Toon posts:

Werkt geheugen wel ..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst 128 MB bij de bestaande 64 MB gezet. Ik had toch wel verwacht dat ik er heel wat van zou merken mbt gaming en in windows enzo..
Volgens mij is er eigenlijk niets veranderd qua snelheid ;(

configuratie:
PentiumIII 450
192 MB SDram
Hercules 3d prophet II retail
mobo: http://www.kobian.com/kobzxat.htm

1) Hoe kan ik testen of de comp. wel optimaal gebruik maakt van al mun ram?

- Een spel als kingpin schokt soms nog steeds, dit is vrijwel hetzelfde als toen ik 64 mb had. Toch herkent de comp. als ik opstart wel 192 mb ram...in windows ook en ook bij een progje als sisoft sandra..
-swapfile: automatisch door windows,
-ik gebruik cacheman en system mechanic voor onderhoudt enz.

- in de bios heb ik het geheugen op 'auto configuration' gezet..

- het reepje 128 mb SDram is overigens PC133 naamloos spul en de 64 mb zat er standaard in (zal dus echt niet sneller zijn dan 100mhz, ook omdat het mobo niet sneller accepteerd: 66 / 100 mhz.)

tips?

thx *D

Verwijderd

Dat je spellen schokken ligt in dit geval niet aan de hoeveelheid geheugen in je compie. Kijk eens in de bios of je de AGP APERTURE SIZE kunt vinden en verhoog deze van de standaard 64Mb naar 128Mb. Je spellen zullen nu wel vloeiender draaien. :)

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
okay... mun username is veranderd: ich bin xystus :) echt waar.

thx voor de hulp, het helpt inderdaad wel wat (ik merk het bijvoorbeeld bij Thief II), toch ben ik echt nog niet zo heel erg tevreden... ;(

zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

thx! :P

" Play the violent strings of my symphony "

• Symphony-X
anyone :'( ...?

Verwijderd

Ik zou je swapfile handmatig instellen. Misschien maakt je systeem toch nog teveel gebruikt van je hdd. Stel hem eens in op 250MB of hoger. (ruwe schatting)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 29 november 2000 23:46 schreef RobiNET Online het volgende:
Ik zou je swapfile handmatig instellen. Misschien maakt je systeem toch nog teveel gebruikt van je hdd. Stel hem eens in op 250MB of hoger. (ruwe schatting)
Toch juist niet hoger, het moet zo min mogelijk, als je veel geheugen hebt zet je het lekker uit :Y)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Symphony-X
Op donderdag 30 november 2000 00:10 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Toch juist niet hoger, het moet zo min mogelijk, als je veel geheugen hebt zet je het lekker uit :Y)
Door dit soort tegenspraak raak ik nou in de war.. :?

-Wat is nou de bedoeling van die swapfile??? Juist een grote of een kleine? Vergeet niet: ik heb 196 MB SDram.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bij 196 heb je wel Een swapnodig, maar dan hoeft 'ie niet super groot te zijn. Zou je 512 hebben, dan kan je dat gewoon weglaten, dat maakt ke PC sneller(niet dat gezeik van ratelen van je HD), maar ik denk dat 150-200Mb wel genoeg is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Is er niet een regel dat als je minder dan 256 MB RAM hebt, dat je dan als vuistregel je RAM X 1,5 of 2 moet doen.

Ik heb dat laatst op Spotlight gelezen. Correct me if I'm wrong. Het is al laat he ;)

• Symphony-X
Is dit -bovenstaande- waar?

reacties plz :P

Verwijderd

Ik heb zelf 256Mb ram en mijn swapfile staat ingesteld op 256Mb op een disk waar geen windows system files opstaan. In totaal kan windows dus 512Mb ram gebruiken. En dat werkt bij mij perfect.
Over je grafische probleem: Kijk of je de laatste versie van directX hebt en de laatste nieuwe drivers van je videokaart, dat scheelt ook een hoop qua prestaties.;)
Pagina: 1