Toon posts:

Euhm Netwerkwachtwoord opgeven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag 29-11-2000 krijg ik vandaag (en alleen vandaag dus gister niet) een melding te zien van een netwerkwachtwoord opgeven
Wat moet ik hiermee? Ik heb van alles al geprobeerd, maar niets werkt iedere keer als ik een andere pagina van GoT open dan krijg ik die melding. Ik kan wel steeds op annuleren klikken maar dan is ie heel even weg ;( |:( Verder staat er: Gebruikersnaam, wachtwoord en domein. WAT MOET IK HIERMEE. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Verwijderd

dat ligt waarschijnlijk niet aan tweakers/got maar aan het netwerk waar je op ingelogd bent.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 10:58 schreef Paz het volgende:
dat ligt waarschijnlijk niet aan tweakers/got maar aan het netwerk waar je op ingelogd bent.
Krijg het alleen te zien bij bepaalde pagina's van GoT verder nergens

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

GaMeOvEr

Is een hork.

Hoe zit dat window eruit dan ?

Het klinkt idd naar iets van een Proxy wachtwoord ofzo.

Is het gewoon thuis, of ergens op een netwerk ?

Is het zo'n default "Windows" schermpje ? Dan kun je ervan uitgaan dat het een setting van het netwerk is.

Dat het de ene keer wel komt, en de andere keer niet zou gerelateerd kunnen zijn aan de load van de proxy.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

je zou kunnen proberen je koekjestrommel leeg te maken en eventueel je proxy uit te zetten. Het is in ieder geval een lokaal probleem.
Is het zo'n default "Windows" schermpje ? Dan kun je ervan uitgaan dat het een setting van het netwerk is.
hmmmm bij default schermpje denk ik meer aan drwatson / fatal error ;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hehehe...

Ik bedoel dus qua vormgeving joh.. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 11:11 schreef GaMeOvEr het volgende:
Hoe zit dat window eruit dan ?

Het klinkt idd naar iets van een Proxy wachtwoord ofzo.

Is het gewoon thuis, of ergens op een netwerk ?

Dat het de ene keer wel komt, en de andere keer niet zou gerelateerd kunnen zijn aan de load van de proxy.
:r sorry maar heb maar 1 jaar! informatica gedaan SCHAT dus ik weet even niet wat je allemaal ouwehoert :? :?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

Je kunt in principe ook wel wat aardiger reageren, deze mensen willen je helpen hoor! |:(

Bericht hierboven

Verwijderd

Als je na een jaar informatica nog niet weet waar dit aan zou kunnen liggen (en zelfs tweakers.net verdenkt), dan begrijp ik waarom het bij dat ene jaar is gebleven...

Wat GaMeOvEr schrijft is eigenlijk allemaal waar, hoe vreemd dat jou ook in de oren mag klinken. Een proxy valideert namelijk (verschilt per bedrijf) of degene die een verzoek aan die proxy doet, ook rechten heeft om data via de proxy op te halen. Mocht je je afvragen waarom dat juist nu gebeurt dan zou ik je daar ook best een antwoord op kunnen geven, maar dat is me te veel tikwerk. zoek het dan zelf maar uit. |:(

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op woensdag 29 november 2000 22:08 schreef Lady_Chi_Chi het volgende:

[..]
:r sorry maar heb maar 1 jaar! informatica gedaan SCHAT dus ik weet even niet wat je allemaal ouwehoert :? :?
Er zijn hier veel mensen met 0 jaar 'informatica' die meer (willen) weten.

:7

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 29 november 2000 22:08 schreef Lady_Chi_Chi het volgende:

[..]
Met zo'n reactie zorg je er dus voor dat je _mijn_ hulpvaardigheid niet meer krijgt.

De posting was zeg maar bedoelt als behulpzaam, SCHAT, niet als afzeiken.

Dat soort reacties krijg je nu eenmaal als je niet in staat bent een probleem duidelijk en met voldoende gegevens voor te leggen.

Een jaar informatica ? in wat ? WP 5.1 ? :r

Hoe dan ook, het blijft een "authenticatie op het netwerk" probleem. Check maar bij je locale Admin. Misschien dat die jou met je een jaar informatica beter begrijpt.

* GaMeOvEr heeft een hekel aan "ik-heb-een-jaar-iets-gedaan-dus-ik-weet-het-beter-dan-jij" gedrag. :r

Aannames zijn fataal.

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 30 november 2000 00:18 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]
* GaMeOvEr heeft een hekel aan "ik-heb-een-jaar-iets-gedaan-dus-ik-weet-het-beter-dan-jij" gedrag. :r
Ze had maar 1 jaar gehad, dus ze wist het juist niet waar je het over had.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Laat haar dan in ieder geval een fatsoenlijke antwoord op de vragen geven, want zonder die info kom je nergens offcourse.

Hoe dan ook :

Netwerk ? Wat voor netwerk ? (9X, Windows NT)

Het kan ook een popup van Outlook zijn.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat mensen zo heel erg snel op hun teentjes waren getrapt maar ja je kan niet alles hebben... Kan er ook niets aan doen dat ik niet zoveel weet als jullie
En ik weet aardig veel door dat 1ne jaartje informatica...alleen dit had ik nog nooit eerder gezien
Weet je wat laat maar zitten dan OK dan sluit ik bij deze dit onderwerp maar.... ;(

Verwijderd

je zou het op twee manieren kunnen lezen en ik denk dat de meeste (incl. ondergetekende) dat in een negatieve zin hebben gedaan. Maar nogmaals: wat er stond was waar: het is een probleem op het netwerk waar je op zit (dan heb ik het over het interne netwerk en geen internet.) Nou ja, omdat de fotootjes op je site wel humoristisch waren zal ik je niet op de banlijst zetten :9~

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Lady_Chi_chi,

Door de manier waarop jij je tekst formuleerde, had ik heel erg het gevoel dat je me aan het afzeiken was, terwijl ik probeerde behulpzaam te zijn, ik had toen nogal een K*T-dag dus daarom heb ik een beetje te lomp gereageerd.

Mijn excuses daarvoor.

Maar alsnog, probeer eens wat meer gegevens te verstrekken, aan de hand van de vargen die zijn gesteld :

- Zit je op een netwerk ?
- Is het een Windows netwerk (NT/ 9X / Windows 2000(
- Heb je er nog steeds last van ?
- Gaan jullie op dat netwerk via een Proxy-Server naar het internet ?
- Is er op 29-11 iets verandert op je PC of het netwerk ?

Laat het ff weten, ik ben best bereid te helpen zover het mogelijk is.

Hoe dan ook, is het niet iets dat gerelateerd is aan GoT.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Oke excuses geaccepteerd
- ja ik zit op een netwerk (2 computers goh jah zelf aangelegd)
- geen NT gewoon windows 98 en ik gebruik Sygate?! (netwerk aangelegd met behulp van pappie)
Na dat ik een paar keer de computer aan en uit had gezegt deed ie het inderdaad niet meer maar ik zou graag wel willen weten wat het in houdt (je bent nooit te oud om te leren ook al heb je maar 1 jaar informatica gedaan :)
- Gaan jullie op dat netwerk via een Proxy-Server naar het internet ? DAT WEET IK ECHT NIET
- Is er op 29-11 iets verandert op je PC of het netwerk ? niet dat ik weet

Verder hoop ik dat ik je zo een beetje geholpen heb...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Dus je hebt twee Windows 98 machines.

Een machine zorgt voor de verbinding naar het internet. (Sygate Server)

De ander machine maakt gebruik van zijn broertje om op het internet te komen. (Via Sygate)

Laat me raden, je kreeg de melding op de machine die _niet_ zelf de verbinding naar Internet had.

Klinkt er naar dat de machine waar SyGate op draait, die dus zelf de Internet verbinding heeft, enigzins overstuur was.

In dit geval is de machine met de verbinding naar Internet jullie "Proxy-Server" want een proxy-server is niets anders dan een machine die een Internet verbinding heeft, en zichzelf beschikbaar stelt voor andere machines die zelf geen internet verbinding heb. (Een beetje simpel uitgelegd)

Dus waarschijnlijk is de reboot van de machine met de internet-verbinding en de Sygate Server (dus jouw Proxy-server) de oplossing geweest.

Aannames zijn fataal.

• Jaymz
  • Laatst online: 10:37

Jaymz

Keep on moving !

Eh begint deze draad niet op een netwerk troubleshooting-draad te lijken, het gescheld daargelaten ;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, ondertussen wel, maar Lady_Chi_Chi dacht dat het aan GoT lag, dus oorspronkelijk stond hij wel goed, maar nu mag hij idd wel gemoved worden... :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
ennuh hoe doe ik dat (jaja ben hier nog nie zo lang dus weet nog nie alles) Heb wel overal gekeken en op FAQ gekeken maar kon niets vinden :?

Verwijderd

Goed gezien lady chi chi, dat kunnen ook alleen administrators en global mods, dat moven :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 20:45 schreef mixmaster het volgende:
Goed gezien lady chi chi, dat kunnen ook alleen administrators en global mods, dat moven :)
Nah doe maar dan :)

Verwijderd

Even uit nieuwschierigheid... dat jaar INF, was dat op een uni, hbo, mbo of ivbo? (ofzo?)

8-)

---
Zei een P-student van de UT

Verwijderd

Topicstarter
mbo
heb er wel veel van geleerd maar ben er niet verder in gegaan ik vond het te moeilijk
Ik kan me nu redden met een computer en dat vind ik persoonlijk best wel cool voor een meisje ;) maarjah laten we het erop houden dat het een hobby is en dat ik altijd bereid ben om er iets biij te leren. maar zal nooit me beroep worden *thats fine by me* :)
Pagina: 1