Welke tv-kaart heeft beste ontvangst?

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:07
Ik heb op het ogenblik een Pinnacle PCTV Rave alleen krijg ik erg veel ruis door mijn beeld terwijl een normaal klein tvtje het perfect doet :? Ik ben dus op zoek naar een betere kaart.

Ik heb veel gezocht maar helaas weinig goeds gevonden :/

Ik zat een beetje te kijken en zag de Leadtek Winfast TV-2000 XP Deluxe staan voor een zeer aantrekkelijke prijs. Is het verstandig om deze te nemen of zou ik er op achteruit gaan :? Ik heb al naar reviews gezocht maar heb 3 slechte reviews gevonden die nix over de ontvangst bv. zeiden :/

Verwijderd

Ik heb een TerraTec Cinergy 600
Prima ontvangst
Zelfs op 9 hoog en met een kabel van in de gang van 20 meter
Alleen beneden op het gelijkvloers staat een versterketje veronderstel ik

http://tven.terratec.net/...=article&sid=142&menu=201

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 22:36 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Test je de TV en de Pinnacle onder exact dezelfde omstandigheden? Dus dezelfde aansluiting, dezelfde kabels etc.? Ook kun je met de Pinnacle software nog wat fine-tunen. Kijk überhaupt je bekabeling en je stekkers goed na, en bezuinig hier niet op. Dat is al de halve beeldkwaliteit.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:00
Ontvangst is altijd iets minder, een versterkertje lost dat wel op. Gewoon ff bij elektroboer of gamma ofzo kijken.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:06

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Alle kaarten ontvangen hetzelfde. De ene kaart is wat beter afgeschermd dan de andere. Ook willen vele vertakkingen van de kabel nog wel eens voor een minder beeld zorgen.
M.a.w. je kan de beste kaart kopen die er is, maar met voldoende brak signaal en / of storing van de PC is het nog een k*t beeld

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:19

Priet

To boldly do what no one has..

Hauppauge WinTV/GO geeft perfect beeld. Alleen is de software om met de tuner de juiste kanalen te vinden een beetje onduidelijk en brak. Wat ik heb gedaan is gewoon de video eronder gezet en die als tuner gebruikt die dan het beeld doorgeeft aan de tv-kaart.
Vroeger met m'n oude moederbord kon ik door de brakke chipset (VIA 133) nooit de overlay gebruiken, nu met m'n nieuwe nForce2 kan ik het wel en is de beeldkwaliteit gewoon super! Coax kabel van 40 meter en geen ruis te bekennen!

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• XoReP
Idd mooi kaartje die Terratec! Zijn er eigenlijk al wat meer Engels/Nederlandse reviews over? Ik kan alleen die op HW.info vinden ;

Ik heb BTW ook een versterkertje en ik test ook de TV op de plek van de pc ;)

Ik denk dat ik ook maar eens me kabel ga omleggen. Ik zit nu met mijn nieuwe kamer precies boven de plek waar de kabel naar binnenkomt en de kabel ligt op dit moment nog helemaal door het helehuis |:(

[ Voor 58% gewijzigd door XoReP op 30-07-2003 22:54 ]

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik heb op dit moment een Cinergy 600 en een WinTV Theater in mijn systeem zitten.
De Cinergy 600 heeft betere beeldkwaliteit en kan kanalen beter opzoeken.

Maar de WinTV heeft ook weer een paar voordelen boven de Cinergy 600. De zaptijd van de WinTV is VEEL beter (met de laatste drivers, niet met de originele). Omdat ik de WinTV gewend ben, irriteer ik me dus behoorlijk aan de lange Cinergy zaptijd. Verder gebruikt de Cinergy 600 ook duidelijk meer resources.
De software van de Cinergy 600 is wel beter (op resourcesgebruik na), maar ik mis een er wel een paar handige gebruiksgemak dingen in die de WinTV weer wel heeft.
Geluid heb ik nog niet vergeleken.

Die Leadtek Winfast TV-2000 raad ik voor mezelf sterk af, puur omdat er geen stereo geluid op zit.

• XoReP
Wel op de Deluxe versie ;)

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Volgens CT Magazine van april 2003 niet.
(Ik heb deze kaart zelf niet getest.)

CT Magazine over het geluid van de Leadtek WinFast TV2000 XP Deluxe:
Ook Leadteks Winfast TV2000 Deluxe is op de decoder van de Conexant gebaseerd. Omdat Leadtek een sounddecoder achterwege heeft gelaten, kan de kaart alleen mono tv-geluid produceren. De LG-Tuner op onze testkaart demoduleerde het geluid net zo slecht als het model op de KWorld-kaart. De gemiddelde verschuiving van beeld en geluid viel zelfs nog wat hoger uit.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik heb een Pinnacle PCTV Pro, en ik heb wel gemerkt dat deze kaart beter signaal nodig heeft dan een gewone tv. We hebben nog 3 andere tv's staan, en sinds kort heb ik een versterker bij het kastje geplaast, en dat scheelt stukken, ik heb nu prima beeld. Er hangt 25 meter kabel aan.

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik heb ook een pinacle PCTV pro en ben er zeer tevreden over, maar als je wat meer geld te besteden hebt, zou k toch gaan voor een Terratec, want dit is nou eenmaal een heel goed merk.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Pagina: 1