Toon posts:

TV Kaart >> Kanalen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een tv kaart geinstalleerd en nu zoekt die de kanalen.. Maar hij zoekt automatisch in S-.... kanalen, maar al mijn zenders in de TV staan op C-... kanalen, hoe stel ik dit in!? :)
M'n instellingen staan op PAL en Netherlands, Cable.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 23:14 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geef even merk, type, software ...

Voolopig denk ik dat het ligt aan het feit dat konijnen niet blauw zijn :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 31-07-2003 00:03 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
merk: pinnacle pc tv rave, en tv is Audiosonic. ehm software van cd, trial versie.

Verwijderd

Topicstarter
Nobody?

Verwijderd

Universal WDM drivers al een geprobeerd
(sourceforge)

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
mijn ervaring is dat zoeken van kanalen op automatisch niet werkt. Zoek ff ergens op wat de frequenties van jouw regio zijn en stel jouw favoriete kanalen in. Werkt veeeel beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm volgens mij kun je geen frequenties invoegen, en ik wil ook canal, ik heb nu iets van gok op 15 zenders.. TMF en MTV zijn bagger heeel slechte kwaliteit.. en nederland 1,2,3 zijn beetje goed..

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
Je hebt het dus over PCTV Vision?
Je moet snelzoeken uitvinken, dan vindt ie bij mij op de kabel alles. Dan is het alleen nog een kwestie van in de lijst met kanalen naar boven en naar beneden te slepen om de volgorde aan te passen en dan de namen nog te wijzigen.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

zelfs met "snel" uit vindt de pctv niet altijd alles ...
beste is inderdaad wel "snel zoeken" uit, maar loop voor de zekerheid ALLE kanalen handmatig even na met de exacte frequentie's van je CAI

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je gekeken of het beeld aan het einde van de kabel wel ok is met een normale tv?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het beeld is best slecht, en hoe voeg ik de frequenties handmatig toe dan?

• Timer
Tabblad Kanalen > Toevoegen :?

Daarna heb je met radiobuttons de mogelijkheid om óf de kanaalcode te selecteren uit een afrolmenu, of de freq in mhz.
(en dan krijg je er ook nog gratis een schuifregelaar voor fijnafstemming bij)

Als het beeld slecht is, volg dan eerst ff het advies van fish en zet ff een tv op dat stuk van de kabel, dat weet je of het daar aan ligt. (Op een monitor spot je ruis echter wel sneller)

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-01 22:42
Volgens mij kun je dus met Vision van pinnacle geen frequentie's invoegen(helaas). Je moet idd gewoon automatisch zoeken. Bij mij vind ie meestal de meeste kanalen wel maar soms werkt de software buggy (nogmaals helaas). Wat bij mij wel heeft geholpen is de coax kabel verkorten: de kabel mag niet langer zijn dan 10 meter :)

Verwijderd

Topicstarter
LoL..

Ik zie dit: Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~grafotos/aa.JPG

Verwijderd

Topicstarter
PC-Medic schreef op 31 juli 2003 @ 19:43:
Volgens mij kun je dus met Vision van pinnacle geen frequentie's invoegen(helaas). Je moet idd gewoon automatisch zoeken. Bij mij vind ie meestal de meeste kanalen wel maar soms werkt de software buggy (nogmaals helaas). Wat bij mij wel heeft geholpen is de coax kabel verkorten: de kabel mag niet langer zijn dan 10 meter :)
LoL mijn coax is nog geen 2 meter :-) ik heb een splitter achter de tv zitten, met 1 naar de tv dus en 1 naar de computer die er recht onder staat!!! :+
Het probleem is dat mijn zenders op C01 C02 C03 enz staan, maar dat PCTV Vision aleen op S01 S02 kanalen zoekt.. etcetc

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 20:01 ]

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Je moet op dat vorige scherm een nauwkeurige search laten doen, dan duurt het erg lang, echter hij vindt wel alle kanalen. En geen CABLE frequenties selecteren, maar AIR :) blijkbaar gebruiken wij lucht(ige) frequenties op de kabel :)

Verwijderd

Topicstarter
Hier 2 screens:

foto 1
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~grafotos/1.JPG

foto 2
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~grafotos/2.JPG

• Willems
Nou daar moet je Antenne kiezen en dan het vinke bij snel zoeken verwijderen en dan even lekker koffie drinken! :)

Mijn broer had precies hetzelfde probleem met zijn Pinnacle kaart. :-)

[ Voor 41% gewijzigd door Willems op 31-07-2003 20:07 . Reden: Edit: toevoegingen ]

Verwijderd

Topicstarter
LoL dan vind ie niks :'(
hehb nog best wat zenders, maar yorin enz niet

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 20:07 ]

• Willems
Met Antenne in plaats van kabel ?

En dan geen snel zoeken geselecteerd ?? dan moet het werken...

• Willems
en als je ze allebei een keer laat lopen één keer Antenne, en één keer Kabel,, (werkt ook wel, dan vind de kaart een aantal zenders bij kabel en een aantal via de antenne)

[ Voor 30% gewijzigd door Willems op 31-07-2003 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Willems, hij vind met antenne niet anderen als wie ik met kabel vind! YOrin Etc vind hij niet en RTL 5 niet, eurosport niet, en tmf is half zwart wit, ik vind het dus maar bagger kaarten!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 19:54:
[...]

LoL mijn coax is nog geen 2 meter :-) ik heb een splitter achter de tv zitten, met 1 naar de tv dus en 1 naar de computer die er recht onder staat!!! :+
je zou niet de eerste zijn die zijn splitter er verkeerd had inzitten
Bij de meeste eenvoudige splitters is het zo dat de connector in het midden de ingang is en aan de zijkant de uitgangen.

wat ik vaak wel heb gezien is dat mensen een "radio" splitter achter in de tv hebben zitten met de in gang als uitgang .. dit is funest voor je impedanties en slecht voor de kwaliteit van het singaal.

maareuh ... je zou idd wel in staat moeten zijn om iets anders dan s-kanalen in te kunnen stellen

als je singaal slecht is zou het voor de kaart een reden kunne zijn om over te slaan tijdens het zoeken

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 31-07-2003 20:11 ]

Iperf

• Willems
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 20:10:
Willems, hij vind met antenne niet anderen als wie ik met kabel vind! YOrin Etc vind hij niet en RTL 5 niet, eurosport niet, en tmf is half zwart wit, ik vind het dus maar bagger kaarten!
Tja maar je kunt toch de ingestelde kanalen onthouden en extra kanalen met de andere methode zoeken ?

Verwijderd

Topicstarter
Willems schreef op 31 juli 2003 @ 20:12:
[...]

Tja maar je kunt toch de ingestelde kanalen onthouden en extra kanalen met de andere methode zoeken ?
Waar hij niets anders mee vind? :O

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 31 July 2003 @ 20:10:
[...]

je zou niet de eerste zijn die zijn splitter er verkeerd had inzitten
Bij de meeste eenvoudige splitters is het zo dat de connector in het midden de ingang is en aan de zijkant de uitgangen.

wat ik vaak wel heb gezien is dat mensen een "radio" splitter achter in de tv hebben zitten met de in gang als uitgang .. dit is funest voor je impedanties en slecht voor de kwaliteit van het singaal.

maareuh ... je zou idd wel in staat moeten zijn om iets anders dan s-kanalen in te kunnen stellen

als je singaal slecht is zou het voor de kaart een reden kunne zijn om over te slaan tijdens het zoeken
splitter zit er goed in

Links van de connector de tv, in het midden de kabel zelf, en rechts de rechteruitgang naar de computer, dat is geen probleem.. En die wie naar de computer gaat is een kabel met 2 uiteindes die het zelfde utizien als een stekker van een tvkabel! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 20:14:
[...]

splitter zit er goed in

Links van de connector de tv, in het midden de kabel zelf, en rechts de rechteruitgang naar de computer, dat is geen probleem.. En die wie naar de computer gaat is een kabel met 2 uiteindes die het zelfde utizien als een stekker van een tvkabel! ;)

• Timer
Dan zou ik ook ff updaten (http://www.pinnaclesys.com) want ik zie nl. dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~dthijss/pctv.jpg

Verwijderd

Topicstarter
TheTimer schreef op 31 July 2003 @ 20:19:
Dan zou ik ook ff updaten (http://www.pinnaclesys.com) want ik zie nl. dit:

[afbeelding]
wahahah ik had dat al afgezocht maar ik koin niks vinden p die site,.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 20:20:
[...]

wahahah ik had dat al afgezocht maar ik koin niks vinden p die site!!!!! waar vind je dat dan??? O-) O-) O-)

• Timer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem zo ff downloaden... Maar dan zou hij dus ook Yorin enz kunnen vinden, TheTimer?

• Timer
Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 23:35:
Ik ga hem zo ff downloaden... Maar dan zou hij dus ook Yorin enz kunnen vinden, TheTimer?
Eh, weet ik niet... maar je kan misschien wel iets gerichter zoeken. (kijk ook ff op de site van je kabelbedrijf voor een lijst met zenders en freq.)

Verwijderd

download >> http://www.dscaler.org/
dat programma bevat namelijk ook al vaste kanaal schema's zoals(caiw, casema, upc enz.)
en dit is gewoon een programma zonder poespas.. gewoon werke KLAAR !
echt een aanrader.
En voor die vraag die je net stelde zou ik ook even rond gaan snuffelen op http://www.tv-cards.com daar kan je 9 van de 10 weetjes over jouw kaart terug vinden.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 00:17:
download >> http://www.dscaler.org/
dat programma bevat namelijk ook al vaste kanaal schema's zoals(caiw, casema, upc enz.)
en dit is gewoon een programma zonder poespas.. gewoon werke KLAAR !
echt een aanrader.
En voor die vraag die je net stelde zou ik ook even rond gaan snuffelen op http://www.tv-cards.com daar kan je 9 van de 10 weetjes over jouw kaart terug vinden.
:)
Ah... Kan hij wel yorin enz enz vinden?? :>

• Timer
Trouwens, bij mij vind ie idd ook iets van 2 of 3 kanalen niet met de standaard search. Die moet ik handmatig even doen. Maar ja, als het goed is hoef je maar 1x alle zenders in te stellen, net als bij een tv. Daarna moet je even de registry backuppen. Van Casema regio Kennemerland heb ik trouwens wel een lijst met alle kanaalcodes en freq. voor pctv, maar je zit in Gelderland duszz... je kan het best voor die paar zenders die je mist even op de site van je kabelprovider kijken voor het juiste kanaal, dan ben je zo klaar.

Verwijderd

Topicstarter
He TheTimer, Ik heb nu bij kanaa toevoegen ook het handmatig instellen van de frequentie.. maar als ik die op yorin zet (UPC) dus frequentie: 502,75 dan is het sneeuw

he hij vind er nu wel wat maar heeeel slecht beeld... en hoe voeg ik nus dus canal + in

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 01:28 ]

• Losha

Losha

PC-Medic schreef op 31 July 2003 @ 19:43:
dacht ut ff wel hé
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/got/pctv.jpg

das de laatste versie van pinnacle site btw

[edit] bah..post van the timer niet gezien :(

[ Voor 5% gewijzigd door Losha op 01-08-2003 02:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Losha schreef op 01 augustus 2003 @ 02:16:
[...]

dacht ut ff wel hé
[afbeelding]

das de laatste versie van pinnacle site btw

[edit] bah..post van the timer niet gezien :(
LoL check dat jij hebt gewoon bonk veel zenders :'(

Verwijderd

Sluit dan eens je TV op de kabel aan :) Dan weet je of het aan de kaart of kabel ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
yep de tv is iets beter beeld... Maar miss komt het doordat ik via mn pa en ma's kamer die tv daar een aftakking naar mijn tv heb

en HOE krijg ik dan canal plus? ;( << Heb Win Xp

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 02:44 . Reden: Update ]

• Timer
Heb zelf geen canal+, maar het stuk kabel dat naar jou tv/pc loopt moet in ieder geval uit de decoder komen. En volgens mij zit er een aparte tuner en afstandsbediening in/bij die decoder? Dan ben je nl. aan het op de decoder afgestemde zender gebonden. (Je kan dus wel naar beneden lopen om te zappen). Of je moet een extra decoder kopen.

Verwijderd

Nou, C+ kun je vergeten of zonder geluid of je hebt thuis een abbo.

Tv kaart, jah ruil 'm om voor een leadtek winfast 2000xp (de luxe).

Anders zou ik jou geval ook Dscaler maar eens proberen.

En wellicht nog eens google doorzoeken, wellicht dat er toch nog een reg tweak voor jou probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels al DScaler geinstalleerd.. maar volgens mij is het een programma om video files mee te bekijken, ik kan iig geen zenders zien

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 07:55:
Nou, C+ kun je vergeten of zonder geluid of je hebt thuis een abbo.

Tv kaart, jah ruil 'm om voor een leadtek winfast 2000xp (de luxe).

Anders zou ik jou geval ook Dscaler maar eens proberen.

En wellicht nog eens google doorzoeken, wellicht dat er toch nog een reg tweak voor jou probleem is.
dan maar zonder geluid, en nee we hebben geen Abonnement :+

• Losha

Losha

dscaler is wat lastig in te stellen, maar wertk wel goed met een pctv... ik had bij dscaler alle kanalen met de hand in gesteld (multikabel frequ. had ie niet :( .. we hebben hier 45 kanalen :))

ik denk dat je bedrading zelf ook erg simpel is ... ik heb hier het hele huis vertakt. met F-splitters en koka799digitaal ..en ik heb overal superbeeld (zelfs boven na 15mtr).
goede coaxkabel is ERG belangrijk

check ook ff dit topic:
Quicknet kabel te veel last van apparatuurstoringen?
met name onderste plaatje :)

[ Voor 13% gewijzigd door Losha op 01-08-2003 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu trouwens CableCrypt gedownd.. en in de readme staat dat je hemin de Dscaler map moet stoppen, oke ik dus doen en 2x op dat proggie geklikt op dat dscaler en dan krigj je fout dat ie ddl bestanden zoekt.,.,. nouja dan maar dscaler opstarten ik snap er dus geen hol van... Dat is de special XP verisie ofzoietrs

• Losha

Losha

ik weet niet of dat ccypt hier wel mag? is dat warez :?
maar is inderdaad lastig aan de praat te krijgen... ergens is EEN site, waar je wat nuttige info erover vindt hoe't wel werkt...maar waar die site gebleven is weet ik niet meer :(

Verwijderd

redcard >>
dscaler installeren dan naar BT-CARD(2e van links) >> setup card/tuner
dan sources >> jouw tvkaart aanvinken
dan sources >> define as initial source
dan channels >> setup.

en wat cablecrypt betreft.
moet je wel windows98 hebben en de oudere versie van dscaler, anders hoef je het niet eens te proberen :P

Verwijderd

Topicstarter
Wat dan van CCrypt is een XP versie uitgebracht, althans een Update!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 22:58 ]

• Losha

Losha

ja..ik heb 2000 en die werkt ook..de xp versie zal ook wel werken

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Je hebt geen abbo en toch canaal +, dat is dus illegaal.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.