Toon posts:

[Exchange 5.5] E-mail adressen automatisch toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het volgende: in onze organisatie hebben wij email adressen volgens de volgende standaard:
voorletter.achternaam@bedrijfsnaam.nl

nu willen we dat dus gaan veranderen naar: voornaam.achternaam@bedrijfsnaam.nl

Nu hebben we alle voornamen (en achternamen) van de mensen in een programma staan, de zouden we eventueel naar een Excel lijst kunnen exporteren.
Wat ik nu wil is dus niet alle e-mailadressen handmatig in te hoeven kloppen maar dus die lijst in Exchange te importeren of zoiets.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

5.5 etc ondersteund scripting. Lijkt me dat je gewoon een plannetje op moet stellen, en moet leren scripten als je dat al niet kan.

1) Maak lijst voornaam.achternaam@bedrijfsnaam.nl
2) Trim lijst entries voornaam.achternaam@bedrijfsnaam.nl -> voorletter.achternaam@bedrijfsnaam.nl
3) Reverse lookup Match voorletter.achternaam@bedrijfsnaam.nl Met Exhange Account MB
4) Maak nwe alias aan voornaam.achternaam@bedrijfsnaam.nl t.o.v Excange Account MB
5) hou oude alias er in omdat alle relaties die nog gebruiken ?
6) Set nwe alias als ?primairy? zoadat die als return adres gebruikt wordt.

En dat voor iedere entry uit je lijst.

-Niemand ziei dat het simpel was :)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Waarom doen jullie in godsnaam zo moeilijk?

Je kunt met Directory Export en Import alle objects binnen Exchange voor een gebruiker aanpassen. Zo doen wij het hier ook bij bulkchanges.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

mutsje schreef op 31 juli 2003 @ 09:46:
Waarom doen jullie in godsnaam zo moeilijk?

Je kunt met Directory Export en Import alle objects binnen Exchange voor een gebruiker aanpassen. Zo doen wij het hier ook bij bulkchanges.
Dan moet je toch nog steeds de lijst aanpassen en weer importeren ?
Doe je imho eigenlijk het zelfde enkel dan extern. :?

// Ben niet zo diep in 5.5., in 5.0 kan het zo wel.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ja maar dan heb je de lijst en kun je deze later weer gebruiken want je kunt veel meer dingen met de standaard import export. je kunt ook bij naamsveranderingen de standaard objecten veranderen als Office en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor zover, maar onze gebruikers hebben eigenlijk 2 email adressen:

voorletter.achternaam@bedrijfsnaam.nl en voorletter.achternaam@domein.bedrijfsnaam.nl

waarom? er wordt extern gehost.

nu krijg ik met "directory export" slechts het eerste mailadres eruit.

Misschien is dat script toch een betere oplossing.....

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

moet je je objects beter instellen en niet de normale output cvs file gebruiken maar die op je Exchange5.5 cd staat.
Pagina: 1