Er zijn geen of nauwelijks gratis providers meer in de Verenigde Staten. Wat ik je aanraadt is een 802.11b wireless verbinding op je laptop te zetten, en vervolgens - onder het genot van een lekkere frappucino - bij de lokale Starbucks op hoge snelheid te internetten.
Internet cafe's zul je hier en daar wel aantreffen, maar niet in grote getalen. Dit omdat men (net als in Nederland) welvarend genoeg zijn om een internet verbinding in huis te hebben en er niet echt een grote markt voor is.
Je kunt ook in de lokale supermarkt/elektronica zaak een AOL CD scoren. Hier krijg je vaak een maand lang gratis internet bij. Je hebt hier wel meestal een Credit Card voor nodig, en je moet natuurlijk wel na de eerste maand opzeggen. Verder denk ik dat 10 uur per maand meer dan genoeg is, niet? Dat is een half uur per dag.... toch genoeg om je mail even te checken?
(Ik snap zowiezo niet dat mensen niet even een paar weekjes zonder computer kunnen..... ga je eindelijk naar een ander land op vakantie ga je weet fijn op GoT pielen ofzo. Laat die laptop gewoon thuis en koop 2 x 512 Mb RAM voor je digicam
scheelt weer slepen! Maar dat is een ander verhaal.....)
Verder een aantal zaken om rekening mee te houden:
- Waar in Nederland alle centrales 56k ondersteunen is dat in de VS niet zo. Zit je wat verder van een centrale, of heb je nog oude lijnen (deze worden wel vaak vernieuwd voor je als je ADSL aanvraagt ofzo) dan is de kans ERG GROOT dat je slechts op 28k8 of 26k2 verbindt. Indien dat gebeurd met jou ga dan niet tijd verspillen door uit te zoeken waarom jouw 56k modem niet sneller verbindt...... en accepteer het gewoon
- Veel hotels hebben een oude telefooncentrale die geen dataverbindingen aankan, of hebben dataverbindingen express geblokkeerd om te voorkomen dat je de hele dag een lijn vasthoudt. De hotels die het blokkeren hebben wel heel vaak een aparte datapoort op de telefoon. Hou er ook rekening mee dat sommige hotels geen "flatfee" abonnementen hebben en ook lokale gesprekken (net als in Nederland) in rekening brengen. Deze zijn dan meestal net als long-distance ongeveer 5 dollarcent per minuut.
Wat voor "community" kom je trouwens in terecht?