Toon posts:

[Win2k] Account, beperkte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor Win2000 Pro een beperkte account maken (gebruiker), eentje die alleen vanaf een LAN netwerk kan inloggen vanaf een andere PC om bepaalde gedeelde mappen te raadplegen, maar hierdoor kan ook lokaal ingelogd worden op mijn computersysteem, dat wil ik dus niet.

Met andere woorden is het mogelijk om iemand in staat te stellen om wel vanaf het netwerk in te laten loggen, maar niet direct op mijn systeem ?
THX

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Simpel!

Gebruikers rechten aanpassen in " denie local login" efkes kijken waar dat ook al weer zit!

Instellingen>Configuratiescherm>Systeembeheer>Lokaal Beveiligingsbeleid

Nu dan Lokaal Beleid>Toewijzings van gebruikersrecht en voila... " lokaal aanmelden weigeren"

Elke gebruiker in dit rijtje kan zeuren wat hij wil maar win2k laat hem niet locaal in!

Zelf heb ik voor kleine lanparties een speciale gebruiksgroep gemaakt die door die setting tegengehouden wordt!

:-), win2k beheer is zo flex!

[ Voor 14% gewijzigd door swampy op 31-07-2003 02:47 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
THX MAN !!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wel uitkijken met die instellingen die je daar kan instellen....heb me zelfs een buitengesloten ( dat kan dus ook..... )

There is no place like ::1

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Hou er rekening mee dat de optie Deny alles overruled. Al ben je local administrator en je krijgt een deny om je oren kun je erg grote problemen met meestal een volledige formatering gevolgd door herinstallatie uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Ik heb de betreffende account al gewijzigd en alleen die toegevoegd, dat mag verder geen problemen geven(hoop ik).
Pagina: 1