Toon posts:

enkele vragen over tft scherm aanschaffing..

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Binnenkort laat ik mijn pc naar mijn kamer verhuizen op een zelfgemaakt bureau. Alleen heb ik geen zin om zo dicht bij mijn novita 17'' CRT monitor te gaan zitten... dus ik ben van plan om zo'n tft schermpje aan te schaffen, maar ik ben totaal niet bekend op dat gebied.

Ik was laatst dus op vakantie en zag daar in verschillende herbergen tft scherpjes staan. Ik vond het merkwaardig want als ik van de zijkant keek verkleurde het amper en het beeld bleef bijna helemaal goed. Ik zag dus 1 monitoortje van lg en 1tje van dell(zal wel bij een standaart pc geleverd worden) en daarvan was ik zeer onder de indruk. Omdat ik nergens een type heb gezien ben ik tog wel wat geinsteresseert geraakt in zon soort schermpje maar moet dan wel aan deze eisen voldoen...

-moet goed gebruikt kunnen worden voor games...
-moet wel scerp zijn.
-hertz speelt een redelijk belangrijke rol....
-er moet een premie op komen, dat je geld terug krijgt van je energie bedrijf..

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, en sorry dat er enkele vragen dubbel staan omdat sommige dingen in de search ook staan, maar stellingen van wegvagen van zwart op schermen zal al in ontwikkeling zijn gegaan in de laatste (5-12) maanden :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij een TFT maakt dat niet uit.
Dat krijg je al niet meer :) --> Was tot vorig jaar zo :)

Voor de rest kijk eens in de Faq en kijk eens wat rond :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:25
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 19:50:
-moet goed gebruikt kunnen worden voor games...
-moet wel scerp zijn.
Goed te gebruiken zijn voor games, betekent een snelle refresh (bij voorkeur < 25 ms) en/of DVI aansluiting

TFT is zekers scherp als je hem op zijn native resolutie draait, anders gaat ie interpoleren en wordt ie iets vager...
Op hogere resoluties is DVI soms iets scherper...

Voor TFT is hertz onbelangrijk, aangezien het scherm nooit "uit" gaat, zoals bij CRT.

Premie is afgeschaft...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
hmmm wat is de snelheid (in ms) van crt monitoren dan ? ik heb zon novita monitor met 97 hertz d8 ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand trouwens ook merken noemen? die hertz maakt neit zoveel uit maar die ms <25 vind ik wel erg belangrijk! alvast bedankt :)

edit: ik zal trouwens ook ff op het faq kijken, was ik vergeten :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 20:00 ]

Verwijderd

Wat dacht je van aan Acer AL707 ofzoiets, lijkt me wel goed kwaliteit voor redelijke prijs

Verwijderd

Bekijk deze pagina een op Tomshardware: http://www.tomshardware.com/display/20030626/index.html

Da's een goede review. Voor de rest: heel GoT staat vol met info over TFTs de laatste tijd. Er zijn grote topics over TFT en gamen en TFT en ontwerpen. Leesvoer zat in ieder geval!

edit: zelf ga ik voor de Hyundai Q17

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 20:00:
Bekijk deze pagina een op Tomshardware: http://www.tomshardware.com/display/20030626/index.html

Da's een goede review. Voor de rest: heel GoT staat vol met info over TFTs de laatste tijd. Er zijn grote topics over TFT en gamen en TFT en ontwerpen. Leesvoer zat in ieder geval!

edit: zelf ga ik voor de Hyundai Q17
alreight! >:) had ik niet eens gevonden op de search! :o

welke reactie snelheid hadden crt monitoren nou! 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 20:12 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:47

LopeZ

Too much is never enough

Ik raad je de search aan, er zijn echt veel topics te vinden over aanschaf vragen en verschillen tussen crt en tft. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.