Toon posts:

ADSL-Netwerkvraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort een adsl aansluiting. Nu wil ik echter weten hoe ik deze verbinding kan delen met 2 computers.
Moet ik een netwerk maken of kan het ook zonder een netwerk?
Het gaat mij erom dat ik op mijn pc kan internetten en mijn ouders op hun eigen(hoeft niet perse tegelijkertijd). Het zou mooi zijn als ik niet een computer(server) steeds aan moet zetten als ik op de andere wil internetten, zoals bij een gewoon netwerk.

Verwijderd

Router kopen.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Het ligt eraan of je een Mxstream Extra of Basic abo hebt. Als je een Mxstream extra abonnement hebt, kan je de modem in je hub prikken en dan met maximaal 4 PCs tegelijk internetten (je krijgt er 4 IP's bij). Als je een Mxstream basic abo hebt, moet je op een PC een programma installeren waarmee je je internetverbinding kunt delen. Je krijgt bij het basic abonnement namelijk maar 1 IP. Maar je hebt dus in ieder geval wel een netwerk nodig.

Byteripper.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet als ik wil internetten via de client ook de server aan hebben staan? En kan dit in stanby stand? Ik heb trouwens een usb-modem

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Je moet de server waarop je USB modem is aangesloten idd altijd aan hebben staan om de andere computers in je netwerk te kunnen laten internetten. Je deelt je ADSL verbinding over het netwerk met programma's als winroute, sygate of wingate...

https://www.strava.com/athletes/10490675