Toon posts:

Sweex wireless router (snelheids)probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met mijn sweex wireless router is het volgende:
Internet is baggertraag als ik m'n router gebruik en al sluit ik mijn (terayon) kabelmodem rechtstreeks aan op een van mijn pc's dan gaat het razendsnel!
Aan de bekabeling ligt het niet,want alles werkt (binnen het netwerk) perfect (gemiddeld 70~80Mbit).

Nu heb ik al in de search gezocht en gegoogeld en ben erdus achter dat sommige edimax routers hardwarematig hetzelfde zijnals de sweex routers. Nu ben ik er niet achter gekomen of dit voor de wireless versie ook zo is. (vanwege firmware update,bij sweex is er geneen te vinden) Ook ben ik geen concrete oplossing voor dit probleem tegen gekomen.

Kan iemand mij hier uit de brand helpen?

Verwijderd

volgens mij is die verbinding naar inet niet baggertraag op je wireless router, maar je draadloze verbinding naar je wireless router..
Check je instellingen en meet je signaal ff goed door. Misschien moet je deze wireless router op andere plek neer zetten.

Verwijderd

Topicstarter
het ligt zeker niet aan de wireless.
Ik heb namelijk 4 pc's via UTP kabel op de router aangesloten en een laptop via wireless,en ze gaan allemaal even traag met internetten. :( (en aan heb signaal van de wireless ligt het niet,want dat is toppie!) Ook aan de netwerk kaarten lijkt het niet te liggen,want zowel realtek kaarten als een 3com (onboard) netwerk kaart hebben hetzelfde probleem.

M'n instellingen heb ik al vele malen gecontroleerd. Ik heb ook wat dingen geprobeert die ik hier op het forum tegen kwam in de verschillende topics over sweex routers maar niks helpt!

Verwijderd

hmm idd vaag dan .. misschien iets in je nat instellingen niet helemaal goed ? wat krijg je al je een speedtest doet op www.speedtest.nl bijvoorbeeld? heb je hoge ping tijden ?

Verwijderd

Je hebt een Terayon modem! Welk Type? Zo'n rechthoekig model?
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Tot mijn eigen verbazing echter alleen bij downloads en niet bij uploads. Probeer de upload en downloadtests is op deze site: http://test.net.upc.nl/
Ben heel benieuwd naar het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Okeej na veel geklooi heb ik eindelijk wat gegevens van speedtest (heb geen upc namelijk)

Met Router
Download: timeout
Upload: 13.7 KB/s
Connections: 98 per minuut
Ping: 30ms

Zonder router
Download: 76.0
Upload: 13.7
Connections: 416 per minuut
Ping: 34ms

Oftewel,oorzaak van het probleem ligt dus duidelijk bij het downloaden,maar ik vind het verschil bij het aantal connections ook erg groot!

Hoe heb jij dat download probleem opgelost bound?

Verwijderd

De timeout bij download en het geringe aantal connections/min komt volgens mij door hetzelfde probleem: de verbinding tussen modem en router valt steeds weg.
Welk type terayon modem heb je?
Mijn vrouw heeft het eten klaar, ik kom over een uurtje weer terug.

Verwijderd

De oude terayon modems (TCM110) verwachten aan de andere kant een 10Mbit-poort.
De meeste routers hebben tegenwoordig een 10/100Mbit wanpoort met autosencing.
Omdat ik alles al had geprobeerd en ook het verschil tussen download en upload had ontdekt, ben ik er vanuit gegaan dat mijn router wel de modem goed 'ziet' maar omgekeerd de modem mijn router niet goed 'ziet'. Ik heb toen een oude 10Mbit-hub, die ik nog had liggen, tussen de modem en de router geplaatst. De modem aangesloten op de uplink van de hub en de router op een poort van de hub. En weg was het probleem.
Ik vind het zelf een vreemde oplossing en wat er op hardware-niveau zich precies afspeelt, weet ik ook niet maar het werkt wel.
ALS ER IEMAND IS DIE MIJ KAN UITLEGGEN WAT ER PRECIES AAN DE HAND IS DAN HOOR IK DAT GRAAG!
Een ander (nieuwer) modem kan natuurlijk ook een oplossing zijn maar ik heb nog nooit storingsproblemen met de terayon-modem gehad.
Sjaak-Dude als jij een andere oplossing weet te vinden, laat dat dan even weten. Ik ben zeer benieuwd.

Verwijderd

Nog een idee:
Misschien dat jij in de configuratie van je router de wan-poort op 10Mbit kunt zetten. Het probleem is dan misschien al opgelost. Mijn router heeft autosencing en daar kan ik in de configuratie niets instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Die terayon modem heb ik dus ook.
Ik heb in de opties van m'n router zitten zoeken maar het is bij mij dus ook niet mogelijk om de WAN poort op 10 Mbit te zetten. :( Ook heb ik geen middelen om dit hardwarematig te doen (zoals een hubje ofzo). Ik heb ook gechecked of er nieuwe firmware was voor de modem maar die is helemaal niet meer terug te vinden op de site van terayon,dus dat hield snel op.

Ik ga deze router denk ik maar omruilen voor een Draytek Vigor 2200We,die schijnt het wel goed te doen.

Bedankt voor je hulp iig!

Verwijderd

Als je een router hebt gevonden die het goed doet, laat het dan even weten.
Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Okeej,ik heb een router gevonden die het doet! De Edimax BR-6014W,een wat ouder type met een 10Mbit (only!) EWAN poort. Het was wel ff klooien met de instellingen maar hij loopt als een zonnetje!

Verwijderd

Mooi zo. Alleen vreemd dat er op het forum zo weinig over te vinden is. Er moeten toch meer mensen zijn die tegen dit probleem aanlopen.

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:08

MLS

Misschien staat je MTU (Maximum Transferring Unit) waarde op je clientcomputers niet goed i.c.m. die router.
Probeer eens een MTU van 1372 o.i.d. Nu is deze standaard 1500.
Uploaden van pakketjes gaat dan ontzettend slecht (veel discards), zodat je bij het downloaden continu ACK retransmits etc. gaat herzenden.

Zoek maar ff met google hoe je de MTU goed zet in jouw versie van Windows.

[ Voor 5% gewijzigd door MLS op 03-08-2003 09:24 ]

Verwijderd

Ik heb verschillende waardes voor MTU geprobeerd maar dat lost het probleem niet op.
Pagina: 1