Northbridge cooler zit half vast

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hoi,

Ik heb een chaintech Zenith (7NJS) en daar blijft mijn northbridge af en toe half bij hangen. Hij draait dan nog wel, maar heel zacht, zoals nu. Hij maakt dan ook een zoem geluid.
Weet iemand wat ik hiermee kan of moet ik er gewoon mee terug naar de winkel?

Alvast bedankt,
Arjan van Oorspronk

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou er voor de zekerheid een groot koelblok met adhesive opzetten. Actieve koeling is niet persé nodig.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Waarschijnlijk is de fan gewoon verrot. Je kunt er heel gemakkelijk een andere (zalman) NB heatsink op plakken. Maar eigenlijk zou het bordje gewoon goed moeten werken dus ik zou er gewoon terug naar de winkel mee gaan :).

[ Voor 3% gewijzigd door iets op 30-07-2003 20:57 ]

tvw

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ShotGun schreef op 30 juli 2003 @ 20:56:
Waarschijnlijk is de fan gewoon verrot. Je kunt er heel gemakkelijk een andere (zalman) NB heatsink op plakken. Maar eigenlijk zou het bordje gewoon goed moeten werken dus ik zou er gewoon terug naar de winkel mee gaan :).
ja mobo er uit slopen en terug naar de winkel voor een coolertje?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De fan zal wel smerig zijn. Draai hem er eerst eens af en blaas het stof eraf. Als hij dan nog zoemt, kun je beter een andere koeler kopen.
Ik heb nu een passieve Zalman heatsink, omdat het fannetje van de originele koeler kapot is gelopen(door stof).

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Die 40mm dingen gaan echt snel kapot. Eigenlijk standaard binnen een paar maanden. Ik heb de mijne losgekoppeld. Zit er dus nog wel op maar draait niet. En dat geeft echt geen problemen.

En anders kun je er voor weinig een passief sinje op zetten. Maar nodig is het niet. Zeker niet als je niet zwaar aan het klokken bent en een fatsoenlijke kastventilatie hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 08:04 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 08:04:
Die 40mm dingen gaan echt snel kapot. Eigenlijk standaard binnen een paar maanden. Ik heb de mijne losgekoppeld. Zit er dus nog wel op maar draait niet. En dat geeft echt geen problemen.
Dat klopt wel wat je zegt, ik heb 2 kameraden die een A7V133 hebben.
Daar zit ook een 40mm fan op. Maar bij eentje is die stil gaan staan en bij de andere is een zeurend geluid gaan maken. En in mijn HD rack zit ook een 40mm en die is vast gelopen :) Kortom, het is wat met de 40MM fannetjes.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens rond in de Search :)
[search=chipset koeler kapot]
[search=chipset fan stuk]
etc..

Samenvattend: vaak kun je gewoon bij de leverancier en/of mobofabrikant zoiezo een nieuwe krijgen. Hetzij tegen kleine vergoeding of anders zelfs gratis. Even bellen/mailen dus :) Maar in principe zijn chipsetkoelers overbodig als je een goeie airflow in je kast hebt en je northbridge is voorzien van een lekkere heatsink met ietwat koelpasta :Y)

Omdat de antwoorden gewoonweg met behulp van de search te vinden zijn, gaat dit topic dicht. Tot slot wil ik je dankzij je postgeschiedenis/niveau tot zover even erop wijzen om de schijnbaar ongelezen [faq]registratievoorwaarden[/] alsnog door te nemen en dan met name het forumgedrag gedeelte. Dan heb je tenminste een idee van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten en zodoende kun je voorkomen dat je in de toekomst wederom de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.