Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

First Casemod.

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb een paar vraagjes over m`n eventuele casePREmod.

Ik heb een Aopen HX-08 kast. Met daarin 3 coolermaster BLUEled fans op een Zalman Fan controller. Nu heb ik alleen 1 van de 3 fans die bromt op m`n speakers. Zal zo even voor de zekerheid checken of het de fan is of de controller maar als ik potmeter 3 dichtdraai dan is het over. zal fan aansluiting 3 en 4 eens omwisselen kijken wat het dan doet.

Maar mijn vraag is eigenlijk als volgt. Als ik de ventilator los aansluit dus niet in de kast dan hoor je hem bijna niet. Als ik hem echter in de kast schroef dan hoor je hem gaan fluiten door ventilatie gaatjes van de fanhouder (hoe noem je dat gat waar je fan doorblaast) Maar nu vraag ik me af als ik die gaatjes gewoon uitzaag helpt dit dan ?

Ik heb namelijk wel eens eerder iemand dat rooster zien uitzagen hier op GOT maar of het nou voor de mooi is of voor de functie dat weet ik niet. HELPT DAT ?

En waarmee kan ik hem het beste uitzagen ? ik heb geen dremel maar wel een hele collectie aan gereedschap.

En hoe kan ik het beste een window in de zijkant maken ? en waar moet ik op letten. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 30-07-2003 21:12 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
gebruik de search .. daar leer je veel van, evenals van de FAQ.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

dit zijn allemaal dingen die gewoon in de search staan....

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Dat gat was denk ik meer voor de mooi, en voor een betere airflow. Volgens mij kun je het het beste uitzagen met een decoupeerzaag als je geen dremel hebt, of anders een figuurzaag. Dit staat trouwens ook in de FAQ.
Let er bij een window op, dat je het gat niet te groot maakt. Er is niks zo lelijk als tegen een voeding of iets dergelijks aankijken. Zaag het gat ook iets te klein uit, en vijl het verder.

In ieder geval, lees de FAQ, daar staat alles in...

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

Verwijderd

maar om je toch even op weg te helpen. (naar de search verwijzen kan, maar als je 't toch weet kn je het imho net zo goed neertypen)
gaten zagen kan met een dremel, maar ook met een decoupeerzaag (met ijzerzaagje uiteraard. figuurzaag kan ook, maar dat is een vrij langdurig proces..

't rooster voor je fan weg te halen kan ook met bovengenoemde methodes.
desnoods kun je 't nog met een nijptang verwijderen ;)

details over gaatjes vind je vanaf hier Frequently Asked Questions CME

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 07:49 . Reden: euss: FAQ linkje werkte niet ;) ]

Verwijderd

Je geeft zelf het antwoord al wat betreft herrie veroorzaakt door lucht door vernauwingen heen te persen:
Als ik de ventilator los aansluit dus niet in de kast dan hoor je hem bijna niet. Als ik hem echter in de kast schroef dan hoor je hem gaan fluiten door ventilatie gaatjes van de fanhouder (hoe noem je dat gat waar je fan doorblaast) Maar nu vraag ik me af als ik die gaatjes gewoon uitzaag helpt dit dan ?
Gebruik de search eens op dit onderwerp want het is al zo'n vaak voorkomend probleem dat het in de Faq is opgenomen: CME Faq: Blowholes Window maken

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van Dremels, grote zaagsnedes doe ik gewoon met de decoupeerzaag met een adequaat zaagje (fijn getand metaalzaagje - hoogtoering met een scherpe voor het metaal, laagtoerig met een bot zaagje voor de plastics/acrylaat).

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Closed_off.gif slotje wat betreft blowholes maken & het nut ervan - ga daarover huiswerk doen

Wat betreft je andere probleem:
Nu heb ik alleen 1 van de 3 fans die bromt op m`n speakers.
Sommige fans/regelaars hebben de neiging om electrisch te storen (Enermax instelbare fans hebben dit oa.). Dit kun je oplossen door een fan de nemen die wel ontstoort is, of een (100nF ofzo) condensatortje zo dicht mogelijk bij de fan (parallel over de + en - van de fan) aan te sluiten.

Ga eerst daarmee aan de slag en raadpleeg ook de search hierover, want ook dit is iets wat wel vaker voorbij komt.

Je topic is een beetje een brei van verschillende problemen en de topictitel is niet echt treffend. Ik raad je aan om voortaan voor écht verschillende problemen ook verschillende topics te maken. Lees dit eerst voordat je een topic opent! in CME, dat voorkomt dat je de volgende keer de fout in gaat (als je die had gelezen had je het antwoord zelf gevonden).

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 08:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.