHP:
1
$_POST[email]' , '$_POST[status]

Die spatie zal het verschil niet maken.. maar toch niet zo netjes als je et bij de rest niet doet :P

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je query wel wordt uitgevoerd met al die if's? Want als hij gewoon refresht wordt blijkbaar niks uitgevoerd. Dus ff debuggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Ik heb het net ook ff gedaan hieroo.. maar hier word hij gewoon ge-insert hoor, nix veranderd aan et scriptje.. en et werkt

weet je zeker dat je niet restricties heb op je DB (per ongeluk tinyint ipv text ofzo..)

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:44
Ik zie nu ook dat er wel data word geinsert, ik heb t ff opnieuw geschreven, maar wat er nu fout was :? :+ iig. bedankt, dees kan btw wel dicht

[ Voor 3% gewijzigd door Sv3n op 31-07-2003 11:08 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

sv3n: topics gaan niet dicht op verzoek maar omdat ze kansloos zijn. Topics die waarde hebben voor in de search blijven gewoon open en mogen afzakken in de historie :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

sv3n schreef op 31 July 2003 @ 11:06:
Ik zie nu ook dat er wel data word geinsert, ik heb t ff opnieuw geschreven, maar wat er nu fout was :? :+ iig. bedankt, dees kan btw wel dicht
Misschien moet je je query-strings anders opbouwen en je named arrays niet af en toe, maar altijd quoten. :+

PHP:
1
("SELECT * FROM login WHERE gebruikersnaam = '$_POST[gebruikersnaam]'");

En ik gok dat die header ook niet helemaal goed gaat... Misschien een vertraging inbouwen?

Sundown Circus

Pagina: 1