Toon posts:

virus in avg free edition

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand toevallig welk virus zich genesteld heeft in de gratis versie van avg.
serienummer is 6.5 nog wat.
ik heb dat dus van hun website af gedownload en geinstalleerd, na de installatie kreeg ik gelijk de melding dat er een virus in het programma zit, gggrrrrrrr
ik ben de hele avond bezig geweest met windows 2000 installeren op mijn laptop en dan krijg je zoiets eroverheen.
ik krijg geen leesbare melding welk virus het, dus weet ik ook niet waar ik op moet zoeken.
ik hoop dat iemand het hier weet zo laat op de avond

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

denk dat de file word aangepast (grote) door install/gebruik? en dat triggert AV :)

[ Voor 17% gewijzigd door ThaHandy op 31-07-2003 02:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee hij heeft al verschillende andere files aangetast.
de meeste exe bestanden werken al niet meer. en avg kan ik niet meer opstarten.
ik heb gelijk de pc van het netwerk getrokken en het ding uitgezet. maar de volgende keer dat ik opstart wil ik gelijk de fix draaien vanuit dos.
op mijn andere pc heb ik pc cillin draaien en die wil ik gebruiken om de scan te maken/fixen hoop ik.
ben nu eerst even de rest van de pc's aan het scannen.
servers en dergelijke hebben geen virussen zie ik nu net.

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Het lijkt me toch erg vreemd dat er een virus in een antivirus programma zit :?
Dan zou GriSoft gelijk de stekker bij zichzelf er uit kunnen trekken...

Verwijderd

Lijkt me logischer dat dat virus gewoon meteen je virussoftware heeft besmet

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb ook nog geen virus in AVG meegemaakt hoor... Dat komt echt gens anders vandaan.

AVG is een prima virusscanner, beter dan PC-Cillin. Met PC-Cillin heb ik alleen maar crashes en gezeik meegemaakt.

Macbook Pro

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat ik gedownload heb was die avg scanner, ik had eerder op de avond norton erop staan, maar die maakte de laptop te traag met opstarten.
norton had niks gevonden met en ful systemscan.
dus vandaar mijn conclusie dat het wel aan avg moest liggen.
de machine hangt achter en isa firewall en had alle updates en patches erop staan

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 13:57 . Reden: typo ]

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik neem aan dat norton aangaf dat er een virus inzat?
in virusscanners zit een lijst met virussen die gedetecteerd worden. bij die lijst zit geloof ik ook een stukje code van de virussen, dat is nodig om een virus te herkennen en het zou kunnen dat norton die stukjes "virus-identificatiecode" herkent als een echt virus.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Caponi schreef op 31 July 2003 @ 14:05:
ik neem aan dat norton aangaf dat er een virus inzat?
in virusscanners zit een lijst met virussen die gedetecteerd worden. bij die lijst zit geloof ik ook een stukje code van de virussen, dat is nodig om een virus te herkennen en het zou kunnen dat norton die stukjes "virus-identificatiecode" herkent als een echt virus.
Een bekend probleem, maar hier niet van toepassing lijkt me gezien:
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 02:38:
nee hij heeft al verschillende andere files aangetast.
de meeste exe bestanden werken al niet meer. en avg kan ik niet meer opstarten.
ik heb gelijk de pc van het netwerk getrokken en het ding uitgezet. maar de volgende keer dat ik opstart wil ik gelijk de fix draaien vanuit dos.
op mijn andere pc heb ik pc cillin draaien en die wil ik gebruiken om de scan te maken/fixen hoop ik.
ben nu eerst even de rest van de pc's aan het scannen.
servers en dergelijke hebben geen virussen zie ik nu net.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Is het misschien niet een idee om die (aangetaste) files door een andere scanner te halen om te zien wat die zeggen?

Met welke AV heb je alle pc's gescanned?

Als het niet met KAV of McAfee is gebeurd is de kans nog wel aanwezig dat er stiekem toch iets is geïnfecteerd, wil niet zeggen dat die twee heilig zijn, ze zijn gewoon (een stuk) beter dan de rest.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik op de isa server de pc cillin module, en op mijn workstation pc cillin 2000.
ik heb de servers met meerdere online scanners laten scannen en daar werden geen virussen gevonden.
het leek mij erg op nimda virus of code red virus, maar dat weet ik dus niet zeker.
maar ik heb de laptop format c gegeven en alles er weer opnieuw opgezet.
en ntfs partitie is toch lastig vanuit dos te bereiken voor de meeste rescue diskettes.
wat ik wel even ga doen is het opnieuw downloaden van de scanner van avg en het te scannen met een andere scanner, mischien dat dat beter werkt.
want avg vind ik een mooie lichte scanner voor op de laptop
Pagina: 1