Toon posts:

Vraag naar programmeertaal...

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een programmeertaal leren.
Welke is het gemakkelijkste?

Ik ken al Quickbasic...

ik heb winxp

Ik zou het graag willen gebruiken om random tabellen om te zetten die je vind in RPG om schatten te rollen met dobbelstenen of om characters krachten toe te kennen uit een lijst krachten en dan maar dobbelen om te zien wat ze krijgen...

Het is niet voor publicatie of om op het internet te zetten

indien ook prijzen en links naar manuals of boeken of freeware programmeertalen zijn ook welkom

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 22:05 ]

Verwijderd

wil je een hele taal leren om zon programma te bouwen :?

maar ok, probeer is delphi ofzo

genoeg over te vinden op internet.

Verwijderd

Dit topic hoort zozo in PW.

Ontopic:
Er zijn al veel van dit soort vragen gesteld, je kan de search gebruiken en zoeken naar: beginner+programmeren ofzo.

Omdat je nu aangeeft dat het enige wat je wil is random getallen generen kan je bijna iedere programmeer taal gebruiken. Een makkelijke om mee te beginnen is visual basic, maar dit is niet gratis als je echt visual basic wil gebruiken (dus geen vb.script) zul je het pakket moeten kopen. Ben je meer op zoek naar iets gratis dan kan je kijken naar php en java om mee te beginnen, niet echt moeilijk om te leren maar het zal evengoed veel tijd en doorzettings vermogen kosten. Zoek op google voor manuels etc. succes

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Dit hoort meer in Programming & Webscripting, maar ik denk niet dat ze daar echt op een dergelijk topic zitten te wachten. Lees daar de FAQ eens door voor hints, en probeer de search eens. Het is wel vaker behandeld, ook daar hoor.

VisualBasic is een handige voor je, omdat je al Quickbasic kent. Veel dingen hoef je alleen maar te klikken en slepen en er wordt code voor je gemaakt. Maar voor elke programmeertaal geldt dat je jezelf er een beetje in moet verdiepen. Succes :).

Dit topic is gesloten.