Digitaal kopiëren mp3 naar MD via dvd-speler werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03
Deze week heb ik geprobeerd om mp3tjes via een Sony DVP-NS305 dvd-speler op te nemen op mijn Sony MDS-JE520 minidisc-deck, via een digitale coax-aansluiting. Het minidisc-deck ontvangt wel het audio-signaal als ik op 'record' druk, maar het display geeft aan 'cannot copy'. De mp3tjes staan gewoon op een data-cdr.

Ik heb bij de instellingen van de dvd-speler gekeken, maar hier valt niets in te stellen wat betreft het afspelen van mp3 en eventuele copybits.

Betekent dit dat Sony een kopieerbeveiliging op de mp3-weergave van de dvd-speler heeft gezet? Of is dit een fenomeen dat bij alle stand-alone dvd-spelers optreedt? En is er een oplossing voor?

Ik heb de search gebruikt hier (dezelfde vraag is al eens eerder gesteld maar toen kwam er geen antwoord) en ook op enkele MD-fora gezocht maar nog geen info hierover kunnen vinden.

Overigens weet ik dat ik mp3tjes ook gewoon via de optische digitale uitgang van mijn geluidskaart op MD kan opnemen, maar ik vraag me gewoon af waarom het niet werkt via een stand-alone dvd-speler.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

mp3's zijn een kopie. Sony zorgt ervoor dat je geen kopie van een kopie kan maken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Er waren vroeger zelf-soldeer setjtes te krijgen bij bijvoorbeeld RadioElectronica in Utrecht, die er voor zorgden dat precies het juiste copy-protection bitje werdt omgezet in de digitale stroom gegevens. Misschien is zo'n setje nog ergens op de kop te tikken...

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03
JvS schreef op 30 juli 2003 @ 20:29:
mp3's zijn een kopie. Sony zorgt ervoor dat je geen kopie van een kopie kan maken.
Dat vermoedde ik al, Sony houdt volgens mij nogal van kopieerbeveiligingen. Dat zou dus betekenen dat een ander merk dvd-speler deze kopieerbeveiliging niet heeft?
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 20:32:
Er waren vroeger zelf-soldeer setjtes te krijgen bij bijvoorbeeld RadioElectronica in Utrecht, die er voor zorgden dat precies het juiste copy-protection bitje werdt omgezet in de digitale stroom gegevens. Misschien is zo'n setje nog ergens op de kop te tikken...
Mja, maar ik vind het kopen of bouwen van een SCMS-killer weer te ver gaan, dan kan ik beter de optische uitgang van mijn geluidskaart gebruiken.
Ik vroeg me gewoon af wat de oorzaak van dit probleem was. Stel dat ik over een tijdje een andere dvd-speler koop, dan kan ik met dit punt dus rekening houden.

[ Voor 65% gewijzigd door Linchpin op 30-07-2003 20:39 ]

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09-2025