[Win2003] Netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik heb sinds kort Windows 2003 server enterprise edition als ik deze gewoon wil starten blijft ie hangen in het scherm met het logo en dat balkje. Als ik mijn netwerkkaart uitschakel in de veilige modus (die dus wel start) start hij gewoon op. Maar wat heb ik nu aan een operatingsystem zonder netwerk :?
Ik heb ook geprobeerd om andere drivers te installeren voor mijn netwerkkaart maar is is eigenlijk onmogelijk omdat ie mijn netwerkkaart direct weer vind en weer installeerd.

Verwijderd

Ga je nog vertellen welke netwerkkaart je hebt? :)

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 14:54
Misschien een stomme vraag. Maar heb je ook een IP adres aan de netwerk kaart gehangen.

• Sjonny75
Het gaat om een Sweex 10/100 pci netwerkkaart geen W.O.L.

Het is de eerste keer dat Windows moet starten dus ik zal eerst in windows moeten komen om de netwerkkaart te configureren en dus een ip adres in te stellen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

sjonny je doet je naam eer aan... Tijdens de installatie van Windows Server 2003 moet je niet de standaard netwerkinstellingen nemen(dhcp) maar voor custom kiezen. Dan kun je een ip adres toekennen aan jou server. Dit schijnt nogal een standaard iets te zijn. Als je netwerk kaart niet goed gedetecteerd wordt heb je een groter probleem maar als het goed is heeft Microsoft ook bij Windows Server 2003 een virtuele netwerkkaart ingebouwd zodat je zelfs zonder een fysiek aanwezige netwerkkaart toch netwerk kunt simuleren.

• Sjonny75
Het ip adres instellen helpt ook niet, zodra ik de netwerkkaart op actief zet bij apparaatbeheer dan start Windows niet meer op.
Pagina: 1