zoals de titel al aangeeft krijg ik bij het (proberen) afspelen van films (avi/mpg) na 1-3 sec een BSOD. hetgeluid is tijdens het afspelen ook verstoord.
dit probleem doet zich sinds een maand voor en kwam eigenlijk uit het niets.
voor het gemak heb ik de auto-reboot eens uitgezet om te zien wat voor fout-codes hij aangeeft. dit zijn:
0x0000004e, -8e, -50, -0a.
een zoektocht in de MS knowledge-base geeft als overeenkomst tussen de fouten dat het het geheugen problemen zijn.
mijn systeem:
AMD AthlonXp 1700+ op msi Nforce1 MB
2 x 256 MB DDR 266
geheel kaal verder (geen insteekkaarten)
winXP met en zonder SP1 en nieuwste/oudere drivers geprobeerd, geen verschil...
bios is up-to-date, met standaard instellingen
voeding waarden zijn allemaal makkelijk binnen 5% van normaal
normaal is het systeem stabiel, ook tijdens spellen of surfen met Seti en winamp op de achtergrond. maar na een paar sec film meteen een BSOD...
heb nieuwe codec's en mediaplayer varianten geprobeerd > geen resultaat.
omdat de probleem nrs op een geheugenfout lijken te duiden heb ik memtest86 4 uur lang gedraaid, maar helaas zonder dat ie een fout kon vinden.
ook heb ik geprobeerd mn sys met slechts 1 mem module te draaien. daar werd ie erg instabiel van: wiegeren compleet op te starten of extreme artifacts in beeld (RAM is ook het video geheugen).
dit onafhankelijk van de gebruikte module (van de 2) en de geheugenslot (van de 3).
al met al lijkt het mij dus ook een geheugen probleem maar het zou ook nog een MB probleem kunnen zijn (gezien memtest). en dan nog: waarom bij het afspelen van films???
en: hoe weet ik zeker dat het met nieuw geheugen is opgelost???
hulp graag!!!
dit probleem doet zich sinds een maand voor en kwam eigenlijk uit het niets.
voor het gemak heb ik de auto-reboot eens uitgezet om te zien wat voor fout-codes hij aangeeft. dit zijn:
0x0000004e, -8e, -50, -0a.
een zoektocht in de MS knowledge-base geeft als overeenkomst tussen de fouten dat het het geheugen problemen zijn.
mijn systeem:
AMD AthlonXp 1700+ op msi Nforce1 MB
2 x 256 MB DDR 266
geheel kaal verder (geen insteekkaarten)
winXP met en zonder SP1 en nieuwste/oudere drivers geprobeerd, geen verschil...
bios is up-to-date, met standaard instellingen
voeding waarden zijn allemaal makkelijk binnen 5% van normaal
normaal is het systeem stabiel, ook tijdens spellen of surfen met Seti en winamp op de achtergrond. maar na een paar sec film meteen een BSOD...
heb nieuwe codec's en mediaplayer varianten geprobeerd > geen resultaat.
omdat de probleem nrs op een geheugenfout lijken te duiden heb ik memtest86 4 uur lang gedraaid, maar helaas zonder dat ie een fout kon vinden.
ook heb ik geprobeerd mn sys met slechts 1 mem module te draaien. daar werd ie erg instabiel van: wiegeren compleet op te starten of extreme artifacts in beeld (RAM is ook het video geheugen).
dit onafhankelijk van de gebruikte module (van de 2) en de geheugenslot (van de 3).
al met al lijkt het mij dus ook een geheugen probleem maar het zou ook nog een MB probleem kunnen zijn (gezien memtest). en dan nog: waarom bij het afspelen van films???
en: hoe weet ik zeker dat het met nieuw geheugen is opgelost???
hulp graag!!!
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...