Toon posts:

[ECS L7S7A2] AMD 3200+ Barton mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het originele BIOS van dit moederbord kan per stapjes van
één Mhz de FSB worden ingesteld, dit gaat t/m de 200 Mhz.

Het probleem is dat ECS maar tot een FSB van 166 Mhz succes garandeerd. De processor heeft een FSB van 400 Mhz.

Heeft iemand van jullie al eens zo'n soort systeem gebouwd, hoe schatten jullie de slagingskans in?

Verwijderd

moet kunnen lijkt me.

als ik dit moet geloven;

bron
AMI® BIOS.
1. Fix XP300+ & ATi9700 will occure the system unstabel
2. Add MB auto detect function
dan moet het kunnen, want elke CPU boven de XP3000 is een barton...

Verwijderd

Topicstarter
Daar hebben ze het dus over een 3000+ ; maar welke? Hij is er namelijk in 166 & 200 Mhz FSB

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
200fsb zou wel eens kunnen mislukken.
Ik krijg mijn Athlon XP 1800+ jiuhb 0312 iig niet op 9x 200
Max fsb is 195 mhz bij mij.. ook al stel ik de mp in op 7.

Dit terwijl de cpu met gemak 2200 mhz haalt.
Ik heb er pc3200 geheugen in zitten dus die zou ook 200 fsb moeten aankunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door jhead22 op 31-07-2003 01:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat wilde ik dus doen; inc. pc3200 geheugen alles op 200 Mhz FSB laten lopen.

Beetje raar dat ECS de optie wel beschikbaar stelt maar geen succes garandeerd. Zo weet je dus niet waar je aan toe bent.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 01:11:
Daar hebben ze het dus over een 3000+ ; maar welke? Hij is er namelijk in 166 & 200 Mhz FSB
De XP3000+ is enkel met FSB@166 verkrijgbaar :)

Om op het probleem terug te komen: de XP3200+ moet zeker wel erop kunnen draaien, immers het bord ondersteunt de vereiste voltages/multipliers. Echter het succes van FSB@200 is niet gegarandeerd, daar is de chipset van dit moederbord niet op gebouwd. Je zou de CPU uiteraard kunnen draaien op 166MHz x 11 (locked) en daarna kun je elke keer weer een hogere FSB testen. Je zou eventueel de MP kunnen unlocken om hoger te gaan :)

Maar de vraag is natuurlijk of dit het geld wel waard is. Zo'n XP3200+ staat thans voor E475 in de Pricewatch, terwijl de slechts iets langzamere XP3000+ voor E260 te krijgen is. Het prijsverschil kun je beter investeren in een stevige koeler, waarmee je de XP3000+ lekker ver kan overclocken. Gewoon de FSB omhoogtrekken en eventueel multiplier iets lager zetten :Y)

Though, je kunt van dit prijsverschil zelfs twéé complete moederborden kopen .. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 31-07-2003 06:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 31 July 2003 @ 06:49:
[...]
Zo'n XP3200+ staat thans voor E475 in de Pricewatch, terwijl de slechts iets langzamere XP3000+ voor E260 te krijgen is. Het prijsverschil kun je beter investeren in een stevige koeler, waarmee je de XP3000+ lekker ver kan overclocken. Gewoon de FSB omhoogtrekken en eventueel multiplier iets lager zetten :Y)
Het is natuurlijk altijd leuk om een 3200+ te hebben al is een goed overgeclockte 3000+ ook niet weg. Alleen is het wel verstandig om dat te doen zonder waterkoeling? Als alleen de MP lager wordt gezet en de FSB hoger zijn er toch ook nog andere dingen waar je rekening mee moet houden? PCI snelheid?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op echte overclockmobo's (Asus/Abit/EPoX/MSI/etc) kun je PCI/AGP gewoon op 33/66MHz vastfixen. Het geheugen gaat ook mee, maar met kwaliteitsspul hoef je in principe geen problemen ondervinden :)

Maar we gaan hier ietwat offtopic, sterker, off-forum zelfs .. Neem een kijkje in de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling en lees wat Barton-OC-topics door. Je kunt de XP3000+ wel aardig overclocken met een goeie HSF combo :Y)

Verwijderd

Euhm BalusC,

dit moederbord heeft volgens mij een fixed AGP/PCI lock...

Het bord garandeerd een FSB van 166, dus 3200+ zal denk ik niet lukken (hoewel ik sommigen op OCWorkbench gezien heb die hem wel op 200 Mhz FSB kregen). Op dit punt ben ik het volledig met BalusC eens: Koop een 3000+ met goede koeler :P.

Komt er trouwens een vraagje van mij (als de topicstarter 't niet erg vind):
Ik heb dit bord incl. Athlon XP2400+ (TB-B), en nu wilde ik hem ipv 133x15 op 166x12 laten lopen (ik heb een Kinston 333 Mhz Dimm), maar als ik de CPU ratio jumper op OPEN-SHORT-OPEN-SHORT-SHORT (voor die 12x) zet boot het systeem helemaal niet (ik heb in de bios mem op 1:1 gezet en de FSB op 133 voor dat ik dit deed). Nu had ik in een review van OCWorkbench een vaag statement gezien:

"There is a jumper block behind the LAN connector which you could use jumpers to set the multiplier from 5.0x to 12.5x only. For Tbred, you would need to short the two pins to make use of the lower multipliers. It works."

link: http://www.ocworkbench.com/2003/ecs/l7s7a2/l7s7a2-1.htm

maar de pinnen 1-2 zijn toch automatisch gesloten, en moeten open als je de multiplier wil aanpassen? Ik vraag me af wat ik hier dus fout doe. Iemand?

= edit =
Bedankt jhead22, ik las het dus gewoon verkeerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 15:50 ]

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je een tbred B hebt 2100+ of lager dan kan je gewoon de mp's 5 ~ 12,5 gebruiken.
De tbred B's hoger dan 2100+ kunnen niet zomaar gebruik maken van deze mp's. Je moet dan 2 pinnen verbinden van je cpu en dan kan ie wel mp's aan van 12,5 en lager.

Ook ik raad aan geen 3200+ te kopen. Koop gewoon een iets langzamere cpu... Kwa snelheid zal je het verschil niet merken, en je protomonee is er erg blij mee.
Zelfs een 2400+ is meer dan snel zat.

[ Voor 4% gewijzigd door jhead22 op 01-08-2003 15:38 ]

Pagina: 1