Toon posts:

problemen met Geforce4 Ti 4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met deze specs P4 2.533GHz, 512 MB pc 2700, geforce 4 Ti 4200 AGP 8X, 400 W voeding, DFI moederbord, SB Live!, WinXPP de compuiter werkt opzich goed alleen als ik een spel speel zoals GTA3 of comanche 4 dan staat regelmatig het beeld vast en als ik een tijdje wacht ongev. 30 sec kan ik weer verder spelen wat zou dit kunnen zijn heb al van alles geprobeerd opnieuw geinstalleerd en dergelijk maar probleem blijft zich voordoen :(

Hopelijk weet iemand hier antwoord op

GRTZ Michel

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
moederbord drivers?
in bios agp op 8x of zo

Verwijderd

Je kan ook ff naar de drivers van je SB kijken, die geven nogal wat problemen in XP. Het is niet zo dat hij vertraagt door de cd's? Dat was bij zo namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 10:39 ]

Verwijderd

Ik heb ook een SB live! en dat ding geeft anders niet dan problemen. Haal dat ding eens uit je computer en probeer het weer. Je kunt ook de nieuwste drivers proberen voor je Live! maar deze werken bij mij ook maar half.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de snelle reakties.
SB drivers ga ik vanavond eens proberen.
Moederbord drivers zijn in orde AGP staat op 8X
CD-rom speler is een 52x van Aopen.
Maar als ik 1 van de spellen full install heb ik het probleem ook nog
dus denk niet dat het aan de cdrom speler ligt
ga vanavond ff drivers downloaden van SB en als dit niet werkt ga ik
maar op zoek naar een andere kaart iemand suggesties??

GRTZ michel

Verwijderd

Michel309... grtz doen tweakers all the time by posting...

He deze problemen had ik ook... Voorheen altijd win2k pro gebruikt. Toen maar eens overgestapt op Win Xp pro. Maare idd vaak wat "laadtijden" (laten we het zo maar noemen) toen maar eens Powerstrip 3.06 er maar op gezet (wat een heerlijk proggie) ene in de instellingen de Vsync uitgeschakeld, wat getweakt kwa snelheid<->kwaliteit... Problemen waren over...
PS... kijk in de spel optie of je ook Vsync kan uitschakelen... verliest wat in kwaliteit maar een kan enorm in snelheid schelen...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Moederbord drivers zijn in orde AGP staat op 8X
Zet dat dan eens op 4x :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
waarom AGP op 4x zetten als mobo en VGA kaart geschikt zjin voor 8X ??
gisteravond de laatste driverupdate van SBLive! gedownload en nu duurt het wel langer voordat het scherm vaststaat dus denk inderdaad dat het aan de SBLive! ligt.

Denk dat ik maar een Audigy ga aanschaffen of zou het probleem dan ook aanwezig zijn iemand ervaring met deze kaart??

Verwijderd

Omdat agp 8x vaker voor problemen dan versnelling zorgt mischien ? :)
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 10:41:
gisteravond de laatste driverupdate van SBLive! gedownload en nu duurt het wel langer voordat het scherm vaststaat dus denk inderdaad dat het aan de SBLive! ligt.

Denk dat ik maar een Audigy ga aanschaffen of zou het probleem dan ook aanwezig zijn iemand ervaring met deze kaart??

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 16:47
(jarig!)
Heb ik ook gehad... Mijn mobo was verrot.... een groepje condensatoren was helemaal opgeblazen..... dat wil zeggen niet geknald maar stonden helemaal bol. Een condensator moet vlak zijn van de bovenkant maar bij mij zijn ze bol gaan staan. Een tijdje terug zijn er mobo's gemaakt met deze condensatoren. Op mijn werk hebben we een serie machines uit het bedrijf terug gehaal (50 stuks) met allemaal hetzelfde fenomeen.

Controleer dat dus maar eens.

Ow ja de lui waar je je mobo hebt gekocht zijn verplicht om je een vervangende te geven als dit het geval is. Ze kunnen het oude mobo namelijk kostenloos laten repareren door de fabrikant

[ Voor 19% gewijzigd door RefleCs op 01-08-2003 12:53 ]

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Verwijderd

ik heb dat probleem ook gehad... met een msi bord en een msi geforce 4 ti4200

toen ik een andere geforce 4 ti 4200 erin kreeg (POV) was ut over

• Ashbjorn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2019

Ashbjorn

Who's your daddy! WHUZAAA

Ik betwijfel dat het aan de SB Live ligt, ik heb er ook een gehad en dezelfde spellen gespeeld en nooit problemen. Sowieso nog nooit een probleem gehad met een Creative kaart dus ik vraag me af wat jullie allemaal uitspoken om het zo te krijgen..

Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz

Verwijderd

spellen haperen soms :S

Daar staat het in beschreven van mijn probleem :{

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Uhm, je zegt dat je een GeForce4 Ti4200 hebt...
Ik weet 3.000.000% zeker dat een Ti4200 géén AGP 8x ondersteunt.
Als je een Ti4280 of Ti4800 hebt, dan wel... maar dan moet je dat ook zeggen.

En btw, als ik een probleem tegenkom, probeer ik _alles_ om het te verhelpen.
Dus ook even AGP op 4x zetten; is kleine moeite.
Misschien werkt het dan nog niet, maar dat weet je alleen als je het probeert.

Succes.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

r00n187 schreef op 01 August 2003 @ 17:03:
[...]

Uhm, je zegt dat je een GeForce4 Ti4200 hebt...
Ik weet 3.000.000% zeker dat een Ti4200 géén AGP 8x ondersteunt.
Als je een Ti4280 of Ti4800 hebt, dan wel... maar dan moet je dat ook zeggen.

En btw, als ik een probleem tegenkom, probeer ik _alles_ om het te verhelpen.
Dus ook even AGP op 4x zetten; is kleine moeite.
Misschien werkt het dan nog niet, maar dat weet je alleen als je het probeert.

Succes.
een vriend van me heeft een geforce ti 4200 8x agp van msi... norrod verkocht ze laatst nog.. nu zie ik het er ook niet meer staan :)

edit:
pricewatch: MSI GeForce 4 Ti4200-8X 128MB, ViVo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 17:08 ]

Verwijderd

Dit probleem hoeft niet hardware-matig te zijn. Sluit met task manager alle onnodige progjes af (onnodig om gta III te draaien) en start het dan opnieuw.
Dit kan heel veel uitmaken. Ik had dit probleem eens maar dan liep gta III met 15 fps. Na het afsluiten van de progjes liep hij met meer dan 30 fps!
Pagina: 1