Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD letters op case spuiten

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:36
Hey,

Ik heb me case inmiddels al blauw gespoten. Nu wilde ik aan de kant waar normaal geen window zit een AMD logo met daaronder de letters AMD spuiten.

Nu heb ik op zo'n logo site EPS gedownload, vergroot en uitgeprint. Bij dat logo had ik dat uitgeknipt van het geprintje velletje, en daarna met tape eropgeplakt. Gespoten, en wat blijkt het verf gaat eronder door. Dus ik daarna afgeplakt met tape en het uitgeknipte ding achterwege gelaten, het logo is nu wel aardig, maar dit kan ik niet met de letters doen omdat ze ronde vormen hebben.

Hoe kan ik de letters er nu mooi op krijgen, ik moet denk ik iets hebben van een groot stickervel waar ik dan de letters uitknip en de mal als sticker op de case plak ofsow???

Iemand eerder zoiets gedaan? Ik heb de search gebruikt maar daar kwam ik alleen dingen tegen hoe je moet spuiten, dat weet ik wel, maar hoe je deze letters erop moet maken niet.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Gebruik boeklon... of hoe je het ookschrijft

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
In de betere modelbouw zaken hebben ze maskeer folie(een soort doorzichtig afplak folie), hier op teken je de letters daarna snij je ze netjes uit(gebruik hier voor een zeer scherp en dun mesje, een scheermesje bv) plak dit op je case. Verf aanbrengen, wachten tot de verf pikt, niet zeik nat en niet droog, verwijder voorzichtig de folie en de letters staan er op.

Om het mooi te houden zou ik als alles er mooi en naar je zin op staat nog een bescherm lak laag overheen aanbrengen.

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Als je het echt mooi wilt neem je contact op met een bedrijf in de belettering (bosman letters in utrect b.v.)

Deze jongens hebben een snijplotter staan, snijden uit een zelfklevend folie alles wat jij in het juiste formaat aanleverd. Die toko in utrecht is als je het lief vraagt niet te duur (mits alles kant en klaar aangeleverd...)

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
gebruik Plastificeerfolie die je ooit gebruikte om je boeken mee af te plakken. lukt volgens mij wel en gaat er ook goed vanaf

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Blackstealth schreef op 30 July 2003 @ 22:22:
gebruik Plastificeerfolie die je ooit gebruikte om je boeken mee af te plakken. lukt volgens mij wel en gaat er ook goed vanaf
klinkt leuk maar eraan gedacht dat de verf misschien wel meekomt?
de kast is al blauw gespoten dus je hebt kans dat ie dat dan niet blijft :-/

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Burning_Tyre
Bij de normale schilderstape komt de verf ook niet mee, eigenlijk zou je een stuk van 30 bij 60 moeten hebben van schilderstape :)

Die beletteringsbedrijven zijn mij te duur.. Ik doe het liever zelf.

Verwijderd

palloquin schreef op 30 juli 2003 @ 22:13:
Als je het echt mooi wilt neem je contact op met een bedrijf in de belettering (bosman letters in utrect b.v.)

Deze jongens hebben een snijplotter staan, snijden uit een zelfklevend folie alles wat jij in het juiste formaat aanleverd. Die toko in utrecht is als je het lief vraagt niet te duur (mits alles kant en klaar aangeleverd...)
offtopic: hoezo spam :?

maargoed dat folie gebruiken dus, en zorgen dat er absoluut geen luchtbellen aan de rand zit.

• Burning_Tyre
Waar kan je zelfklevend folie kopen dan? 't zou mooi zijn als je het koop dat aan de onderkant nog een soort laag zit waar je gewoon doorheen kan knippen.

Verwijderd

Je kan het uitknippen en vastplakken met kauwgom, dan trek je absoluut niet de verf er af.
Mits je opschiet?!
Sterkte ermee en ik zou het logo uitprinten plakken op karton en dan met een pak bubble gum vast plakken. Nogmaals sterkte :)

• Burning_Tyre
Met kauwgum is niks man, dat zit echt niet netjes. 't moet net als schilderstape zijn, maar dan een soort van groot vel ofsow... of heeft iemand een beter idee, ik ga niet met kauwgum zitten kloten.

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Het logo lijkt me geen probleem, dit is toch gewoon met tape af te plakken?
De grotere stukken plak je gewoon wat papier overheen en het fijnere werk om het logo moet je wat creatief zijn met een schaar en dezelfde rol tape. Lijkt mij een hartstikke strak resultaat geven.

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Verwijderd

je hebt speciale tape die heel erg dun is en die je dus ook in kleine bochten kan plakken

• Burning_Tyre
Het logo is al klaar. Ik heb al geprobeerd uit te knippen, maar je hebt verschillende stroken tape nodig, en geloof me dat wordt echt klotewerk.

't makkelijkste is 1 groot plak vel ofsow.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Je kan toch meerdere stroken schilderstape naast elkaar plakken om de grote stukken af te dekken? Dan heb je niet 1 groot stuk nodig. Met een beetje logisch denken kom je daar toch wel uit?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

dan plak je er toch een a4 tje tegen aan ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Burning_Tyre
Ne a4 papier werkt niet, 't trekt in het papier, engaat er toch onderdoor....

Ik heb al verschillende stroken geprobeerd..

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Gewoon dat boekenspul gebruiken, dat zit niet strak vast (ik gebruik heb om kast te beschermen tijden decouperen / dremelen). Als je verf daardoor loslaat zou ik eens kijken naar een betere manier van verven....

Verf anders de binnenkant van een kastdeur met verf, plak dat boekenspul erop en kijk of het loslaat :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Burning_Tyre
Ik ben net bij de praxis geweest en heb zo'n zelfde soort folie als dat boekenfolie gehaald, alleen deze is wit, dat is makkelijker bij het aftekenen. 2meter bij 45cm, voor € 4,35. Eerst me AMD letters weer uitprinten, uitknippen.. en daarmee aftekenen op dat folie, dan folie uitknippen, en neerplakken op de case. 't is wel lastig, je hebt 2 eilandjes, bij de A en bij de D... die moet je ook maken :S

Verwijderd

Erg leuk idee... (ik was ongeveer hetzelfde van plan ;), maar ik kijk wel ff of ik iets anders kan verzinnen.. :) )

Kun je niet gewoon schilderstape gebruiken? Net zo makkelijk toch? :?

• Burning_Tyre
Die rol met dat spul gaat volgens mij wel goed. Ik heb nu de grondlak erop zitten, paar uurtjes wachten en dan de eerste laag gele lak erop.

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Je hebt toch ook van die Pritt rollers die soort post-it laag ergens op aan kunnen brengen. Nou knip gewoon de letters uit en ga met zo'n roller echt over de randen heen zodat ze zeker goed zijn. Dan heb je een mal die je gewoon als soort van post it op de kast kunt plakken. Je moet dus de semi-permanente hebben, de gele. Deze plakt wel beter dan normale post-its hoor, maar het ging ff om het principe.

E.P.M. Linsen

• Burning_Tyre
Ik heb het vanmiddag gespoten, en heb de stickervel er weer afgehaald. het ziet er aardig mooi uit hoor! Een aantal hele kleine plekjes zou wat beter kunnen, maar als je van een meter kijkt is het mooi, van 5 meter supermooi! :D En in het donker zie je het toch niet...

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 12:54

NEn

Zekersteweten

PICS!

mooi dat het goed gelukt is, en ook tof dat je niet bent gezwicht voor het "beletteringsbedrijf!"

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

• Burning_Tyre
Ja moet ff wachten tot zaterdag, dan komen me ouders terug van vakantie, die hebben de cam mee.

Pagina: 1