Toon posts:

Vergelijken op identiekheid CD + iso

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een cd en een image op mijn HD. Nu wil ik deze bestanden (5 in totaal, 700mb) vergelijken op gelijkheid, er mag namelijk geen kb anders zijn.

Welk programma kan dit het beste?

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Een md5 checksum maken is een optie.
Zoek eens naar winmd5.exe (ofzoiets).

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 10:41
md5sum

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
ok dat is duidelijk... Ik kan alleen totaal geen uitleg vinden over hoe het werkt... Kan iemand me een beetje in de richting sturen (of helemaal :P)

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 08:55
andere mogelijkheid: image inladen in virtuele cd/dvd (bv daemon tools) en dan de bestanden uit de image vergelijken met deze op de fysieke cdrom dmv het commando FC

Verwijderd

je vraagt de MD5 checksum op van een bestand. [ md5sum.exe bestand.ext ].
Doe dit voor 2 bestanden waarvan je wil controleren of deze identiek zijn. Indien de checksums van beide bestanden overeenkomen (gelijk zijn) zijn de vergeleken bestanden ook identiek.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

sus

is druk :+

Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 20:02:
je vraagt de MD5 checksum op van een bestand. [ md5sum.exe bestand.ext ].
Doe dit voor 2 bestanden waarvan je wil controleren of deze identiek zijn. Indien de checksums van beide bestanden overeenkomen (gelijk zijn) zijn de vergeleken bestanden ook identiek.
Ben hier zelf ook benieuwd naar, vandaar ook mijn vraag:

Je noemt de MD5-sum opvragen van 2 bestanden.

Maar, ik heb een .iso en een CD. Hoe vraag ik van een CD dan een MD5 op?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
offtopic:
je titel is brak, indentiteit is al een eigenschap :P dus identiekheit bestaat niet ;)

|>

Verwijderd

Suspicious: zie Syncmaster's antwoord.
Als je bestanden wilt vergelijken die op cd en op een andere locatie staan: vergelijk elk bestand afzonderlijk.

ISO en cd: maak een ISO (binary image) van je cd en vergelijk de 2 ISO's op gelijkheid dmv de MD5sum van beide.
uiteraard dient het imaging-programma dan wel een perfecte image te maken van je cd voordat je deze kunt vergelijken met de ISO die je al had..

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 30 juli 2003 @ 20:14:
offtopic:
je titel is brak, indentiteit is al een eigenschap :P dus identiekheit bestaat niet ;)
identiekheiD met een D :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 19:59:
ok dat is duidelijk... Ik kan alleen totaal geen uitleg vinden over hoe het werkt... Kan iemand me een beetje in de richting sturen (of helemaal :P)
[google=md5sum] of de tool die je gebruikt om je md5's te maken ;)

Maar inderdaad lijkt een iso maken van de CD me het makkelijkst. Of andersom de iso met een virtual CDspeler bekijken en dan per bestand vergelijken.

offtopic:
Toch de topictitel even afgemaakt

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de titel :P

Ik heb ze vergeleken en het klopte inderdaad wat ik dacht, dat de 2 verschilden van elkaar :(

Maar beter dat ik erachter ben. Dank voor de moeite
Pagina: 1