Toon posts:

Club3d Ati Radeon 9700 PRO probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een heel groot probleem, ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Ik heb net een Ati Radeon 9700 PRO 128 mb gekocht, en heb em goed aangesloten ; extra power supply kabels die erbij zaten heb ik goed aangesloten, en hij zit in het goeie slot, dus dat is het probleem niet. hiervoor had ik een Geforce 2 gts 64mb.

Vervolgens installeerde ik drivers(nieuwste) enz, directx 9b, nieuwste viahyperion drivers (voor mobo), en daar liet ik het even bij. Ik zat wat te surfen en opeens hing mn muis, en kon ik rebooten. Dit bleef voorkomen (en vooral in 3d apps, zoals 3dmark03). Toen heb ik met iemand anders windows 2000 pro erop nieuw opgezet, nieuwe partitities zelfs, geformatteerd enz, en hij leek het te doen, ik merkte niks van hangs ( in windows nog). Toen starte ik 3dmark03 op, en bij de 3e benchmark begon hij een herhalent haperingetje te vertonen (geen lage fps), wat steeds terugkwam. Daarna installeerde ik de patch voor 3dmark03, en opeens hing 3dmark, en alle andere 3dapps weer. Ik heb echt geen idee meer hoe dit komt, en heb al wat gehoord over dat het aan mn voeding ligt (300W) en dat dat bij een radeon9700PRO 400 moet zijn ofzo. Als dit zo was zou die het toch helemaal niet moeten doen, ook niet even?

M'n specs:

Jetway VIA KT2666 ---- Model name:867AS-H

Amd Athlon 1800+ XP,

256 pc-2100 DDR ram.

Ati radeon 9700 pro

Win2000 PRO

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm

Normaal gezien zou een ATI Radeon 9700 Pro 128 MB pas problemen mogen geven als je hem stressed ( onder de situatie van een lage voeding )

Dus tijdens gewoon win2k gebruik....moet je er geen last van krijgen!

3dmark is natuurlijk iets anders, dan begint de kaart te zuipen..en dat de kaart DAN vooral problemen geeft is inderdaad een teken van een te zwakke voeding!

Okay, simpel .....je hebt een betere voeding nodig ..het maakt niet uit of er 150W of 1000W op de voeding staat, wat uitmaakt is hoeveel hij over de 12volt lijn pompt! Als een 1000W voeding over de 12 volt lijn maar 2 W pompt....dan is hij BRAK! Maakt niet uit dat hij totaal 1000W aan kan!

Voor een voeding met krachtige volt lijnen...raad ik de Q-tec 550 Watt dual fan aan! Zelfs overclockers en supertweakers raden dit schatje aan.

Hij is te koop voor rond de 50-60 Euro! Enjoy yourself!

There is no place like ::1

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Hoeft niet per se aan z'n voeding te liggen hoor, zeker niet zoals hij het beschrijft: eerst een tijd werken, en dan pas foutmeldingen, BSOD's. Lijkt me eerder een warmteprobleem, een R9700pro slurpt niet alleen meer dan een GeForce2, hij produceert ook veel meer warmte. Als je proc er dan vlak boven zit heb je met een beete pech een lekkere hotspot :)

Dus, aan de TS: wat zijn je temps, en stiekum toch ook, wat zijn je voltage waardes?

//edit
Swampy: hmmzja, heb ik ook aan zitten denken, maar bij weinig tot geen CPU / GPU activiteit heeft'ie ook problemen, bovendien zo te horen na beetje gelijke periodes, vandaar dat ik vermoed dat het probleem met warmte te maken heeft :)

[ Voor 23% gewijzigd door FragFrog op 31-07-2003 02:16 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja..als het warmte is...dan FANS FANS FANS FANS FANS FANS!

:) , nou ja...natuurlijk kan warmte ook een rol spelen maar het kan ook zeker wel de voltlijnen zijn!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
De temps die ik zie bij het opstarten zijn normaal, alleen weet ik niet hoe heet mn radeon 9700 pro is;hoe kan ik dat zien?

Verwijderd

dat kun je niet, gewoon ff met je hand net boven de kaart houden om te voelen of ie stikheet is of niet.
Ik had ongeveer hetzelfde probleem maar dan met een sapphire maar dat was en totaal niet functionerende fan.
Kijk ff of je fan draait.

sorry van korte zinnen maar ik heb nu erge haast.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 13:15 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In hoeverre ligt het niet gewoon aan dat oude moederbord? Dat bord heeft o.a. ook geen 12V 4pin connector (ik heb zelf ook nog een - in principe een heel stabiel bordje) en is sowieso niet AGP 8x natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Hij hoort gewoon op dit moederbord zijn werk te kunnen doen lijkt mij, zo oud is ie nou ook weer niet :p

PS. Hij lijkt te werken nu, ik heb mijn oude kaart erin gedaan om te testen of het niet aan mn mobo lag ofzo. Daarna weer nieuwe erin, en heb een cdrom drive losgekoppeld, zodat die geen stroom zou gebruiken ( heb 2 cdroms : 1 brander, 1 cdrom), en daarna nieuwste drivers geinstalled, en FAST WRITE uitgezet. Ik denk dat dat laatste de trick was ..

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 19:03 ]

Verwijderd

Geef anders eens de voltages weer van je voeding, kunnen we zien of als er veel afwijkingen op de lijnen zijn. zoja---> brakke voeding.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

zet vooral (als in je bios uit) agp fastwrites aan anders als ie aan staat even uitzetten.

Verwijderd

heb hier geen problemen met fastwrite, wel een non pro

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

is het nog gelukt ts?

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nu, heb "fast write" uitgezet in "smartgard" bij driver settings..en ook cdrom losgekoppeld(minder stroomverbruik). Welke van de twee em gefixed heeft weet ik nog niet, zometeen maar effe kijken of ie het ook doet met fastwrites aan :} (hoewel fastwrites aan of uit niet zoveel uit maakt volgens wat ik overal lees).

Tnx voor de reacties :)

PS.
Hoodlum: Fastwrites staat aan in bios, maar heb verder nergens meer aangezeten sinds ie het doet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 19:16 ]

Pagina: 1