[All] Non system disk bij opstarten *

Pagina: 1
Acties:

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Topicstarter
"Geen geldige systeemschijf, druk op een toets om verder te gaan". Deze ouwe vertrouwde melding krijg ik na gebruik van partitie expert van Arconis, na een any key gewoon booten dus hé! Probleem blijft na her-partitioneren, formateren, clear cmos. Suggesties wat te doen dan wel te veranderen? Graag!! _/-\o_

Verwijderd

hd effe in andere pc er bij zetten misschien dat je hem daar wel kan her partinioneren.. of een harde format doen.

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Is de partitie ook actief gemaakt. Als het een FAT of FAT32 partitie is kan dit eenvoudig via FDISK. Gebruik anders iets in de geest van Partition Magic en zet de partitie actief. Daarnaast moet het ook een PRIMAIRE partitie zijn.

E.P.M. Linsen

• Dispenzer
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Topicstarter
Partitie expert zegt dat ie actief is en fdisk ook. Andere pc is niet voorhanden. Herpartitioneren heeft ook geen effect.

• elinsen

elinsen

Fear me......

Enige optie is dan volgens mij nog een tool downloaden van de desbetreffende schijffabrikant en ZERO-FORMAT doen. De tool schrijft dan allemaal nullen naar de schijf zodat ie volledig leeg is. Je kunt het na een paar seconden afbreken want dan is ie toch al volledig leeg voor een partitieprogramma.

E.P.M. Linsen

• Dispenzer
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Topicstarter
Ja ik zat zelf ook aan het MBR het denken, ff low level dan maar.
Dank je elinsen

• elinsen

elinsen

Fear me......

Nu maar hopen dat het daarna wel werkt. Succes.

E.P.M. Linsen

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Als het probleem het MBR zou zijn, zou je even fdisk /mbr kunnen proberen.
Verder even je topictitel een beetje aangepast, heeft niet specifiek met één Windows-versie te maken. En al geprobeerd te booten vanaf je Windows-CD of met behulp van een bootdisk? www.bootdisk.com

• Dispenzer
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Topicstarter
Unit boot gewoon en verder geen problemene alleen die non system vriend er de hele tijd als je opstart. Na een élke toets gaat ie gewoon verder. Gaat niet meer weg. Low level is ook kalote want ik heb geen flop in mijn systeem.

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 17:01
Opstarten met de windows XP cd. Dan kun je de schijf naar eigen goeddunken partitioneren. Wel in de bios instellen dat de pc moet opstarten vanaf de cdrom. Low-level format is echt niet nodig.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laat je BIOS je HDD's eens automatisch detecteren. Ik had laatste ook zo'n probleem, bleek dat ik er nog de verkeerde instellingen in had staan. Verwisselbare HDD |:(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1