Toon posts:

Linux ?? Welke ??

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude 486 staan. Hier wou ik eigenlijk Linux opzetten..... Ik wil uhm alleen gebruiken om te chatten op irc. En phpen.

Ik vroeg me af is er een linux die ik kan gebruiken om dit te doen ?? Ik heb alleen diskette station tot mij beschikking. :)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 17:36

scorpie

Supra Addict

Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3

nuff said

edit: reeds gemeld: [rml][ NOS] searchvraagje[/rml]

[ Voor 32% gewijzigd door scorpie op 30-07-2003 20:24 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-04 00:18
dat kunnnen ze allemaal, tis maar net hoe je het installeerd..

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:05

Ibex

^^ met stom.

idd, ftp-installatie ofzoiets als hij op het internet is verbonden... (maar met een ftp-installatie heb ik zelf geen ervaring)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-04 00:18
net install heb ik wel eens gedaan bij debian. 4 diskketen nodig (boot/root/2 drivers) als ik me niet vergis..ging prima..

Verwijderd

tsja, het hoe en waarom weet ik ook niet precies maar ik heb op soortgelijk systeem FreeBSD eens vergeleken met de Linux-varianten en het lijkt allemaal wat vlotter te gaan.

Of zou het alleen een idee zijn.........

Verwijderd

Goed, korte exec sum;

Debian, 4 Disks
FreeBSD, 2 Disks

--> OpenBSD, slechts 1 floppy!

free&open natuurlijk geen linux, maar voor wat jij wilt, maakt dat niet uit..

Verwijderd

Even ter zijde:

Lange tijd heb ik er met argusogen naar gekeken......Free/OpenBSD. Toch weer allemaal anders dan Linux, moeilijker vooral. Maar toch als je doorgaat en uiteraard ik moet nog veel leren dan wordt het allemaal best heel leuk.

Firewalls configureren met BSD is ook niet zo lastig meer als je fwbuilder gebruikt. Eens kijken of ik het IPSEc gebeuren onder de BSD varianten ook aan de praat krijg. En dat zit standaard allemaal al in de kernel zowel bij FreeBSD als OpenBSD.

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Zie reply van Scorperito. Nuff' said.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.