Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] "probleem" Super Flower PSU

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 20:51

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het bezit van een 470 Watt Super Flower PSU. Hier ben ik eigenlijk dik tevreden over (houdt de Voltages op goede waardes tijdens volle belasting). Net kwam ik alleen achter iets vreemds: als ik mijn PC aanzet blaast de PSU-fan direct flink warme lucht uit de PSU ook al heeft de PC een dag niet aangestaan :?
Dit hoort toch niet lijkt mij?

Wat denken jullie?

Verwijderd

mischien is er wat warmere lucht blijven hangen :?

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:04

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Als je systeem uitstaat, staat er nog steeds stroom op je moederbord, en dus wordt je voeding dan nog een beetje belast.
Als je dan de pc weer aanzet, komt de lucht die daardoor warm is geworden eruit.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dat ding wordt behoorlijk warm, ik heb de 460 versie. na een 2-3 uur draaien is het nog moeilijk de bovenplaat aan te raken.

heb ooit een lek in mn watercooling gehad, druppeltje kooktje net nog niet..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Al mijn vorige voedingen hadden dit "probleem" niet...

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

een voeding mag best warm zijn, maar als je de zijkant niet aan kan raken zou ik toch mooi een ander halen, das echt niet normaal ofzo...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Zoals Death metal al zei, je voeding blijft een beetje stroom verbruiken ookal staat je PC uit. Deze 'lekstroom' zoals dat heet kan van het mobo of de voeding zelf komen en kan tussen de verschillende voedingen behoorlijk schelen.
Pas stond er in een bekend computer-blad een review van 21 voedingen, allemaal hadden ze een flinke lekstroom. De 460 Watt versie van Zalman gebruikte zelfs nog een schandalige 44 Watt (!!!) als deze UIT stond! Genoeg voor een kleine gloeilamp! :o

Oja, nog een tip: zelfs als je de schakelaar op je voeding uit zet, is er nog steeds sprake van lekstroom (enkele Watt`s), maar veel minder dan dat deze 'aan' staat. Dus haal altijd de stekker uit je voeding als je op je mobo/voeding gaat rommelen!

Use the Search Luke...

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:04

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Silentpuma schreef op 31 juli 2003 @ 13:07:...
Oja, nog een tip: zelfs als je de schakelaar op je voeding uit zet, is er nog steeds sprake van lekstroom (enkele Watt`s), maar veel minder dan dat deze 'aan' staat. Dus haal altijd de stekker uit je voeding als je op je mobo/voeding gaat rommelen!
Ik dacht altijd dat die schakelaar direct op de aansluiting van je netsnoer was aangesloten, maar dat is dus niet zo.
bedankt voor de tip, want ik wil nog wel eens wat (ide)kabels lostrekken en dan ze ik alleen die schaelaar achterop mn voeding uit....

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Silentpuma schreef op 31 July 2003 @ 13:07:
Zoals Death metal al zei, je voeding blijft een beetje stroom verbruiken ookal staat je PC uit. Deze 'lekstroom' zoals dat heet kan van het mobo of de voeding zelf komen en kan tussen de verschillende voedingen behoorlijk schelen.
Pas stond er in een bekend computer-blad een review van 21 voedingen, allemaal hadden ze een flinke lekstroom. De 460 Watt versie van Zalman gebruikte zelfs nog een schandalige 44 Watt (!!!) als deze UIT stond! Genoeg voor een kleine gloeilamp! :o

Als ik me goed kan herrineren was er een aantal voedingen die geen lekstroom had :) Zal het straks nog wel ff opzoeken :)

Edit: Gevonden:
8 voedingen hebben geen last van lekstroon als ze UIT staan: dat zijn de:
Q-Tec 550 Watt (PSU 550WP)
Q-Tec 400 Watt (PSY 400WP)
Target 400 Watt (ISO-400P)
Target 450 Watt (ISO-450P)
Target 500 Watt (ISO-500P)
Delta 300 Watt (DPS-300MB)
Delta 350 Watt (DPS350NB)
Zalman 400 Watt (ZM400A-APF) Ja geen lekstroom als deze uistaat, als deze aanstaat is er een lekstroom van 44 Watt (dat heb je dus verkeerd gelezen) Hij is ook maar 400 Watt en geen 460 Watt zoals jij dacht :)

[ Voor 25% gewijzigd door Kawaii op 31-07-2003 20:13 ]

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Heb je dan ook een idee hoeveel lekstroom mijn voeding heeft? Vind het wel slordig trouwens.

Anders koop ik denk ik toch maar eens zo'n stekkerdoos met schakelaar.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Laatst zag ik ergens en topic van iemand die met een Aldi vermogenmeter ging kijken hoeveel de apparaten in huis gebruikten.
Zijn stekkerdoor waar de PC in zat gebruikte heel erg veel, een schakelaar ertussen is inderdaad zeer stroombesparend!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sandermvdb schreef op 31 July 2003 @ 21:24:
Heb je dan ook een idee hoeveel lekstroom mijn voeding heeft? Vind het wel slordig trouwens.

Anders koop ik denk ik toch maar eens zo'n stekkerdoos met schakelaar.
Superflower PSU's zij niet gebruikt in deze test helaas :(
Pagina: 1