aangezien ik nu waterkoeling heb en er nogal luidrugtige fans op mijn radiator zitten (ook op 7 volt 5 trekken ze niet) wou ik een soort tempsensor maken die mijn fans boven een bepaalde watertemperatuur aan schakelen. ik heb al wat zitten searchen enzo maar ik kan niet echt iets geschikts vinden. heeft iemand een oplossing??
Verwijderd
GoT-search: temperatuur gestuurde fanik heb al wat zitten searchen enzo maar ik kan niet echt iets geschikts vinden
- [rml][ Mod] maak temperatuur afhankelijke FAN toerental comtroller[/rml]
- [rml][ PSU] Temperatuur gestuurde fans[/rml]
- voeding met temperatuur gestuurde fans
- fan aan en uit bij bepaalde temperatuur
- EL - Temperatuur gestuurde lucht regeling (conrad)
- temperatuur gestuurde fan
- [rml][ FAN] conrad temp. gestuurde fan ervaringen[/rml]
- temperatuur gestuurde fan op 7v?
- Temp gestuurde fan
- temp gestuurde case fans handig of niet?
- Temp.gestuurde ventilatieregeling
- Temperatuur gestuurde fans via mobo
- Temperatuur gestuurde fan regeling van Conrad
- Vervolg FanController...
Groot opsomtopic van diverse temperatuur gestuurde regelaars en fans: Fan controller: hardware-matig+temp. controlled
Kwestie van schema maken (of kant-en-klaar product kopen) en de sensor op de benodigde plaats monteren (eventueel de 2 draadjes van de NTC/sensor verlengen). Dat het gaat om watertemperatuur maakt in dit geval niets uit (hoogstens voor droge montage van de sensor en de vraag van welke positie in de watercirculering het meest interessant is om te monitoren of bij welke temperatuur geschakeld moet worden hoort meer thuis in DOC).
NB: Bovenstaande gevonden door te zoeken op je TopicTitel.
Lees dit eerst voordat je een topic opent! dat voorkomt dat je de fout in gaat de volgende keer.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 09:17 ]
Dit topic is gesloten.
![]()