Toon posts:

Internet in Amerika

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vrijdag naar Florida... Voor 3 weekjes, maar kan niet zonder mn mail :P

Hoe kan ik het beste op internet in de USA? Gratis zeg maar net zoals zonnet / wanadoo, noem maar op. IK heb dus alleen een inbelnummer nodig en een password enz...

Wie kan me even hierbij helpen?

Verwijderd

check een internetcafe, die zullen daar vast in grote aantallen aanwezig zijn. :)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 21:11
Ja internetcafe's zijn dr genoeg (in de grote steden dan)

Ik zou niet weten waarom je ergens wilt inbellen, alleen maar lastiger.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op een community, het is voor mij veel makkelijker om even in te bellen, dichtsbijzijnde stad is toch wel 20 minuten rijden...

Dus internetcafe is niet echt een oplossing voor mij.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 19:10

ReLight

echo("What Now ? !")

ehh Compuserve ? AOL ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan het beste een programma daar van downloaden??

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

Free cd bij de pomp ofzo?

Verwijderd

mja simpel zat. neem even een abo bij een nl-provider die wereldwijd inbellen ondersteunt. het kan iig bij compuserve en uunet.

op veel plaatsen in amerika is lokale telefonie (incl internet) trouwens vaak alleen een starttarief en geen tikken. mijn vader heeft dat gehad in north carolina, maar het schijnt overal zo te zijn

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je kan daar het beste even lokaal informeren bij een computerboer of iets dergelijks.
Eventueel op voorhand natuurlijk. Er zijn heel veel mogelijkheden in Amerika wat betreft internet.
Eventueel kun je ook nog ff online kijken bij AOL of COmpuserve, of eens rondmailen naar wat computerzaken in Florida.

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 14:59
Maybe dat deze site kan helpen.

http://www.all-free-isp.com/

Let wel op die zogenaamde free internet providers gebruiken vaak een eigen inbelprogramma wat zo'n mega irritante permanente banner in beeld laat staan.

[ Voor 56% gewijzigd door Sanchezzz op 30-07-2003 22:36 ]

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 19:10

ReLight

echo("What Now ? !")

Om in te bellen ? Bij AOL wel ja, maar grote kans dat het alleen zal werken als je er zit.
Omdat ze net als in nederland met speciale Internet inbell access tel. nummers werken, die niet bereikbaar zijn vanaf Nederland. (de z.g. Green Numbers)

Ik weet niet hoe je inbeld (gsm data ?) maar als je het met je nederlandse abbo voor GSm doet kan je net zo goed naar Ned. inbellen,... Net zo duur namelijk.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Topicstarter
ReLight schreef op 30 July 2003 @ 22:35:
Om in te bellen ? Bij AOL wel ja, maar grote kans dat het alleen zal werken als je er zit.
Omdat ze net als in nederland met speciale Internet inbell access tel. nummers werken, die niet bereikbaar zijn vanaf Nederland. (de z.g. Green Numbers)

Ik weet niet hoe je inbeld (gsm data ?) maar als je het met je nederlandse abbo voor GSm doet kan je net zo goed naar Ned. inbellen,... Net zo duur namelijk.
Ik bel gewoon in met mn modempje van mn laptop... Maar kan ik dus een free account van bijvoorbeeld Compuserve instellen en dan vervolgens met dat nummer inbellen??? Maar dan bel ik toch all the way naar Nederland?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 22:32:
mja simpel zat. neem even een abo bij een nl-provider die wereldwijd inbellen ondersteunt. het kan iig bij compuserve en uunet.

op veel plaatsen in amerika is lokale telefonie (incl internet) trouwens vaak alleen een starttarief en geen tikken. mijn vader heeft dat gehad in north carolina, maar het schijnt overal zo te zijn
Ja, dat heb ik ook wel eens gehoord. :)
Dat heb je dus waarschijnlijk niet als je een buitenlands inbel nummer van een Nederlandse ISP gebruikt. Zo herinner ik me van PI dat ze dan gewoon 1 nummer per land hebben, dus niet lokaal.

Voor ISPs in de US kun je trouwens echt goed zelf informatie vinden. Google bijvoorbeeld: [google=free internet access] . Ik zie daar een aantal interresante resultaten tussen staan, zoals deze.

🌞🍃

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 22:37:
[...]

Ik bel gewoon in met mn modempje van mn laptop... Maar kan ik dus een free account van bijvoorbeeld Compuserve instellen en dan vervolgens met dat nummer inbellen??? Maar dan bel ik toch all the way naar Nederland?
nee, in dat compuserve menu selecteer je gewoon de plaats waar je zit, en je belt lokaal in.
alleen compuserve is niet gratis...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Juno en Netzero... maar dan zit je aan 10 uur per maand. Niet echt relaxed. Ik zit trouwens in de regio van Naples.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:50
Ik denk niet dat je te veel moet verwachten van die gratis internet-aanbieders, maar je kan in ieder geval je mail checken. Meer heb je toch niet nodig? 10 uur per maand is daar zat voor lijkt me, kan je ook ff snel tweakers.net checken

Verwijderd

Topicstarter
heuker schreef op 30 July 2003 @ 22:50:
Ik denk niet dat je te veel moet verwachten van die gratis internet-aanbieders, maar je kan in ieder geval je mail checken. Meer heb je toch niet nodig? 10 uur per maand is daar zat voor lijkt me, kan je ook ff snel tweakers.net checken
Ben nu ingeschreven bij Juno, maar dat wekt niet echt een goede indruk...

Nog meer alternatieven?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Er zijn geen of nauwelijks gratis providers meer in de Verenigde Staten. Wat ik je aanraadt is een 802.11b wireless verbinding op je laptop te zetten, en vervolgens - onder het genot van een lekkere frappucino - bij de lokale Starbucks op hoge snelheid te internetten.

Internet cafe's zul je hier en daar wel aantreffen, maar niet in grote getalen. Dit omdat men (net als in Nederland) welvarend genoeg zijn om een internet verbinding in huis te hebben en er niet echt een grote markt voor is.

Je kunt ook in de lokale supermarkt/elektronica zaak een AOL CD scoren. Hier krijg je vaak een maand lang gratis internet bij. Je hebt hier wel meestal een Credit Card voor nodig, en je moet natuurlijk wel na de eerste maand opzeggen. Verder denk ik dat 10 uur per maand meer dan genoeg is, niet? Dat is een half uur per dag.... toch genoeg om je mail even te checken?

(Ik snap zowiezo niet dat mensen niet even een paar weekjes zonder computer kunnen..... ga je eindelijk naar een ander land op vakantie ga je weet fijn op GoT pielen ofzo. Laat die laptop gewoon thuis en koop 2 x 512 Mb RAM voor je digicam :) scheelt weer slepen! Maar dat is een ander verhaal.....)

Verder een aantal zaken om rekening mee te houden:

- Waar in Nederland alle centrales 56k ondersteunen is dat in de VS niet zo. Zit je wat verder van een centrale, of heb je nog oude lijnen (deze worden wel vaak vernieuwd voor je als je ADSL aanvraagt ofzo) dan is de kans ERG GROOT dat je slechts op 28k8 of 26k2 verbindt. Indien dat gebeurd met jou ga dan niet tijd verspillen door uit te zoeken waarom jouw 56k modem niet sneller verbindt...... en accepteer het gewoon :)

- Veel hotels hebben een oude telefooncentrale die geen dataverbindingen aankan, of hebben dataverbindingen express geblokkeerd om te voorkomen dat je de hele dag een lijn vasthoudt. De hotels die het blokkeren hebben wel heel vaak een aparte datapoort op de telefoon. Hou er ook rekening mee dat sommige hotels geen "flatfee" abonnementen hebben en ook lokale gesprekken (net als in Nederland) in rekening brengen. Deze zijn dan meestal net als long-distance ongeveer 5 dollarcent per minuut.

Wat voor "community" kom je trouwens in terecht?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:29
bij McD hebben zo ook vaak een internet zuil staan, en ook de lokale libary is veelal voorzien van een internetaansluiting waar je gratis gebruik van kan maken!
Pagina: 1